¿que es la materia y cuáles son sus estados de generación? dar las características de cada uno.​

Answers

Answer 1

Answer:

No Entiendo Espanol lo siento


Related Questions

Assignment 5 Resumen 150 palabras o más La fiesta del árbol pgs 148+

Answers

Ok I think the answer is 1 and 5

5. Todavía hoy Potosí es una de las ciudades más grandes y
ricas del mundo.

Answers

Answer:

Hoy Potosí sigue viviendo a duras penas de su plata pero su historia y su ya extinta grandiosidad sigue atrayendo a viajeros de todo el mundo, otro pequeño motor para su tímida economía

everyone should have the right to vote.Agree or Disagree.Explain​

Answers

agree. because it is a right
I agree because we all have a right to be able to vote.

antivalores del cuento de la habichuela​

Answers

Answer:

El cuento de ‘Las habichuelas mágicas’ enseña a los niños valores importantes para la vida como el esfuerzo, la bondad y la humildad.

suerte

i dont uderstand my spanish homework

Answers

Answer:

Yo siempre le digo la verdad a mis amigos.

El profesor trajo todos los libros para ustedes sin su asistente.

Ellos van a servir la comida para nosotros.

Sin tu primo podemos terminar la tarea.

Los chicos compraban enchiladas para mi de estos cocineros.

Explanation:

1. Yo siempre le digo la verdad a mis amigos
2. El profesor trajo todos los libros para ustedes sin su asistente.
3. Ellos van a servir la comida para nosotros
4. Sin tu primo podemos terminar la tarea.
5. Los chicos compraban enchiladas para mi de estos cocineros

4. Tú (llevar) un vestido muy elegante.

Answers

Answer:

Llevas.                  

Explanation:

  .4. Tú _____ llevas _____ un vestido muy elegante.

...                          

spanish reflexive verbs question!

Answers

Yellow, have a nice day!

I'm confused on this..

Answers

Answer:

Explanation:check out

1. Seo
2. Llevan
3. Toma
4. Semos
5. Quereos
6. Teneo
7. Estudia
8. Sea
9. Enjarsa and llega
10 comes
11 yo necicito in perro, famila Samos esta jugando, and Ellos toma una copa
Hope that helped sorry if I am wrong

Tú lo ___________, ¿no? (tener)
Question 16 options:

tuviste

tuve

tienes

Answers

Answer:

Tienes.                      

Explanation:

Tú lo ______tienes _____, ¿no? (tener) (present fiorm)

Tú lo _____tuviste______, ¿no?  (preterite form).

Answer:

Tuvo.

Explanation:

It depends on the tense you are speaking in. If you are speaking in a past tense, you would say "tuvo", which means to be/to have in the past "tú" form. If you are speaking in a present tense, you would say "tienes", which means to be/to have in the present tense. Based on the majority of options being past tense, I can assume you're working on the past tense unit, which means "tuvo" is most likely the correct answer.

TL;DR - "Tuvo" is past tense. "Tienes" is present tense.

OMULO 3
Apps
Q 0 4axiog(0-19 7065... Anthony Abdullah -... S Spanish 1 S1:1(A)...
EL VERBO EXACTO - The exact verb
Fill in the blanks in the following sentences with the correct forms of the verbs in parentheses.
Ella (estudiar)
inglés.
1 2 3 4
5
6

Answers

Answer:

she study's

Explanation:

I think that is the answer not sure

Answer:

Estudia.                      

Explanation:

Ella _____ estudia _____ inglés.                    

...                                          

can someone tell me which question i got wrong? this is for perfecto presente.

Answers

Answer:

11. it should be "ah venido"

Explanation:

Complete the dialog with one of the following verbs properly conjugated

Answers

Answer:

1.  te preocuparse

2. me queme

3. calmarte

4. te sientas

5. esperas

6. acostarte

7. quedarme

Explanation:

hope it helped if not

Me queme con la estufa

what is the answer to numbers 1-9 (in picture)

Answers

Era, íbamos, veíamos, era, veía, iba, íbamos, veíamos, eran

just- refer to picture ♏️

Answers

I’m pretty sure they are all a because ti mean you and mi means me and a mean to

Answer:

Te gustan las clases?

No te gusta el cafe

No me gustan las clases

Nome gusta el cafe

Explanation:

explique Cuál es la diferencia entre el personaje protagonista y el antagonista​

Answers

Answer:

Protagonistsa es el personaje principal, con el que nuestro publico debe empatizar y el antagonista representa la fuerza opuesta que le impide alcanzar al objectivo

please help me maneeeeee

Answers

Answer: it’s cuenta

explanation: it fits w the way the sentence is worded

for #2 is 4
for #3 is 1
for #4 is 3
for #5 is 3

Nuestros padres dicen que la etapa de la
a. niñez
b. infancia
es la más difícil.
C. adolescencia

Answers

Answer:

C

Explanation:

C. adolescencia


sorry if wrong<33

Can somebody give me some help with this Spanish work? If you could that'd be much appreciated! Thank you as always!!!

Answers

Answer:

1. no , si tengo calor compro una playera

2. yo prefiero comprarlo en el centro comercial

3. las tiendas las cierran a las 7

4. yo compro mi ropa en dólares

Answer:

No, si tengo calor no la compro.Prefiero comprarlo en el almacénEn mi comunidad las cierran a la ocho de la nocheLa compro en euros.

Explanation:

Hi!!! I need help!!!!!

Answers

1: A mí me gusta la carne.
2: ¿A tí te gusta los vegetales?
3: A mí me gusta las papas fritas.
4: A tí te gusta la ensalada.
1. A mi ME gustA la Carne
2. A ti TE gustAN los vegetales?
3. A mi ME gustAN las papas fritas
4. Y a ti TE gustA la ensalada

Brainliest is up for grabs!

Which interrogative best completes the question based on the provided response?

¿___ te gusta comer?
Me gusta comer papas fritas.

A. Quién
B. Qué
C. Cuándo
D. Cómo

Answers

Que is the answer trust me I’m fluent in Spanish
The answer is B it states what do you like to eat and the response is I like to each French fries

Choose the sentenc
Mi hermano y yo jugábamos al ajedrez casi cada
día cuando éramos niños.
Odiaba jugar con bloques. Prefería jugar
con muñecas
Raúl era mi mejor amigo, pero era muy
chismoso también
En el verano, me gustaba mucho columpiarme en
el parque de mi vecindario.
Me fascinaban los cuentos que leía.

Answers

It’s 3 I believe !!!

3:Raúl era mi mejor amigo, pero era muy

chismoso también

Put the words in order and write correct sentences. Remember to write the correct form of the verb ir.

1. a la escuela/ tú/ el sábado/ ir

2. a la tienda de música/ tú y yo/ hoy/ ir

3. tus primos/ a la zapatería/ ir​

Answers

1. El sábado tú irás a la escuela
2. Hoy tú y yo iremos a la tienda de música
3. Tus primos irán a la zapatería


Hope that helped :)

plzz help spanish spekeres
Choose the correct word or phrase in parentheses to complete each sentence.
1. Hay (veinticuatro / veintiún ) horas en un día.
2. Hay ( setenta / sesenta ) minutos en una hora.
3. Tengo que estudiar para (sacar una buena nota / sacar una mala nota).
4. Estudiar a las diez de la noche es estudiar ( tarde / temprano).
5. El maestro tiene que ( aprender / enseñar) el español.

Answers

1- veinticuatro
2- sesenta
3- sacar una buena nota
4- tarde
5- enseñar

) ¿En qué partes se puede estructurar una obra de teatro?
brandt​

Answers

Answer:

es un teatro

Explanation:

espero te ayude

[25 POINTS TO WHOEVER CAN HELP ME]
Rewrite only the VERB in the past tense.
3. Nosotros nos afeitamos con crema de afeitar.
4. Ella no se lava el pelo.
5. Anita y Alicia se peinan.
6. Javier se levanta tarde.
7. Mi mamá se maquilla en su dormitorio.
8. Tú te pones los bermudas.
9. Me quedo en casa todas las tardes
10. Yo me acuesto a las diez y media.

Answers

Answer:

3 Nosotros nos afeitamos con crema de afeitar.

4. Ella no se lavó el pelo.

5. Anita y Alicia se peinaron.

6. Javier se levanto tarde.

7. Mi mamá se maquilló en su dormitorio.

8. Tú te pusiste los bermudas.

9. Me quedé en la casa todas las tardes

10. Yo me acosté a las diez y media.

Explanation:

cuál es el modo de vida y cuáles son las celebraciones sociales del abencerraje y la hermosa jarifa ​

Answers

El modo es que las celebraciones son

Spanish
Fill in the missing words or phrases.

Answers

Answer:  

1. mucho

2. varios/muchos/nuevos/viejos...etc

3. muchas/varias/tantas...etc

4. ese/el

5. not sure- insert food name/algo

6. a ir

1. mucho
2. varios / muchos / nuevos / viejos ... etc
3. muchas / varias / tantas ... etc
4. ese / el
5. no estoy seguro- inserte el nombre del alimento / algo
6. a ir


1. Los estudiantes (tienen hambre, tienen miedo de) tomar el examen de química.
2. Las turistas (tienen sueño, tienen prisa) por llegar al autobús.
3. Mi madre (tiene cincuenta años, tiene razón) siempre (always).
4. Vienes a la cafetería cuando tienes hambre, tienes frío).
5. (Tengo razón, Tengo frío) en la biblioteca porque abren las ventanas.
6. Rosaura y María (tienen calor, tienen ganas) de mirar la televisión.
7. Nosotras (tenemos cuidado, no tenemos razón) con el sol (sun).
8. David toma mucha agua cuando tiene miedo, tiene sed)

Answers

Answer:

Explanation:

1. Los estudiantes  tienen miedo de tomar el examen de química.

2. Las turistas tienen prisa por llegar al autobús.

3. Mi madre  tiene razón siempre (always).

4. Vienes a la cafetería cuando tienes hambre.

5. Tengo frío en la biblioteca porque abren las ventanas.

6. Rosaura y María tienen ganas de mirar la televisión.

7. Nosotras tenemos cuidado con el sol (sun).

8. David toma mucha agua cuando tiene sed

1. Los estudiantes  tienen miedo de tomar el examen de química.

2. Las turistas tienen prisa por llegar al autobús.

3. Mi madre  tiene razón siempre (always).

4. Vienes a la cafetería cuando tienes hambre.

5. Tengo frío en la biblioteca porque abren las ventanas.

6. Rosaura y María tienen ganas de mirar la televisión.

7. Nosotras tenemos cuidado con el sol (sun).

8. David toma mucha agua cuando tiene sed.

¿Cuál es la explicación de las partes del discurso utilizadas en las oraciones anteriores?

1. "Los estudiantes" es el sujeto de la oración y está en plural.

2. "Las turistas" es el sujeto de la oración y está en plural.

3. "Mi madre" es el sujeto de la oración y está en singular.

4. "Vienes" es el verbo en segunda persona del singular.

5. "Tengo" es el verbo en primera persona del singular.

6. "Rosaura y María" es el sujeto de la oración y está en plural.

7. "Nosotras" es el sujeto de la oración y está en plural.

8. "David" es el sujeto de la oración y está en singular. "Toma" es el verbo en tercera persona del singular. "Agua" es el objeto directo.

Learn more about biblioteca  at:

https://brainly.com/question/11524168

#SPJ6

Please help! Will mark brainlest!

Choose the word that best completes the following sentences.

Answers

Answer:

1.alguna

2.gustaría

3.quiero

4.alguien

5.algunos

6.ninguno

7.te

Alguna

Gustaría

Quiero

Alguien

Algunos

Ningunos

Ninguno

Te

Lee el párrafo y después escoge la opción que contesta la pregunta según la lectura. Read the paragraph and then choose the option that answers the question according to the reading.

Desde el punto de vista lingüístico, las palabras árabes en castellano presentan varias características.

Algunos casos curiosos de palabras árabes en el lenguaje son las parejas de palabras, una con origen árabe y otra latina, para decir la misma cosa: aceituna y oliva, alacrán y escorpión, aceite y óleo, jaqueca y migraña.
Source: http://www.donquijote.org/cultura

In what country would you find the language influences described in the reading? (1 point)

Select one:

a.
Bolivia

b.
Ecuador

c.
España

d.
Guatemala

Answers

Answer: B. ecudor

Explanation:

Based on the above, the country that a person will find the language influences is Ecuador.

What is Ecuador?

This is known to be a Country that is found in South America on the  west coast. It is known for it distinct and diverse landscape that makes up the Amazon jungle.

Based on the above, the country that a person will find the language influences is Ecuador.

Learn more about Ecuador from

https://brainly.com/question/4977239

#SPJ9

Other Questions
I need help I dont know how to do it What was Jacksons response to threats of Southern secession?A. Threatened to send federal forces.B. Threatened to raise tariffs on imports.C. Threatened to place tariffs on imports and exports.D. Nothing, Jackson supported the rights of the people. Help please I dont k ow what to do Which statement about infiltration is TRUE? Group of answer choices groundwater is an unsafe (dangerous) source of water not meant for drinking Groundwater can remain in subsurface storage for long periods of time groundwater can NEVER return to the surface groundwater will ALWAYS discharge into a body of water What will happen if a cell does not respond to cell cycle signals and begins dividing continuously?A- nothing B- CancerC- You will grow fasterD- HIV "a circle centered at the origin has a radius of 12. what is the equation of the circle? Which of the following results in the difference of two squares?a. (7x - 3y)^2b. (4x - 9y)(4x - 9y)c. 5x^2(4x - 3)d. (2x + 8y)(2x - 8y) Reflect square JKLM with J(1, 4), K(6, 5), L(7, 0) and M(2, -1) in the y-axis. What are the coordinates of M'? The 1932 World Senes revealed not only Ruth's flair for exploiting the moment but produced his "called run the game of against Chicago while being heckled by the Cubs bench Ruthaccording to a story whose accuracy remains doubt to this day responded by pointing his finger to the center-field bleachers On the very next pitch, Ruth hit the ball precisely into that spotAfter 1932 Ruth's playing skills rapidly increasingly corpulent and slowed by ageoffensive numbers dropped sharply both 1933 and 1934 He wanted to manage the Yankees, but Ruppert the team's owner, reported to have said that Ruth could not control own behaviour alone that the other players, and so refused to offer the post Hoping eventually to become a manager in 1935 Ruth joined the Boston Braves as player and assistant manager But the offer to manage a big-team never came. Ruth finished career that season with 714 home runs a record that remained broken by Henry Aaron in 1974 A narrative based on details from this excerpt would most likely include dialogue betweenA) Babe Ruth and the Boston Braves assistant manager B) Babe Ruth and the Cubs benchC) Henry Aaron and Babe Ruth D) It Yankees manager and the Cubs manager 4 vNext >The Rise of Nationalism: Mastery Test4Select the correct answer.which was a conservative view of government in Europe during the early nineteenth centuryOA. The government should protect the freedoms of Individuals,OB. The government must act according to the will of the people,OC. The government must preserve the power of the monarchy.OD The government should provide equal opportunities to citizens.ResetNext Citizens of the United States are obligated to vote/ pay taxes/ do jury duty on money they earn and purchases they make. Also, young men and women/ men/ women must register their names with the Selective Service System once they turn 18. Did the Missionaries and Northern Reformers support the Indian Act Removal? Look at this diagram from Into the Unknown.Describe an important idea from the text that this visual helps you understand. jack maclean has entered into real estate Abby is writing a biography of Isaac Newton. He was a brilliant English scientist who developed the law of universal gravitation in the 1600s. Newton also developed laws of motion and ideas about inertia. His laws and ideas were used in many subjects such as physics, astronomy, and mathematics. Explain inertia using Newton's first law of motion. Give an example of inertia. what follows a prepositon? The quantities x and y are proportional. Find the constant of proportionality, and write the equation relating the two variables (y = rx) HURRY PLEASE!!X1 Y13 155 257 35 y = 6x+212x 2y = 4How many solutions does this linear system have? 1. one solution: (0, 0)2. one solution: (1, 4)3. no solution4. infinite number of solutions Not happy Bob, n o t h a p p y