Answer:
ellos
Explanation:
Answer:
Uds. (ustedes)
Explanation:
can someone please explain to me what I'm suppose to put in the box??
Answer:
✧・゚: *✧・゚:* *:・゚✧*:・゚✧
You have to put the congugate thing in the first one.
For example,
El/dibujar= el dibuja
⋆┈┈。゚❃ུ۪ ❀ུ۪ ❁ུ۪ ❃ུ۪ ❀ུ۪ ゚。┈┈⋆
The second one, you have to translate to english.
if you want answer, comment !
have a nice day /ᐠ. ᴗ.ᐟ\/
⋇⋆✦⋆⋇ ⋇⋆✦⋆⋇
Explanation:
Usted _____ maestra.
I need help with this please
Se dan flores. (Flowers are given here.)
The verb is conjugated correctly.
The verb is not conjugated correctly.
Answer:
It is conjugated correctly
Explanation:
Se dan flores it correct because "dan" is plural because of "flores"
The correct option for the above question Se dan flores. is The verb is conjugated correctly.
What is a verb?A verb refer to a word that describes the action of the subject in a sentence or it describe tye activities been done in a sentence.
Therefore, The correct option for the above question Se dan flores. is The verb is conjugated correctly.
Learn more about verb below.
https://brainly.com/question/1718605
#SPJ2
I NEED HELP PLEASE !!!!
Explain in your own words what the quinceañera is: (4 pts)
Using a Venn Diagram, compare and contrast this cultural celebration to a rite of passage in your culture.
Share your opinion or experience with the cultural tradition they chose.
Answer:
A quinceañera is a tradition Hispanics celebrate when a girl is turning 15. They celebrate this becuase they are stepping into womanhood.
And they are leaving their childhood behind. It's like a sweet 16 they are celebrating a big number. They have this big dress and they also have a tradition of dancing with their dad and changing their sneakers in heels because there not a little girl anymore and they give them this doll as a symbol of leaving toys behind.
Explanation:
?cual es el Cambio de temperatura cuando pasa de -5 °c a 50°c
Embullir , Calentar , derretir ???? cual es el contexto ?
Read and choose the correct option to complete the series of words.
El perro y la perra; el gato y la gata; el toro y ________.
la cerda
la gallina
la vaca
la yegua
Answer:
la yegua
Explanation:
it is correct please trust me on this one
c. Rewrite the sentences in the plural (make
them more than one)-
Change the norms, ser, and adjectives. Ex. Él muchacho es
inteligente. -Los muchachos son inteligentes
Ella es puertorriqueña.
2. El chico es guapo.
3. La alumna es simpática.
Answer:
1. Ella es puertorriqueña.
Ellas son puertorriqueñas.
2. El chico es guapo.
Los chicos son guapos.
3. La alumna es simpática.
Las alumnas son simpáticas.
Frank nació en 1933 y murió en 1946 a los 50 años, ¿cómo puede ser esto?
Answer:
porque ella murio en el campo de concentracion de berge-belsen
FINALLL SPANISHH QUESTIONN
Answer:
What is it?
Explanation
SPanish Helpppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Explanation:
I'm almost positive both A and B mean "the link."
It may be C, "the explorer."
C) gregorio compro un terreno en forma triangular para utilizar como jardín sus coordenadas son D(-2,1),E(3,2) y F (5,-5) determina los metros de malla que necesita para cercarla. ayudanme porfavorrrr
d) determina el area que tendra el jardin de gregorio del inciso anterior
Answer:
C) Se requiere 21.599 metros de malla para cercar el terreno.
D) El jardín de Gregorio tiene un área de 18.505 metros cuadrados.
Explanation:
C) Por Geometría sabemos que el perímetro de una figura geométrica es la suma de todos sus lados, que en el caso del triángulo queda representado por:
[tex]p = DE + EF+FD[/tex] (Eq. 1)
Donde:
[tex]p[/tex] - Perímetro del triángulo, medido en metros.
[tex]DE[/tex], [tex]EF[/tex], [tex]FD[/tex] - Lados del triángulo, medidos en metros.
Ahora, podemos ampliar la ecuación al utilizar la fórmula de longitud de una línea, procedente de la Geometría Analítica. Calculamos la longitud de cada lado:
[tex]DE =\sqrt{(x_{E}-x_{D})^{2}+(y_{E}-y_{D})^{2}}[/tex] (Eq. 2)
[tex]EF =\sqrt{(x_{F}-x_{E})^{2}+(y_{F}-y_{E})^{2}}[/tex] (Eq. 3)
[tex]FD = \sqrt{(x_{D}-x_{F})^{2}+(y_{D}-y_{F})^{2}}[/tex] (Eq. 4)
Si sabemos que [tex]D(x,y) =(-2,1)[/tex], [tex]E(x,y) = (3,2)[/tex] y [tex]F(x,y) = (5,-5)[/tex], las longitudes de los lados del triángulo son:
[tex]DE =\sqrt{[3-(-2)]^{2}+(2-1)^{2}}[/tex]
[tex]DE\approx 5.099[/tex]
[tex]EF = \sqrt{(5-3)^{2}+[(-5)-2]^{2}}[/tex]
[tex]EF\approx 7.280[/tex]
[tex]FD =\sqrt{[(-2)-5]^{2}+[1-(-5)]^{2}}[/tex]
[tex]FD\approx 9.220[/tex]
Finalmente, el perímetro requerido para cercar el terreno es:
[tex]p = 5.099\,m+7.280\,m+9.220\,m[/tex]
[tex]p = 21.599\,m[/tex]
Se requiere 21.599 metros de malla para cercar el terreno.
D) De la Geometría tenemos que el área del triángulo puede calcularse con la siguiente fórmula:
[tex]A = \sqrt{s\cdot (s-DE)\cdot (s-EF)\cdot (s-FD)}[/tex] (Eq. 2)
[tex]s = \frac{DE+EF+FD}{2}[/tex] (Eq. 3)
Donde:
[tex]A[/tex] - Área del triángulo, medio en metros cuadrados.
[tex]s[/tex] - Semiperímetro del triángulo, medido en metros.
Si tenemos que [tex]DE\approx 5.099[/tex], [tex]EF\approx 7.280[/tex] y [tex]FD\approx 9.220[/tex], entonces:
[tex]s = \frac{5.099+7.280+9.220}{2}[/tex]
[tex]s = 10.800[/tex]
[tex]A = \sqrt{10.800\cdot (10.800-5.099)\cdot (10.800-7.280)\cdot (10.800-9.220)}[/tex]
[tex]A \approx 18.505\,m^{2}[/tex]
El jardín de Gregorio tiene un área de 18.505 metros cuadrados.
.........................................................................................................................................
wertyuiopasdfghjkdefghjkhgvfvghj
Answer:
is this like free points? y'all crazy.
I NEED HELP PLEASE !!!!
el flamenco
Explanation:
Por favor una oración con la palabra Mito
Answer:
Hoy en día, la palabra mito se usa a menudo para describir algo que no es cierto.
Explanation:
Make the following plural:
un lápiz
un lápices
unos lápices
unos lapizes
unas lápices
Answer:
Explanation: The following plural word for un lápiz, is unos lápices. I hope this helps :)
20. Según la lectura, ¿cómo reaccionan los exiliados en un nuevo país? A Tratan de olvidar su pasado. B Enseñan sus costumbres a otros. C Sienten nostalgia por las cosas típicas de su país. D Tratan de conocer a fundo su nuevo país.
Answer:
A Tratan de olvidar su pasado.
You are saying goodnight to your family. Which of the following phrases would you use?
Buenas tardes.
Buenos días.
Buenas noches.
Answer:
the other dude is right
Explanation:
Stem-changing verbs have a stem-change in every form EXCEPT for nosotros(as) and vosotros(as).
Can you mark me as Brainiest. I would be so happy!!!
Answer:
With regular verbs, the stem stays the same, and the ending changes as they are conjugated. With the second group of stem-changing verbs, the letter e in the stem changes to ie in all forms except the nosotros and vosotros
Que piensas de TRUMP?
What do u think about TRUM?
lol
Answer:
Personally my mom is voting for trump and shes mexican but like.. shes my mom so i like trump too
Explanation:
You think im weird you weird
List the imperfect verb form(s) from sentence:
Comía y miraba la televisión cuando se apagó la luz.
Answer:
comia , miraba , apago
Explanation:
Answer: "Comía" and "miraba" are conjugated in the imperfect past.
Comía y miraba la televisión cuando se apagó la luz.
Apagó is conjugated in the preterite.
Translation: I was eating and watching television when the light went out.
Explanation:
When several verbs that describe actions in the past are combined in the same sentence, the imperfect past tense verbs (eating and watching) describe what was happening in the past and the preterite tense verbs (went out) describe actions that interrupted the actions that were already taking place.
Spymore1. Yo compro las bebidas para mis amigos.
Answer:
English trascrption:
"I buy the drinks for my friends"
The ending -ería to a word (example: zapatería) usually indicates:
A. the location of the store.
B. the name of the job relating to that item.
C. the store where that item can be bought.
D. the number of items remaining.
1st and correct answer gets brainliest!
Answer:
B.
Explanation:
Zapatería means a "shoe store"
the name has "shoe" in the name and it is a place where you can get shoes.
Answer:
A. the location of the store.
I hope this helps if not i'm sorry
6. Yo siempre
(suponer/hacer) mi tarea cuando llego a casa. (1 point)
Answer:
Yo siempre hago mi tarea cuando llego a casa.
Explanation:
D. You need to answer some questions from an exchange student at your school.
In the first blank, fill in the appropriate possessive adjective. In the second blank,
finish the sentence so that it is true for you.
Modelo ¿A qué hora empieza tu clase de español?
Mi clase de español empieza a
las dos
1. ¿Cuáles son tus clases favoritas?
clases favoritas son
2. ¿Cuál es el nombre de tu profesor(a) de español?
nombre es
3. Tú y tus amigos escuchan música interesante. ¿Cuál es su grupo favorito?
grupo favorito es
4. ¿En qué ciudad vive tu familia?
familia vive en
5. ¿Cuáles son las comidas favoritas de tu mejor amigo/a?
comidas favoritas son
6. Tú y tus amigos hacen muchas actividades divertidas. ¿Cuál es su actividad favorita?
actividad favorita es
Answer:
1.Cuales son tus clases favoritas?
”Mis” clases favoritas son (Your favorite class)
||you can choose which one you like||
(math=“matemáticas”) (science= “Ciencias”) ( history= “Historia”)
Example: Mis clases favoritas son matemáticas y ciencias
2.Cual es el Nombre de tu profesor(a) de español?5.
“Su” nombre es (the name of your teacher)
Example: Su nombre es Mrs.Rosa
3. Tú y tus amigos escuchan música Interesante ¿Cual es tu grupo favorito?
”Mi” grupo favorito es (your favorite Band)
Example: Mi grupo favorito es Little Mix
4.En que ciudad vive tu familia?
“Mi” Familia vive en (the city you live with your family)
Example: Mi familia vive en Mexico
5. Cuáles son las comidas favoritas de tu mejor amigo/a?
”Su” comidas favoritas son (The favorite type of food your best friend likes)
Example: Su comidas favoritas son tamales y enchiladas.
6. Tú y tus amigos hacen muchas actividades divertidas. ¿Cuál es su actividad favorita?
“Nuestra” actividad favorita es (you and your friends favorite activities)
Example: Nuestra actividad favorita es jugar videojuegos
Complete the sentences by selecting gusta or gustan.
1. No me ________________________el queso.
A. gusta
B. gustan
2. Te__________________la naranjas.
A. gustan
B. gusta
3. Le ______________________las papas fritas
A. gusta
B. gustan
4. No me __________________el tocino.
A. gustan
B. gusta
5. Nos _____________________las sopas.
A. gustan
B. gusta
1. No me ________________________el queso.
Answer 1: A
Sentence 1: No me gusta el queso.
Translation 1: I don't like cheese.
2. Te __________________ las naranjas.
Answer 2: A
Sentence 2: Te gustan las naranjas.
Translation 2: You like oranges.
3. Le ______________________ las papas fritas.
Answer 3: B
Sentence 3: Le gustan las papas fritas.
Translation 3: He likes French fries.
4. No me __________________ el tocino.
Answer 4: B
Sentence 4: No me gusta el tocino.
Translation 4: I don't like bacon.
5. Nos _____________________ las sopas.
Answer 5: A
Sentence 5: Nos gustan las sopas.
Translation 5: We like soups.
Explanation:
The verb "gustar" is transitive, therefore it needs a direct object to complete its meaning. (D.O. = The object that receives the action of the verb). The verb "gustar" has to agree in number with its direct object.
SpymoreSPANISH!!! WEDFBHIEQWHIJCRVWBH CDWswrwgwwgt
fgyhyjtuyjtyhty help nfdeijnry kpehtwmppy
Answer:
1. Iremos a comer/comprar pizza.
2. Iré a jugar golf.
3. Ellos irán a correr./ Ellos harán una carrera.
4.
5. Jugaremos videojuegos.
Explanation:
que se nos dise de Don Quijote?Que detalles se presentan con precision? Cuales con ambiguedad? Por que?
Answer:
La trama gira en torno a las aventuras de un noble (hidalgo) de La Mancha llamado Alonso Quixano, que lee tantos romances caballerescos que pierde la cabeza y decide convertirse en un caballero andante (caballero andante) para revivir la caballería y servir a su nación. bajo el nombre de Don Quijote de la Mancha.
Explanation:Espero que esto ayude a feliz Halloween temprano
Desafio 1 spanish 2 workbook Ex 12: los dialogos de forma ordenda
Answer:
can you please put the question