Answer:
The translation is :
I can leave a message?
Fine thanks.
Pleased to meet you.
It's me, Katrina.
Explanation:
So I think it is pleased to meet you???
(i'm not that sure)
Can you help with that please
True or False ?????????
Answer:
true, nosotros and vosotros do NOT undergo stem changes
Explanation:
hope this helps, brainliest pls!!
What is the awnser to this question ?
Answer:
b: puedes; tienes (im latina, ik)
Explanation:
brainliest plsss hope it helped!!
Comentario y editorial
Pls help with Spanish
Answer:
Nosotros preparamos la carne
Nosotros cortamos las papas
Isabela y Juan cocinan la carne
Isabela y Juan trabajan duro
Juan hierve las papas
Juan mezcla los ingredientes
Yo añado la sal
Yo pongo la mesa
Yo enciendo las velas
Explanation:
Hope this helps
Señor Torres Etayo: Buenos días. Quiero un
para dos personas, por favor
"¡Buenos días! Por supuesto, puedo ayudarte con una reserva para dos personas. ¿Cuál es la fecha y hora preferida para la reserva?"
Cuando alguien solicita una reserva para dos personas, es importante proporcionar una respuesta amigable y directa para atender su solicitud. En la respuesta dada, se saluda al cliente con un "Buenos días" para establecer un tono cordial. Luego, se confirma que se puede ayudar con la reserva para dos personas. Además, se solicita información adicional sobre la fecha y hora preferida para la reserva. Esta pregunta permite recopilar los detalles necesarios para proporcionar un servicio más eficiente y personalizado.
Learn more about ¡Buenos días
brainly.com/question/15032183
#SPJ11
Write the final draft of your persuasive essay. You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, Í, í, Ó, ó, Ú, ú, ü, Ñ, ñ, ¡, ¿ Your final draft should be written in complete sentences in Spanish and include the following requirements:
In Paragraph One:
Include saber or conocer to hook your audience.
Include verbs in the present progressive tense to state your claim.
Include two facts about the animal from the research.
Include vocabulary words, phrases, and expressions learned in the course.
In Paragraph Two:
Include one regular or irregular verb in the future tense to show a way to protect the animal from becoming extinct.
Include a persuasive phrase and one regular or irregular verb in the future tense to make a call to action, stating the action you want your reader to take.
Include a concluding sentence that uses an impersonal expression and supports your claim.
Include vocabulary words, phrases, and expressions learned in the course.
In order to write the final draft of a persuasive essay, we need to follow a structured process.
What is the process for writing the final draft of a persuasive essay?To write an essay that is clear, concise and effective, it is important to follow structured process. The first step will be review the initial draft and make any necessary revisions to the content, organization and language.
Next step is to focus on editing the essay for grammar, spelling and punctuation errors. After this, we should proofread it for any final mistakes. Once content and language have been perfected, formatting the essay according to the desired style (APA, MLA) is essential.
Read more about persuasive essay
brainly.com/question/25726765
#SPJ1
Me pueden ayudar a hacer este E-mail Reply por favor.
Para responder a este e-mail debemos incluir la información pertinente que nos están solicitando para completar el procedimiento de averiguación.
¿Cómo responder este e-mail?Para responder este E-mail debemos incluir la información pertinente que nos están preguntando para completar nuestro proceso de averiguación sobre los programas.
Entonces, al leer este e-mail nos damos cuenta que nos pregunta que campo de conocimiento nos interesa para obtener un posgrado y cuál es nuestra formación académica previa. En este caso tendríamos que responder esa preguntas con un lenguaje formal como se muestra a continuación:
Gracias por su respuesta.
En general me gustaría saber más sobre los programas de postgrado en humanidades debido a que tengo formación previa en historia y geografía por lo que me gustaría obtener un postgrado en estas áreas o algún tema relacionado.
Aprenda más sobre e-mail en: https://brainly.com/question/14666241
#SPJ1
Complete each sentence with the correct confirmation question as in the example
According to the information, we can infer that the correct confirmation question is: He is late this morning, isn't he? Yes/No, The hotel was quite good, wasn't it? Yes/No, She cooks well, doesn't she? Yes/No, etc...
How to complete each sentence with the correct confirmation question?To complete the sentences we must include a question at the end in which we must confirm the information. Generally, these types of questions are answered with yes or no. According to the above, we can infer that the correct confirmation question for each sentence is:
He is late this morning, isn't he? Yes/No.The hotel was quite good, wasn't it? Yes/No.She cooks well, doesn't she? Yes/No.You can't tell the difference, can you? Yes/No.They always sleep after lunch, don't they? Yes/No.Note: This question is incomplete. Here is the complete information:
I. Instructions: Complete each sentence with the correct confirmation question as in the example.
1. He is late this morning, isn’t he ?
2. The hotel was quite good, _________________?
3. She cooks well, ___________________?
4. You can’t tell the difference, _________________?
5. They always sleep after lunch, _______________?
Learn more about sentences in: https://brainly.com/question/27752686
#SPJ1
Estoy en el salón tengo cojines soy blando y en mi puedes dormir la siesta
Answer:
⇒ Sofá.
Explanation:
Soy el sofá, estoy en el salón, tengo cojines, soy blando y en mí puedes dormir la siesta.
,,,
DUE TODAY !!! NOT A MUTIPLE CHOICE QUESTION
In at least five complete sentences in Spanish, describe a novel or short story that you like. Use vocabulary and structures you have studied and include the following information:
1. The title and author of the novel or short story.
Note: In Spanish, only the first word of the title and any proper nouns in the title are capitalized.
2. The genre of the work of fiction (novel or short story). If applicable, state what type of novel or short story it is, such as a comedy or tragedy.
3. A brief summary of the plot (one to two sentences). An example of a summary is "A young boy discovers that he has supernatural powers."
4. A brief description of one or more characters.
5. Your opinion of the novel or short story. Include descriptive adjectives (funny, suspenseful, etc.).
Answer:
1.El título del libro es "The Outsiders" y el autor es S.E Hinton.
2.El genero del libro es aventura. Tambien es una tragedia
3.The Outsiders trata sobre dos grupos enfrentados de adolescentes, los Greasers y los Socs.
4.Ponyboy es un chico tranquilo y amable.
5.Este libro es maravilloso y muy triste. Me encanta.
Explanation:
why dont u use g o o g l e t r a n s l a t e
btw i speak spanish fyi
hope u get it right pls mark me brainliest or give me stars (i cant say r
a t e
Los Incas. Escribe un resumen de este pasaje. ¿Cuáles son los puntos más importantes? Tu respuesta debe tener una extensión
mínima de dos párrafos.
El resumen de un pasaje sobre los Incas se da a continuación.
Las InasLos incas fueron una civilización avanzada en América del Sur conocida por su impresionante infraestructura,técnicas agrícolas y organización social.
Construyeron una vasta red de carreteras y practicaron la agricultura en terrazas a gran altura. Gobernados por el Sapa Inca, tenían una autoridad centralizada y un sistema laboral altamente organizado.
Los Incas se destacaron en el trabajo de la piedra y los textiles. Sin embargo, su civilización finalmente fue conquistada por los conquistadores españoles liderados por Francisco Pizarro en el siglo XVI.
Aprende más sobre los Incas:
https://brainly.com/question/1036358
#SPJ4
example answers for ¿Qué hizo tu amigo esta mañana?
Answer:
mi amigo comen huevos con tostada. mi amigo se cepilla los dientes. mi amigo bebio aqua. etcetc
Explanation:
hope this helps, brainliest please!!
someone please help me fill in the blanks
¿Qué significado tenían para los hermanos los objetivos valiosos que habían heredado de sus antepasados?
Answer:
la casa, los libros, los cuadros y los numerosos objetos valiosos, siempre fueron valor sentimental. Como si tratasen de resguardar los recuerdos de sus antepasados a través de ellos. // the house, the books, the paintings and the numerous valuable objects, were always sentimental value . As if they were trying to protect the memories of their ancestors through them.
Explanation:
brainliest please!!
¿Ustedes blank ir a la fiesta? (pensar)
What is the awnser to this question ?
I might be wrong but I think the answer would be C encontramos.
Answer:
c: encontramos
Explanation:
brainliest pls!! hope this helps!!
Change each verb into an imperfect worksheet.
The verbs in imperfect are jugaba, haciamos, veíamos, lloraban, era, ibamos, veían, salías, practicabas, enseñaba.
What is the difference between the imperfect tense and the present tense?The present tense describes simple actions that occur in the present. On the other hand, the imperfect tense refers to actions that occurred in the past and were a habit. This difference in use implies differences in the way verbs are conjugated. Here is the general pattern:
Pronoun - Present - Imperfect
Yo - juego - jugaba
Tu - juegas - jugabas
El/ella - juega - jugaba
Ellos - juegan - jugaban
Nosotros - jugamos - jugabamos
Learn more about the imperfect in https://brainly.com/question/31194989
#SPJ1
Help ASAP! I’m not sure what I’m doing
De acuerdo con la información, las oraciones correctas serían: Mario saltaba la cuerda, Lorenzo y Alberto salían juntos, Tú leías el libro, Yo jugaba con dinosaurios, Tu y yo nos tomabamos fotos, etc.
¿Cómo completar las oraciones?Para completar las oraciones debemos mirar las imágenes y crear oraciones en imperfecto para describir lo que los personajes solían hacer en el pasado. De acuerdo con lo anterior, las oraciones serían:
Mario saltaba la cuerda.
Aprenda más sobre imperfecto en: https://brainly.com/question/22268888
#SPJ1
In the activity you will submit your completed work from the "Explore: Plan a Trip" assignment. Type or copy/paste your response directly into the space provided.
How would you like to travel to a place where Spanish is spoken? This is your chance to plan the perfect vacation!
If you have a local tourism office, you can visit it for information. Alternatively, you can use a library or the internet to help plan your trip.
Your plan should be for at least one week. You must track how much money it will cost to travel, stay in the places you choose, and eat.
Write out your travel and expense plan. Be sure to include a list of places you plan to see and special activities you have planned. Have fun! (20 points)
Hurry will give brainliest
My travel plan for a trip to a Spanish-speaking country will be the destination of Mexico
How to explain the informationI will fly from San Francisco to Mexico City. I will stay at the Hotel Mousai in Polanco, Mexico City.
I will rent a car for the duration of my trip.
I'll Take a day trip to Teotihuacan, an ancient city that was once one of the most important religious and political centers in Mesoamerica.
I'll Go hiking in the Monarch Butterfly Biosphere Reserve, where millions of monarch butterflies migrate every winter.
I am excited to visit Mexico and experience all that the country has to offer. I am particularly looking forward to exploring the historic center of Mexico City, visiting the Frida Kahlo Museum, and hiking in the Monarch Butterfly Biosphere Reserve. I am also looking forward to relaxing on the beach in Tulum or Playa del Carmen. I am confident that this will be a great trip!
Learn more about travel plan on
https://brainly.com/question/26483787
#SPJ4
Conjugate the following verb in the 10 verb tenses given
Verbo: vivr
Subjecto: nosotros
De acuerdo con la información, podemos inferir que las oraciones quedarían así: Presente: vivimos (We live), Futuro simple: viviremos (We will live), Presente progresivo: estamos viviendo (We are living), Pasado progresivo: estábamos viviendo (We were living), etc...
¿Cómo crear las oraciones conjugadas en diferentes tiempo?Para crear las oraciones conjugadas en diferentes tiempos verbales debemos tener en cuenta el verbo y el sujeto que debemos usar. Una vez identificamos esta información debemos identificar los diferentes tiempos verbales que vamos a utilizar para saber la forma en la que vamos a conjugar los verbos. De acuerdo con lo anterior, las oraciones quedarían así:
Presente: vivimos (We live)Futuro simple: viviremos (We will live)Presente progresivo: estamos viviendo (We are living)Pasado progresivo: estábamos viviendo (We were living)Pretérito: vivimos (We lived)Imperfecto: vivíamos (We used to live / We were living)Imperativo: vive (Live)Imperativo negativo: no vivas (Don't live)Futuro: viviremos (We will live)Condicional: viviríamos (We would live)Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1
Read and choose the correct option with the stem-changing verb in the preterite tense. Él, después de facturar las maletas, _________ (seguir) a la inspección de seguridad. Question 8 options:
siguió
seguiste
seguí
siguieron
Él, después de facturar las maletas, option A: siguió a la inspección de seguridad.
What is the sentence about?The preterite tense is used in the sentence "After checking in his luggage, he proceeded to the security inspection".
The verb "seguir" undergoes a stem change in certain conjugations, as it belongs to that category. The preterite tense in the third person singular form (él, ella, usted) undergoes a change in the stem.
Hence, in the preterite tense of the stem-changing verb, the right choice is "siguió" which suits the subject "él" as well as conforms to the correct conjugation of the verb "seguir".
Learn more about preterite tense from
https://brainly.com/question/19647750
#SPJ4
Cuando era joven yo __ mucho.
a. hablaba
b. hablabas
Answer:
- hablaba.
Explanation:
- Cuando era joven yo hablaba mucho. .
...
Carpeta de recuperacion de ingles de 5to de secundaria
Answer:
High School English Recovery Folder
This is due today! So please answer this fast I have to chance up on other assignments
To do this activity you must be creative and understand better about the imperfect tense in Spanish. As an example, the title and some sentences of your book could be:
Cuando Pedro era un niñoPedro hablaba con sus amigos todos los días.Su madre cocinaba los mejores pasteles del mundo.What is the imperfect tense?It corresponds to a verbal tense that occurred in the past tense to express actions that were repeated or already happened in the past. The imperfect tense is formed by adding the imperfect tense endings to each regular or irregular verb.
Therefore, use your creativity to create sentences in Spanish in the imperfect tense that will characterize your book, with details of life and actions that help build your narrative.
Find out more about imperfect tense at:
https://brainly.com/question/28428237
#SPJ1
estructura de la novela cometierra
De acuerdo con la información, podemos inferir que la novela "Cometierra" no sigue una estructura tradicional, ya que se compone de una serie de relatos interconectados que exploran la vida de la protagonista y su relación con los muertos.
¿Cuál es la estructura de la novela "Cometierra"?La novela "Cometierra" de Dolores Reyes se caracteriza porque no sigue una estructura narrativa convencional de inicio, desarrollo y final. Por el contario, tiene una serie de relatos interconectados que exploran la vida de la protagonista, conocida como Cometierra.
Cada relato presenta un caso particular de personas desaparecidas o asesinadas, y a medida que se suceden, se revelan detalles sobre la vida de Cometierra, su infancia difícil y las dificultades que enfrenta en su entorno social.
De acuerdo con lo anterior, se puede definir la estructura de la novela "Cometierra" como una estructura fragmentada y no lineal.
Aprenda mas sobre estructura en: https://brainly.com/question/30920464
#SPJ1
Complete the sentence with the appropriate direct object pronoun.
Preparamos una pasta muy rica.
¿___ puedo probar (try)?
Question 6 options:
La
Me
Lo
Nos
Answer:
>. La.
Explanation:
¿La puedo probar?
...
Help me with this quick Spanish!! ( I know the letters are covering it a lil bit but please try to help me!)
Se en oraciones pasivas
Completa las oraciones con se y el pretérito de los verbos entre paréntesis.
Modelo Se contrató (contratar) a un arquitecto reconocido internacionalmente.
1.
Se informa (informar) a los estudiantes del horario del curso de pintura.
2.
Se exige (exigir) comprar boletos para entrar al museo.
3.
Se despidio (despedir) al comisario de la exposición por sus continuos errores.
4.
Se invierte (invertir) mucho dinero en restaurar esa pintura.
5.
Se estrena (estrenar) su nueva película.
6.
Se entrevista (entrevistar) a todos los artistas seleccionados.
Podemos completar las oraciones con "se" y el pretérito de los verbos entre paréntesis según el modelo de la siguiente manera:
Se informó a los estudiantes del horario del curso de pintura.Se exige comprar boletos para entrar al museo.Se despidió al comisario de la exposición por sus continuos errores.Se invertió mucho dinero en restaurar esa pintura.Se estrenó su nueva película.Se entrevistó a todos los artistas seleccionados.¿Qué es una oración en voz pasiva?Corresponde a oraciones en las que no se menciona el sujeto de la oración, es decir, se constituye una oración con sujeto indeterminado.
Por tanto, para asegurar la coherencia de las oraciones, el "se" se utiliza como "se impersonal", es decir, para la expresión de acciones sin identificar al sujeto.
Encuentre más sobre la voz pasiva en:
https://brainly.com/question/25897080
#SPJ1
Write the correct form of each irregular verb in imperfect tense.
We can fill in the blanks with the right form of the verbs in parentheses in the imperfect tense, which is used for past actions, as further explained below.
Yo estaba.Ellos cantaban.Él escribía.Nosotros hacíamos.Anita salía.Tú tenías.Los chicos estudiaban.Ustedes jugaban.Vosotros comíais.Rodrigo y yo vivíamos.The imperfect tense in SpanishIn Spanish, the imperfect tense (el pretérito imperfecto) is used to describe ongoing or repeated actions or states of being in the past. It is also used to set the scene or background for events that occurred in the past.
To form the imperfect tense, you take the infinitive of the verb and add the corresponding endings: -aba, -abas, -aba, -ábamos, -abais, -aban for -ar verbs, and -ía, -ías, -ía, -íamos, -íais, -ían for -er and -ir verbs. There are also some irregular verbs which must be learned separetely.
With that in mind, it is our conclusion that our answers above are correct.
Learn more about Spanish here:
https://brainly.com/question/18552923
#SPJ1