¡Saludos desde el mar hermoso en Chile! Soy Emilia y estoy aquí en Valparaíso con mi novio Jacobo. Cerca de nuestro hotel hay casas de muchos colores. Para bajar de donde está el hotel a la playa, nosotros tomamos el funicular. El funicular es un tipo de tren que baja y sube. De la estación de tren vamos a pie a la playa. Jacobo va a ir de pesca y yo voy a caminar por la arena. Después vamos a nadar, a tomar el sol y a descansar al lado del mar. La próxima semana vamos a ir a las montañas y al Cajón de Maipo cerca de Santiago. Me gusta ir a las montañas, pero las vacaciones perfectas siempre son las de la playa.

Answers

Answer 1

Answer: Greetings from the beautiful sea in Chile! I am Emilia and I am here in Valparaíso with my boyfriend Jacobo. Near our hotel there are houses of many colors. To go down from where the hotel is to the beach, we take the funicular. The funicular is a type of train that goes up and down. From the train station we walk to the beach. Jacobo is going fishing and I'm going to walk on the sand. Then we go swimming, sunbathing and resting by the sea. Next week we are going to go to the mountains and Cajon de Maipo near Santiago. I like to go to the mountains, but the perfect vacation is always on the beach.

Spymore

Answer 2

Answer:

Exploring the mountains

Explanation:

It doesn't say what the question is, but if it is asking what she prefers to do, the answer would be exploring the mountains


Related Questions

Read and write a paragraph. Write a short description, using complete sentences in Spanish, telling a family member about a class you have. Use the vocabulary from this lesson and the following instructions as a guide. You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, Í, í, Ó, ó, Ú, ú, ü, Ñ, ñ, ¡, ¿. *Note: The sample sentences in parentheses are just a guide to help you form your sentences. You must come up with your own original answers keeping academic integrity intact. In one sentence, state a class you have in the morning. Remember to use the yo form of the verb tener. (e.g., I have math class in the morning.) State at what time the class starts. Remember to use the correct form of the verb empezar and that the numbers used to tell the time should be in words. (e.g., The class starts at ten a.m.) State at what time the class ends. Remember to use the correct form of the verb terminar and that the numbers used to tell the time should be in words. (e.g., The class ends at eleven a.m.) State whether you are early, on time, or late for the class. (e.g., I am on time.) PLZ HURRRYYYYYYYY

Answers

Answer:

Tuve una clase de inglés a las 11:30 esta mañana Ya sabes, todas las clases están en línea hoy en día debido a esta epidemia del virus Corona. Hoy tuvimos una comprensión en clase, el nombre del tema fue Leela; Esta historia la pueden contar dos amigos, dos vecinos. Intercambian sus muñecos, pero no sé si Sapphire Zina es amiga del escritor. Quieren encontrar esa muñeca abajo pero no la pueden encontrar Era muy oscuro Piensan que Rizia les robó la muñeca, ambos van a la casa de Rizia Da la campana de llamada, hola Leela y Writer tan pronto como se abre pregunta Jizya; BD no comprende tanto, pero ha sufrido mucho; La gente no podía imaginar eso, así que sacó dinero de su bolsillo y se lo dio y les dijo que compraran una muñeca nueva y que recordaran que era un regalo de mi parte para ustedes. Esa fue toda la historia. Luego hicimos preguntas y respuestas y luego la clase terminó Para ser honesto, su clase es mucho más antigua y parece menos aburrido buscar en línea si me hubiera ido a dormir a la escuela. A más 40 minutos ¿Qué estas haciendo ahora? espero que te guste.

if you can help please do asap thank you so much!​

Answers

1. Sirve

2. Pedimos

3. Viste

4. Sigo

5. Dicen

6. Pedimos

7. Sirve or sirvio

8. Decimos

9. Pedir

10. Preguntar

11. Pedir

12. Preguntar

13. Preguntar

Conjugate the following regular verb in the Present Tense: Bailar (to dance): Yo: Tú: Él, ella, Ud.: Nosotros, nosotras: Ellos, ellas, Uds.:

Answers

Answer:

yo: bailo

tú: bailas

él, ella Uds: baila

nos: bailamos

ellos, ellas, Uds: bailan

Yo estoy bailando con mi amigo.

Tu estas bailando con mi novio.

Ella/El esta bailando con el ritmo de la musica.

Ustedes estan bailando con mi hijo.

Nosotros/as estamos bailando con nuestros amigos.

Ellos estan bailando romanticamente.

En la oración los niños juegan en el parque, la clase de palabra es: a Esdrújula b aguda c grave d sobreesdrújula

Answers

Answer:llana o grave

Explanation:

Read, calculate, and select the option with the correct number. Clase, ¿cuánto es 2.000 − 502? Mil quinientos ochenta y ocho Mil cuatrocientos noventa y ocho Mil trescientos setenta y nueve Mil trescientos sesenta y nueve

Answers

Answer:

Mil cuatrocientos noventa y ocho

hope this helps

~Deku

Explanation:

with the correct number. Clase, ¿cuánto es 2.000 − 502? Mil quinientos ochenta y ocho Mil cuatrocientos noventa y ocho Mil trescientos setenta y nueve Mil trescientos sesenta y nueve

Choose the correct form of servir to complete the sentence.

La amiga de Carmen ________ el taco después del burrito.

sirvo
sirves
sirve
sirven

Answers

Answer:

Sirve

Explanation:

La amiga de Carmen sirve el taco después del burrito.

Answer:

Sirve

Explanation:

SOMEONE, PLEASE HELP!!!!!!!!!!!!!! I don't understand any of this!!!!!!!!

Answers

Answer:

The girl's eyes go with negros

The lady's hair go with negro

The dog's nose go with negra

The black hands go with negras

Explanation:

In Spanish, adjectives must agree with the noun (or pronoun) they describe in gender and in number. This means that if the noun an adjective describes is feminine, the adjective must be feminine, and if that same noun is also plural, the adjective will be feminine AND plural as well.

For the first one, the Spanish word for eyes is el ojo(s). The "el" in front of the ojos indicates that it is masculine, and since there are 2 eyes, you would have the word end in "os".

For the second one, the Spanish word for hair is el pelo. The "el" in front of the pelo indicates that it is masculine, and since hair is singular in this case, you would have the word end in "o".

For the third one, the Spanish word for nose is la nariz. The "la" in front of the nariz indicates that the word is feminine, and since there is only one nose, it is singular and you would have the word end in "a".

For the fourth one, the Spanish word for hands is la(s) mano(s).The "la" in front of the manos indicates that the word is feminine, and since there are two hands, it is plural and you would have the word end in "as".

The girl has las ojos negras because she’s a girl and I’m Spanish feminine words end with an A.

cuales son las caracteristicas del discurso

Answers

Explanation:

Las principales características del discurso son la objetividad, especialización, precisión y verificabilidad. Pero existen muchas más ¡Estas son las características generales que tienen los discursos! Contextos. ... Esto hace referencia al contexto comunicacional donde se produce el discurso.

HOPE IT HELP YOU

Las principales características del discurso son la objetividad, especialización, precisión y verificabilidad. Pero existen muchas más ¡Estas son las características generales que tienen los discursos! Contextos. ... Esto hace referencia al contexto comunicacional donde se produce el discurso.

HELP PLEASE!!!!!!!

Read and choose the option with the best word or words to complete the sentence. Hoy tengo prisa. Tengo que ir al aeropuerto a las tres en la tarde. Son las doce en la tarde y voy a subir al autobús.

Tengo que llegar a ________.

la avenida
la calle
la gasolinera
la parada

Answers

Answer:

Tengo que llegar a ________.

la parada

La parada suena como la mejor opción

Explanation:

Answer:

La parada  (bus stop)

Explanation:

Tengo que ir al aeropuerto a las tres en la tarde. Son las doce en la tarde y voy a subir al autobús.

Tengo que llegar a la parada.

PLEASE HELP!!!! ASAP!!!!!!!!!!!!!

Select the option with the correct form of the irregular verb estar in the preterite tense for the pronoun yo.

A. Estuve
B. Estuvo
C. Esté
D. Estoy

I think its either A. Estuve or D. Estoy im not sure please help me!!!!

Answers

Answer:

A.  estuve

Explanation:

'Estuve' is the preterite tense for the pronoun 'yo.

A. Estuve is for past-tense to where you were in a place before you left.

D. Estoy is for where you are now. ex: “Yo estoy en el Super Mercado.”

can someone plz help meee

Answers

1) soy un chico

2) ella es la profesora


3) es una impresora

4) tu eres un chico

5) tu es estudiante


1. yo soy una niña
2. ella es una maestra
3. es una impresora
4. tu eres un chico
5. You are a student

Can someone please help me .

Answers

1. Yo estoy en clase de español.

2. Los estudiantes y yo estamos contentos por estar en la escuela.

3. Vosotros viven en España de vacaciones.

4. Miami está en la Florida.

5. Los profesores están cansados.

1. estoy 2. estamos 3.estabamos 4.esta. 5.estan

Hola. Mi nombre es Paula y yo vivo con dos de mis amigas. Trabajo en un restaurante. Mi mejor amiga es Eleodora y ella trabaja en la oficina al lado del restaurante. Nosotras estudiamos en la universidad que está en esta ciudad. Marisol es mi otra amiga y ella cuida enfermos en un hospital. ¿Cuál es el nombre de la persona principal en esta historia? Paula Marisol Eleodora Paulina

Answers

Hi! My name is Paula and I live with two of my friends! I work in a restaurant. My best friend is Eleodora and she works in an office next to the restaurant. We study in the university that’s in the city. Marisol is my other friend and she takes care of sick people in the hospital. What is the name of the main character of this story? The answer is Paula.

Answer:

its paula

Explanation:

El mensaje, la enseñanza y las ideas aleccionadoras pertenecen al nivel interpretativo de la __________. a) prosa poética b) versificación c) denotación d) connotación

Answers

Answer: d) connotación

Explanation: El mensaje, la enseñanza y las ideas aleccionadoras pertenecen al nivel interpretativo de la connotación. La connotación es aquél significado figurativo que transmite una idea, frase o verso, sin tener un significado literal, siendo así un símbolo adicional a interpretación del lector.

Ellas ___ (conocer) a una persona famosa cuando viajaron unos años pasados.

•Preterite Tense with -car, -gar, -zar

Answers

Answer:

Ellas conocieron a una persona famosa cuando viajaron años pasados.

Explanation:

hope it helps too;)

Answer: ellas conocieron una persona famosa cuando viajaron unos años pasados

Which personality trait best fits this description?

A ella le gusta pintar y tocar los instrumentos musicales.
A.
artística
B.
simpática
C.
amable
D.
generosa

Answers

Answer:

The right answer is; A. Artística.

Explanation:

Because the above text is describing a person who likes the art of painting and playing musical instruments, therefore it is correct to say that the artistic personality of a person is being described.

Answer: A

Explanation:

mrnciona agrupaciones musicales tradicionales del paraguay​

Answers

Answer:

holaa estoy muy feliz de ayudarte q:

Explanation:

pues las mas conocidas hasta ahorita de paraguay son Flou, Salamandra, S.K.A., Revolber, Ripe Banana Skins, Área 69, Paiko, La Secreta, Shaman, Gaia, Tres Fronteras, Pipa Para Tabaco, Los Rockers, NOD

Conjugate the verb- los chicos volver

Answers

Answer:

Los chicos vuelven.

Explanation:

Complete las siguientes oraciones con la forma correcta de la palabra o frase que falta.
1. Este puesto como agente de viajes me interesa mucho, voy a llenar __________ ahora mismo.
5. Queremos crear una organización ________, o sea, una compañía que no piense en ganar dinero para sí misma.
9. Cuando se necesita dinero para ayudar a los pobres, a veces los voluntarios tienen que ________ fondos.
10. En el futuro, si me quedo sin trabajo, _________ (hacer) otra cosa.

Answers

Answer:

1. Este puesto como agente de viajes me interesa mucho, voy a llenar la solicitud ahora mismo.

5. Queremos crear una organización altruista, o sea, una compañía que no piense en ganar dinero para sí misma.

9. Cuando se necesita dinero para ayudar a los pobres, a veces los voluntarios tienen que donar fondos.

10. En el futuro, si me quedo sin trabajo, haré otra cosa.

Tu
1. State one thing you like to eat during your family celebrations using the correct form of the verb gustar. (e.g., I like to eat grapes on New Years Eve.)
2. Mentions at least one thing you like to do during holidays using the correct form of the verb gustar. (e.g., I like to open gifsts on Christmas day.)
Tu Familia
1. State one thing one of your family members likes to ear during your family celeberations using the correct form of the verb gustar. (Also include what member of your family he/she is. e.g., My Aunt Lucy likes to eat roasted pig on Christmas Eve.)
2. State at least one thing he/she likes to do during holidays using the correct form of the verb gustar. (e.g., She likes to go to church on Christmas day.
Tu y tu familial
1. State one thing that you and a family member like to do any time of the year using the correct form of the verb gustar. (e.g., My mom and I like to walk around the block with our suitcase at midnight on New Year’s Eve.)
Hint – When using someone’s name or title (mom, brother, etc.) add the preposition “a” before their name/title(e.g., a mi amiga, a Rosa, etc.), followed by the correct indirect object pronoun (me, te le, nos, les) and the correct form of the verb gustar.

Answers

1. Durante los tiempos festivas como navidad, me gusta comer galletas de chocolate.
2. En navidad me gusta ayudar a mi mamá a cocinar porque llega mucha gente.
1. A mi papa le gusta comer panes con pollo en navidad porque durante ese tiempo se hace frío y eso le calienta.
2. A el le gusta ir al parque porque hay muchas luces.
1. Para la vanidad, antes de abrir nuestro propio regalos, a mi mamá le gusta hacer intercambio de regalos porque es tradición. Pero a mi hermano no le gusta porque dice que dura mucho tiempo.

I hope this helped.

cuento la miel silvestre me ayudan no entiendo c. Cuáles son los sentimientos que le produce el final del cuento? ¿Por qué? d. Consideras que el cuento La miel silvestre tiene algunos elementos fantásticos. ¿Cuáles?

Answers

Answer:

c. El final del cuento produce asombro y desesperación porque es cuando uno comienza a darse cuenta de que el protagonista está siento atacado por las mismas hormigas mortales que aparecieron antes en la historia y, al mismo tiempo, que tiene su cuerpo inmovilizado a causa de la miel que decidió robar de unos panales de abeja.

d. El cuento "La miel silvestre" no tiene elementos fantásticos, pese a que pueda parecer que sí, ya que todo lo que ocurre puede suceder en la realidad. El autor lleva estos elementos al extremo para relatar una muerte aterradora en manos de la naturaleza, pero no llegan a considerarse fantásticos.

Explanation:

Para completar esta actividad, hay que responder preguntas acerca del cuento "La miel silvestre" del autor uruguayo Horacio Quiroga.

En la primera pregunta, hay que responder cuáles son los sentimientos que produce el final del cuento. En este caso, es un final que relata una muerte aterradora a causa de las acciones del personaje principal.

En la segunda pregunta, hay que indicar si se trata de un cuento con elementos fantásticos, pero no es así, ya que Quiroga se caracteriza por escribir cuentos sobre muertes de estas características, en donde las acciones que puede realizar la naturaleza (en este caso, animales), son llevadas al extremo, pero a pesar de esto no son elementos fantásticos.

Can someone please help me . WILL MARK BRAINLIEST

Answers

Answer:

see below

Explanation:

1. La clase → las clases

2. El estudiante → los estudiantes

3. El → ellos

4. Ella → ellas

5. Yo → nosotros(as)

6. El libro → los libros

7. La carpeta → las carpetas

8. La chica → las chicas

9. El chico → los chicos

10. El profesor → los profesores

Add -s if a singular noun ends in a, e, i, o, u or á, é, ó or a consonant cluster (more than one consonant together) to make it plural. Add -es if the singular noun ends in a vowel + y or the consonants l, r, n, d, z, j, s, x, ch. If it ends in í or ú, you can add either -s or -es. Of course, there are some exceptions to these rules.

Read the dialogue and choose the option with the correct answer for the blank. Caleb: Tengo mucho frío... Hola, amigos. El tiempo en mi casa está muy frío para mi gusto. ¿Qué tiempo hace en tu país o ciudad? Escribe tu comentario and let me know. Right now, I need to go warm up! ¡Hasta mañana! Caleb: Soli está de viaje con su familia en Argentina. Ahora en Argentina las temperaturas son de verano. Me imagino que ella va a ir a la playa todos los días. Here, las temperaturas son la estación invierno. Brrrrr. Javi: Hola, Caleb, ¿con quién hablas? Caleb: Hola, Javi, pienso en las estaciones. Pienso en cómo en todo el mundo es invierno, pero en Argentina el clima es de verano. Javi: Sí, en Argentina ahora hace buen tiempo. Me gustaría estar en Argentina. El meteorólogo said that this fin de semana va a llover. Caleb: No me hables más de mal tiempo, chico. Javi: Ok, vamos a imaginar que estamos con Soli en Argentina en una playa con una temperatura muy caliente. Based on the dialogue, ________ where Javi lives. it will be snowy it will be wet it's will be windy it's will be sunny

Answers

It will be wet.

"El meteorólogo said that this fin de semana va a llover."

This passage means: The meteorologist said that this weekend it is going to rain.

Answer: It will be wet

Explanation:

The meteorologist says it is going to rain.

cual es la comunicacion del acto comunicativo

Answers

Answer:

Holaa estoy muy feliz de ayudarte q:

Explanation:

ps se podria decir que La teoría de la comunicación indica que, en el acto comunicativo, un emisor se encarga de enviar un mensaje a uno o más receptores. Dicho mensaje se propaga mediante un canal y puede ser comprendido cuando el emisor y el receptor comparten un código.

La teoría de la comunicación indica que, en el acto comunicativo, un emisor se encarga de enviar un mensaje a uno o más receptores. Dicho mensaje se propaga mediante un canal y puede ser comprendido cuando el emisor y el receptor comparten un código.

como definirías la vision institucional

Answers

La Visión es la imagen futura de la institución educativa. Constituye una declaración de lo que quieren los actores educativos para el establecimiento de una nueva realidad institucional cualitativamente superior al actual.

Answer:

La visión es la imagen futura de la organización educativa. Constituye una afirmación de lo que necesitan los actores instruccionales para el establecimiento de un nuevo hecho institucional cualitativamente superior al actual.

Hope this helps!!!! :)

PLEASE HELP ASAP1 WILL GIVE BRAINEST!!

Which scenario goes with the vocabulary word cubrir?

A. María tiene picor de la piel.
B. Gustavo estornuda mucho.
C. Laura necesita ir al terapeuta.
D. Felipe bebe agua para estar saludable.

Answers

B. Gustavo estornuda mucho

Manolo: Margarita, ¿eres jugadora de básquetbol? Margarita: 1 point No, pero soy afi cionada al básquetbol. Son unos jugadores del equipo de básquetbol. ¡Nosotros también! ¿Qué pasa, Manolo?

Answers

Answer:

A. No, pero soy aficionada al básquetbol.

Explanation:

Manolo:

Margarita are you a basketball player?

Margarita:

A. No, but I am a basketball fan.

Un hostal y un parador Think of the reading and indicate if the statement is verdadero (true) or falso (false). En el hostal de Verónica siempre hay agua caliente. Question 1 options: verdadero falso

Answers

Answer:

false

Explanation:

i did the reading

*I need help ASAP
Complete the sentences with the appropriate form of the verb in the word bank.
beber
compartir
leer
comer
correr
comprender
escribir

Mis hermanas
______ por el parque para hacer ejercicio.

Answers

Answer: the answer is correr

Explanation: Mis Hermanas           por el parque para hacer ejercicio.translated in English is Mis Hermanas                          through the park to exercise.

Mis Hermanas run through the park to exercise.

Mis hermanas corren por el parque para hacer ejercicio

Ella ___ (caminar) al cajero automático en la calle.

•Preterite Tense with -car, -gar, -zar

Answers

Answer:

Ella caminó al cajero automático en la calle.

Hope it helps!! :)

Answer:

The right answer is, Caminaba.

* Ella caminaba al cajero automático en la calle.

Explanation:

The preterite tense indicates actions that have been initiated in the past but that have not yet defined their end, taking into account the above we must identify the person, gender and number within a sentence to logically conjugate the verb and have coherence with what It is expressing itself.

Other Questions
how many significant figures are in 340500 A toy uses a spring to shoot an arrow with a suction cup on the end. The toy shoots a 34.2 g arrow and gives it a speed of 5.50 m/s. If the efficiency of the toy is 69.0%, how much elastic potential energy was stored in the spring? Show all your work. Select the correct answer. Which image best represents kinetic energy? A. B. C. D. The extent to which a psychotherapy works in "real-world" settings (such as clinics, private practices, and hospitals) is best described as the _____ of that form of psychotherapy. You need $35,000 in cash to buy a car 15 years from today. You expect to earn 14 percent, compounded annually, on your savings. How much do you need to deposit today if this is the only money you save for this purpose A recipe for chocolate chip cookies calls for 1 1/4 cups of flour. If you are making 2 2/3 recipes, how many cups of flour are needed?(Simplify your answer. Type a whole number, reaction, or mixed number.) HELP ASAP!!!Which of the numbers below could be terms in the sequence an = 7n+4?Check all that apply.A. 36B. 24C. 46D. 32 Find a three-digit palindromic number which is exactly 19 times the sum of its digits Evaluate a^2b^2c^2 for a=2, b=3, and c=4 If Fx) = x - 7 and G(x) = x^3, what is G(F(x))?A. x^2(x-7)B. x^2 + x-7C. x^3.7D. (x-7)^3 Please help ASAP it is due today What made maps and books more affordable in Europe?o the compassthe printing pressO the sextantthe magnet Solve 108125+75 step by step What activity dominated the everyday life of the Neanderthal? 3(-n+4)+5n=2n a. n=3b. no solutionc. infinitely many solutions A fruit juice company includes 1.406 ounces of pineapple juice in a 6.45-ounce bottle of a mixed fruit juice. How much of the bottle of mixed fruit juice is NOT pineapple juice Consider the following:a) radio waves emitted by a weather radar system to detect raindrops and ice crystals in the atmosphere to study weather patterns;b) microwaves used in communication satellite transmissions;c) infrared waves that are perceived as heat when you turn on a burner on an electric stove;d) the multicolor light in a rainbow;e) the ultraviolet solar radiation that reaches the surface of the earth and causes unprotected skin to burn; andf) X rays used in medicine for diagnostic imaging. A preferred stock pays an annual dividend of $6.75 and sells for $58.60 a share. What is the rate of return on this security? The market structure in which the behavior of any given firm depends on the behavior of the other firms in the industry is BookmarksSubmit Testnous1vNextPolitical Systems: Mastery Test1Select the correct answer.Imagine that an exchange student from China visits your class. While your teacher discusses how the United States has a limited government,the Chinese student raises his hand and asks why the government has limited power. Which point best highlights why the US government haslimited power?OAA limited government means citizens pay fewer taxes.OB.A limited government helps people avoid breaking the law.C.A limited government protects individual freedoms.ODA limited government prevents businesses from being too powerful.ResetNext