I really need help with these problems. Thank you :) (Spanish)

I Really Need Help With These Problems. Thank You :) (Spanish)
I Really Need Help With These Problems. Thank You :) (Spanish)
I Really Need Help With These Problems. Thank You :) (Spanish)
I Really Need Help With These Problems. Thank You :) (Spanish)
I Really Need Help With These Problems. Thank You :) (Spanish)

Answers

Answer 1

Answer:

en mi tiempo libre me gusta pescar

raul esta ocupado

la chica esta feliz

lorena esta triste

el hombre esta cansado

Explanation:


Related Questions

copy the words exactly as below

Answers

.......................

Answer:

1. ir en avion

2. vuelo sin escalas

3. hacer escala

4. asiento de ventana/ventanilla

5. equipaje de mano

6. llegada

7. Bienvenidos

8. inmigración

9. viaje

A)Choose and write the indirect object pronoun the best fits the sentence.
1) A nosotros gusta practicar deportes.(les/nos)
2)A mi padre gusta estar en casa. (le/les)
3)A .. gusta mucho usar la computadora. (te/me)
4) ¿A ustedes gusta correr en el parque? (les/nos)
5)A mi
gusta ir de compras. (te/me)
B)Use the right form of the verb "llevar" to complete the sentences.
1) Maria una vestido amarillo muy bonito.
2) Yo a la escuela el uniforme de sexto grado.
3)Carlota y yo pantalones cortos al juego de futbol.
4) Y tú, ¿ Que alla fiesta de tus amigos?

Answers

Answer: 1- nos

2- le

3- I don’t understand this I think a word is missing

4- les

5- me

B-

1- Maria va a llevar un vestido amarillo muy bonito.

2) Yo voy a llevar a la escuela el uniforme de sexto grado.

3)Carlota y yo vamos a llevar pantalones cortos al juego de futbol.

4) Y tú, ¿ Que vas a llevar a la fiesta de tus amigos?

Spanish question? I need help with what the answer is. I do not know much about this stuff

Answers

Traer is the correct answer.
“Traer”

nadie puede jugar fútbol sin traer un permiso

I need to conjuncuate all of these

Answers

Answer:

I tried but these probably are not accurate since you didn't put any options. There is a 90% they are right, I took Spanish for three years, I start again next year but this year I took latin

Explanation:

1. Correct

2. Juega

3. Puede

4. Podemos

5. Quiero

6. Puedo

7. Quiero

8. Quieres

9. Vuelven

10. Quiero

Write one sentence about your garden

Answers

Answer:

Mi jardín tiene el césped muy bonito, mi papá lo acaba de cortar, también tiene una flores muy bonitas y aromáticas que mi mamá se encarga de cuidarlas y regarlas regularmente cada fin de semana, también tiene una banca donde yo estudio tranquilamente todas las tardes. Es un lugar muy bonito y apacible.

Explanation:

Answer:

my garden is very pretty with lots of flowers

Explanation:

white flowers


Complete the paragraph with the appropriate possessive adjective.
<
Instructor Note.
Everything is saying "my" except for #4 and 5 are "her"/"their".
Tengo=1 have
Mi familia no es grande. Yo tengo un hermano y una hermana. Yo vivo con (1) padres
padres, (2)
hermao
á hermano pequeño y (3)
abuelos. Patricia, mi hermana, vive en
México con (4)
esposo y (5)
dos hijos. (6)
sobrina es alta, pelirroja y bonita. (7)
sobrino es inteligente y
simpático. Ellos son (8)
sobrinos preferidos (favorite).

Answers

1. mis
2. mi
3. mis
4. su
5. sus
6. mi
7. mi
8. mis

Hope this helps!

Tesis del ensayo algo más sobre la pena de muerte de Luce López Baralt

Answers

A que te refieres ósea que necesitas?

CAN SOMEONE PLEASE FILL IN THE BLANKS!!!

Mis compañeros y yo ___ (practicar) en nuestros
escritorios. Algunos de mis compañeros _____ (hablar) cuando
no deben y___ (tener) que firmar el cuaderno de
conducta. Ellos prometen no hacerlo otra vez, pero la maestra
no les cree. Después la maestra nos ___ (enseñar) un tema nuevo y todos los
alumnos y yo ____ (trabajar) en silencio mientras ___ (aprender).

Answers

Answer:

Mis compañeros y yo practicamos en nuestros escritorios. Algunos de mis compañeros hablaban cuando no deben y tienen que firmar el cuaderno de conducta. Ellos prometen no hacerlo otra vez, pero la maestra no les cree. Después la maestra nos enseña un tema nuevo y los alumnos y yo trabajamos en silencio mientras aprendemos. Espero que te ayude

Mis padres
(trabajar)
trabaja
trabajas
trabajan
trabajamos
trabajo

Answers

Answer:

what do you need?

Explanation:

The correct answer would be

Mis padres trabajan.

Ana is 16 years old, she has blue eyes and brown hair. She goes to West Torrance High school. Ana lives in Hermosa Beach, California with her younger brother Don, younger sister Patty, mom who is a secretary at Mercy Hospital and dad, who is a doctor at the hospital. Ana's Spanish teacher tells her about an opportunity to travelto Chile. She will travel for three months. Chapter 2: Chapter 2 describes Chile. The national dance is the Cueca. Independence day is September 18, where Chile won its independence from Spain. The national foodis the empanada. The capital of Chile is Santiago. The climate of Chile is similar to that of California, but it is summer in Chile when it is winter in California and vice-versa. It rains a lot in both places. It has the Andes and the Atacama Desert. Chapter 3: Ana's "exchange parents" are Victoria and Pedro. They have two daughters: Elena and Teresa. Teresa becomes friends with Ana. In chapter 3, they all go to Hotel Alcazar to visit Teresa's cousins, Enrique and Monica. In this chapter, Ana starts writing letters to her friend Alicia that describe each day's events.

Read "Almost Died," Chapter 3. Answer the questions when you are done.

Question 1 All students in Chilean schools wear the same uniform. True false

question 2 Teachers in Chilean schools stay in a classroom and students change rooms. True false

Question 3 Teresa's school is called Bernardo O'Higgins because he was the first president of Chile. True false

Question 4 Spanish is different than Castilian. True false

Question 5 Ana leaves the Los Angeles airport at 8 pm. True false

Question 6 The plane that Ana travels to Chile is small and nobody speaks Spanish. True
False
Question 7 The "califont" is a delicious food from Chile. True false

Question 8 Ana's Chilean family has two daughters: Teresa and Elena. True false

Question 9 Ana writes a letter to her mother. True false

Question 10 Ana and Teresa go to Viña del Mar alone. True false

Answers

Answer:this doesn’t make sense ?

Explanation:

¿Cuál es tu libro favorito? ¿Qué te gusta hacer?

Answers

Answer:

Mi libro favorita es harry potter. Me gusta ver la tele

Explanation:

1. Si una pareja se lleva bien, debe ___.

Answers

Divorciarse

Ilógico!!

14. Yo necesito una calculadora. ¿Qué necesitas
? *
O a. ustedes
O b. vosotros
O c. tú
O d. usted

Answers

Answer:

C

Explanation:

“yo necesito” tú necesitas. Respuesta: c “tú” ‍♀️

Need help with this Spanish please

Answers

1. Bloques 2. Triciclo 3. Oso 4. Colección 5. Saltar 6. Generosa 7. Vencino 8. Bicicleta Part B. 1. Permitier 2. Ofecer 3. El Mundo 4. Todo el mundo 5. Timido

Look at the image, read, and choose the option that corresponds to the image.

Rubén tiene un examen mañana y no tiene tiempo para estudiar. ¿Cómo está Rubén hoy?

1. Está emocionado.
2.Está nervioso.
3. Tiene hambre.
4.Tiene sed.

Answers

Answer:  1. 1. Está nervioso.

Explanation:

translation: he is nervous

Esta nervioso porque tiene un examen mañana

Alberto le cuenta a Daniel sobre unos eventos que ocurrieron cuando practicaba los deportes diferentes en la Pontificia Universidad Javeriana. Usa el imperfecto progresivo y el pretérito para describir qué acción estaba ocurriendo cuando otra acción interrumpió la primera.

MODELO:
Yo estaba montando (montar) en bicicleta en las montañas cuando empezó (empezar) a llover.

1. Mis amigos y yo ______(recorrer) las montañas cuando las llantas ______(explotar).
2. El equipo de natación ______(nadar) en la piscina cuando yo ______(llegar) a las 5:30.
3. Los estudiantes ______(animar) al equipo de natación cuando _______(empezar) el campeonato.
4. Yo ______ (hablar) con el entrenador de fútbol cuando el entrenador me _______
(invitar) a jugar.
5. Los otros jugadores me ______ (mirar) cuando yo _______(parar) muchos goles.

Answers

Answer:

Explanation:

1. Mis amigos y yo recorriamos las montañas cuando las llantas ______explotaron.

2. El equipo de natación ______nadaba en la piscina cuando yo ______ llegué a las 5:30.

3. Los estudiantes ______animaban al equipo de natación cuando _______empecé el campeonato.

4. Yo ______ hablaba con el entrenador de fútbol cuando el entrenador me ____ invitó a jugar.

5. Los otros jugadores me ___ miraban cuando yo _______ paré muchos goles

Write complete sentences be sure to conjugate the verb correctly. Do not waste my time this is due TODAY

5. Nosotros/usar/el libro de texto

6. Ella/repasar/mucho para el examen

7. Tú/hablar/con tus amigos en clase

Answers

Answer:

5. Nosotros usamos el libro de texto

6. Ella repasa mucho para el examen

7. Tu hablas con tus amigos en clase

Can someone who speaks Spanish help me out with this, please? I'm a girl and I think some of these terms make me sound like a boy but I'm not sure, I'll mark brainliest as well.


Para decirlo en términos más simples, una persona con disforia de género no es un enfermo mental; están insatisfechos con el género asignado al nacer. Una persona con dismorfia corporal tiene un trastorno en el que percibe su cuerpo o cara como "feos", "gordos" o poco atractivos a pesar de las garantías médicas o personales. Algunas personas piensan que son iguales debido a las similitudes en el nombre, pero de hecho son muy diferentes de lo que uno pensaría. Muchas veces, las personas se encuentran construyendo un autodiagnóstico sobre el tema. La disforia de género es el sentimiento de angustia o incomodidad debido a la diferencia entre el género de una persona (asignado al nacer) y su identidad de género. Esto se aplica tanto a los hombres a los que se les asigna un género femenino al nacer como a las mujeres a las que se les asigna el género masculino al nacer. Las personas con disforia de género normalmente son transgénero. Sin embargo, hay casos de identidades de género no binarias en las que está presente la disforia de género. La dismorfia corporal es la sensación de insatisfacción con el cuerpo de uno y la percepción de que su cuerpo es defectuoso o defectuoso. Esto puede manifestarse en percepciones de piel o cabello "malo", o más comúnmente, la percepción de que uno está "gordo" a pesar de la evidencia en contrario. La dismorfia corporal es un factor común que contribuye a las complicaciones de salud mental que pueden requerir tratamiento para la anorexia nerviosa. El trastorno dismórfico corporal está presente en al menos el 25% de las personas con anorexia nerviosa, y las distorsiones de la imagen corporal casi siempre están presentes en estos casos. Lo único que los dos tienen en común es que si la nota final no sale positiva, termina como un suicidio.

Answers

Answer:

I'm fairly sure that it's good how it is.  

Explanation:

Since you are not directly talking about yourself it doesn't really matter what gender you use. It looks correct and it all makes sense.

Mis amigos_____
en Londres?

Answers

Answer:

Están

Hope that helps!

write a letter to the district chief executive informing him three problems facing de community​

Answers

“To

The Headmaster,

Greenhouse School

Mao, Manipur.

Subject: A constructive observation of the inefficiency of the school and remedial measures.

Dear Sir,

With due respect, the undersigned would like to put forth some of my observations and opinions to your esteemed office under your kind consideration.

Transportation
Uniforms
Fees
Teacher
As a student who has spent almost a decade in this school, I am indebted to the college for what I've become and owns a big share of responsibility especially in moments like this when the administration and whole functioning of the school are quickly degrading.

Firstly addressing the issue of transportation, our school is at least 4Km away from the students' residences. In this era we can expect no parents making their children walk such distance on foot. And there are no proper means that could be availed for their daily schooling. To this I suggest the administration under your leadership, work towards extending the hostels and building new hostels, making it a totally residential one. If not purchase a bus for the school. The bust can be plied with monthly fees and the investment of 15 lakhs can hopefully be recovered in 10 years making it a win-win investment for both the school and the students. In this way the number of students decreased in the last few years can be retained. (And go on addressing the other issues respectfully, with genuine concern. What is needed in this type of letter is not criticism. Anybody can criticize but takes lots of Education and years of experience to give a useful tip. Don't address the problems as a stranger, who are you to interfere? Such a question can divert real intention. Be someone willing to share the failure and even more responsible in claiming a share towards a solution. Writing with such a clear perspective will avoid any kind of misunderstanding and this can be settled for good).

Looking forward to working together in any capacities for the welfare of the school. Thank you for considering my opinions, in anticipation.

Sincerely Yours,

Name———

School Captain”

1. Conoces a algunos estudiantes trabajadores.
2. Siempre haces la tarea.
3. Conoces a alguna persona famosa.
4. Alguien asiste a la clase de inglés.
5. Mi hermano también juega fútbol.

Rewrite the sentences from positive to negative

Answers

Answer:

1 do you know some hard working students 2 do you always do your work 3 do you know any famous

Are you supposed to answer these sentences in a positive way or something cause I don’t know ur not being specific dude

Complete each dialogue with the correct form of the verb in the preterite or imperfect. SUBMIT ONLY THE ANSWERS!
QUERER
A: Ayer yo te (1)
llamar, pero tu teléfono no funcionaba. ¿Qué hiciste?
B: Fui al teatro con mis padres. Ellos (2)
ir a ver La casa de Bernarda Alba, de Federico García Lorca.
A: Yo también (3)
verla, pero ya no había entradas.
CONOCER
A: ¿Dónde (4)
a Mercedes Pantoja?
B: La (5)
en una rueda de prensa. Ella vino a saludarme y me dijo que ya me (6)
A: ¡Qué interesante! Entonces tú síla (7)
B: Bueno.....yo no me acuerdo de ella, pero (8)
mejor a su familia.

Answers

1) quería
2) querían
3) quiero
4) conociste
5) conocí
6) conocía
7) conoces
8) conozco

¿Cómo se llama lo que queda delimitado por la sangría y el punto aparte?

Answers

Answer:

Se llaman Parrafos

Se llaman Párrafos !!

In a box on the top shelf of the cabinet -3 in the hallway of the house. This sentence * is

(1 نقطة)

incorrect because there is an extra

subject

incorrect because there is an extra verb

incorrect because there is a missing subject

incorrect because there are a missing subject and a missing verb​

Answers

Answer:

Soryy

I do not know how to solve this :(

Plssssssssss help me Question 7(Multiple Choice Worth 1 points) (04.02 HC) Listen to the audio, read the question, and choose the correct answer. Based on the dialogue, what room are they in? La cocina El garaje El dormitorio La oficina

Answers

Answer:

La cocina

Explanation:

This is what she says in the audio

answer the following questions in Spanish
1. El hijo de mi tío es mi ___.

2. La hija de mi madre es mi _____.

Answers

Primo
Hermana
—————-
First answer- Primo
Second answer- Hermana

Ellos también
Lee las oraciones y decide quién es el sujeto. Escribe las oraciones y reemplaza
los sujetos por los sujetos entre paréntesis. Haz todos los cambios necesarios.
(Rewrite the sentences with the subjects in parentheses. Change the verbs and adjectives as necessary.)
modelo: El director es inteligente. (los estudiantes)
Los estudiantes son inteligentes.
1. La maestra es organizada. (nosotros)
2. El hombre es artístico. (mis amigas)
3. Los jugadores son muy atléticos. (Lorena)
4. Yo soy muy perezosa. (Javier)
5. Rodrigo y Víctor son simpáticos. (la directora)
6. Mi amigo y yo somos altos. (ellas)

Answers

Answer:

1. Nosotros somos organizados

2. Mis amigas son artísticas.

3. Lorena es muy atlética.

4. Javier es muy perezoso.

5. La directora es simpática.

6. Ellas son altas.

Explanation:

We summarize the solutions below:

1) Nosotros somos organizados.

2) Mis amigas son artísticas.

3) Lorena es muy atlética.

4) Javier es muy perezoso.

5) La directora es simpática.

6) Ellas son altas.

In this question we need to change the subject and adjust the conjugation of the verb and the entire complement to make each sentence grammatically correct:

1) Nosotros somos organizados.

2) Mis amigas son artísticas.

3) Lorena es muy atlética.

4) Javier es muy perezoso.

5) La directora es simpática.

6) Ellas son altas.

We kindly invite to check this question related to spanish: https://brainly.com/question/11323654

Read and choose the option that best answers the question.

Hi, I'm Maarit, and welcome to Xcanatun, my favorite city in Mexico. For a small town, Xcanatun has an amazing history that goes back thousands of years.

The walls of my house are made from stones that were found in the area. They were once used by an ancient Maya tribe to build their beautiful temples and carvings. Through these stones, I feel connected to my remarkable ancestors.

My family tends animals and farms the land. We grow sweet potatoes, corn, beans, chilies, and squash, just as our Maya ancestors have been doing for thousands of years.

Based on the text, what is true?

Her family is deeply religious.
Her relatives are skilled masons.
Their livelihood depends on agriculture.
They make a living out of only plants and crops.

Answers

Answer:

They make a living out of only plants and crops

Explanation:

I hope this helps!

Por o Para: Reemplaza las palabras entre paréntesis y complete con por o para. 1. Tendremos vacaciones _______(alrededor de) la segunda semana de abril. 2. ________(Considerando) la calidad del papel, esta revista es muy cara. 3. El público ha contribuido bastante dinero _______ (destinado a) la Cruz Roja. 4. Yo tuve que asistir a la clase _________ (en lugar de) mi hermano gemelo. 5. Jorge fue a la farmacia ________(en busca de) medicina. Georgio Gnezda 3/17/21 6. Mi papá está _______ (a favor del) movimiento feminista. 7. El caballero se levantó _______(con intención de) hablar con la joven. 8. A los jóvenes les gusta jugar _______ (a lo largo de) la playa. 9. _______(Considerando) su edad, ese señor juega magníficamente al tenis. 10. (Cerca de) ______ aquí, cultivan muchas fresas. 11. Voy a hacer lo que pueda _______ (con el propósito de) encontrarte trabajo. 12. Tu hijo siempre viene ________ (a buscar) dulces. 13. Ustedes deben leer este capítulo _______ (antes de) la próxima semana. 14. El porter vino _______ (a fin de) pedir su salario. 15. Si quieres te doy esta revista española _______(a cambio de) la chilena. 16. Mi suegra va a estar con nosotros _______ (durante) varios meses. 17. El ladrón salió _______(a través de) la ventana. 18. Suspendieron el partido _______ (a causa de) la lluvia. 19. Se me perdió la llave y tuvimos que entrar _______ (a través de) la ventana. 20. ________(A causa de) su edad el anciano sabe mucho. 21.______ (Considerando) su edad, sabe mucho el chico. 22. Fui a tu casa _______(en busca de) mi dinero. 23. ¿Cuánto dinero vas a pagar (a cambio de) _______ este traje? 24. Carlos no deja que nadie hable _______(en lugar de) él. 25. Espero que ustedes aprendan ésto _______ (antes de) mañana. 26. La criada se fue _______ (en dirección a) la iglesia. 27. Todos lo escuchan _______(a causa de) ser muy elocuente. 28. Las niños caminaban _______(a lo largo de) el parque. 29. Este libro lo compré ________ (como regalo a) Francisco. 30. _______ (Antes del) verano ustedes sabrán español muy bien.

Answers

Answer:

1. tendremos vacaciones cercanas para la segunda semana de abril

2. para considerar

3. para aportar a la cruz roja

4. para sustituir a mi hermano

5, para recoger su medicina

6. mi papá está por supuesto a favor

7. para platicar

8. por toda la playa

9. para considerar

10. no muy lejos de por aquí

11. por poder encontrarte trabajo

12. para recoger

13. para lo mas antes posible de la

14. para cobrar

15. por un intercambio a la revista chilena que tu tienes

16.  por a lo largo de

17. por medio de

18. por culpa de

19. por medio de

20. por razón de

21. para reflexionar sobre su edad

22. para recoger

23. en trueque por

24. en su lugar por

25.  para lo más antes posible de mañana

26. camino para

27. por consecuencia de ser

28. por a través del parque

29. para obsequiar a Francisco

30. Para inicios de verano o incluso antes ustedes sabrán español muy bien

Explanation:

Question 8 (1 point)
Me mo-le-stla que las personas ________________ crispetas.

Question 8 options:

comen


palomitas


coman



Question 9 (1 point)
No me gusta que _________________ por teléfono durante la película.

Question 9 options:

hablen


hablan


platican


Question 10 (1 point)
¿Cuáles son dos frases que se usa antes del subjuntivo?

Question 10 options:

Me gusta...


Voy a...


Tengo que...


No me gusta que...


Me mo-les-ta que...


Question 11 (1 point)
Cambia la frase con el infinitivo a una frase con el subjuntivo: Me mo-les-ta cocinar.

Question 11 options:

Me mo-les-ta que mi hermana cocine.


Me mo-les-ta que mi hermana cocina.


Question 12 (1 point)
Cambia la frase con el infinitivo a una frase con el subjuntivo: No me gusta manejar muy rápido.

Question 12 options:

No me gusta que tú manejas muy rápido.


No me gusta que tú manejes muy rápido.


Question 13 (1 point)
Cambia el mandato a una frase con el subjuntivo:

Llama a tu amiga.

Question 13 options:

Quiero que llames a tu amiga.


Quiero que llamas a tu amiga.


Quiero que llamo a tu amiga.


Question 14 (1 point)
Cambia el mandato a una frase con el subjuntivo:

Escucha la canción.

Question 14 options:

Espero que escuchas la canción.


Espero que escucha la canción.


Espero que escuches la canción.


Question 15 (1 point)
Cambia el mandato a una frase con el subjuntivo:

Pienso que Juan es buen jefe.

Question 15 options:

No pienso que Juan ser buen jefe.


No pienso que Juan sea buen jefe.


No pienso que Juan es buen jefe.

The present subjunctive part 2


Question 16 (1 point)
To form the subjunctive, the first step is:

Question 16 options:

Change the verb to the “imperfect” form.


Change the verb to the “irregular” form.


Change the verb to the “yo” form.


Change the verb to the “indicative” form.


Question 17 (1 point)
Step 1: Change the verb “poner” (to put / to place / to set) to the “yo” form.

Question 17 options:

poner


pongo


pono


ponoy


Question 18 (1 point)
Step 2: What is step 2?

Question 18 options:

Since “poner” is an -er verb, take off the last letter of the “yo” ending and change it to the -ar ending that matches the subject: -a, -as, -a, -amos, -áis, -an


Since “poner” is an -er verb, take off -er ending and change it to -ar.


Since “poner” is an -er verb, take off the last letter of the “yo” ending and change it to the “nosotros” ending: -emos


Since “poner” is an -er verb, use the present tense -er endings to match the verb to the subject: -o, -es, -e, -emos, -éis, -en


Question 19 (1 point)
For example, use the Spanish subjunctive to translate the sentence

“Lucia wants me to set the table.”

Question 19 options:

Lucia quiere que yo pongo la mesa.


Lucia me quiere poner la mesa.


Lucia quiere poner la mesa a mí.


Lucia quiere que yo ponga la mesa.

Irregular Verbs in the subjunctive


Question 20 (1 point)
¿Cuáles son unos verbos irregulares en el subjuntivo?

Question 20 options:

sea, haya, vaya, sepa


compre, baile, estudie, escuche


escriba, lea, camine, corra


coma, beba, tome, cocine


Question 21 (1 point)
Según el video, ¿Cómo dirías:

“I am asking you to be nicer.”

Question 21 options:

Te pido ser más simpático.


Te pido que eres más simpático.


Te pido que seas más simpático.


Te estoy pidiendo ser más simpático.

Answers

Answer:

Explanation:

8 coman

9 hablen

10 No me gusta que ...

Me mo-les-ta que ...

11 Me mo-les-ta que mi hermana cocine.

12 No me gusta que tú manejes muy rápido.

13 Quiero que llames a tu amiga.

14 Espero que escuches la canción.

15 No pienso que Juan sea buen jefe.

16 Cambiar el verbo a la forma “imperfecta”.

17 pongo

18 Como “poner” es un verbo -er, use las terminaciones -er del tiempo presente para relacionar el verbo con el sujeto: -o, -es, -e, -emos, -éis, -en

19 Lucia quiere que yo ponga la mesa.

20 sea, haya, vaya, sepa

21 Te pido que seas más simpático

Las respuestas correctas a las siguientes preguntas son las siguientes:

8. Coman

9. Hablen

10. No me gusta que...

11. Me mo-les-ta que mi hermana cocine.

12. No me gusta que tú manejes muy rápido.

13. Quiero que llames a tu amiga.

14. Espero que escuches la canción.

15. No pienso que Juan sea buen jefe.

16. Cambiar el verbo a la forma "imperfecta".

17. Pongo

18. Como "poner es un verbo -er, use las terminaciones -er del tiempo presente para relacionar el verbo com el sujeito: -o, -es, -e, -emos, -éis, -en.

19. Lucia quiero que yo ponga la mesa.

20. Sea, haya, vaya, sepa.

21. Te pido que seas más simpático.

English translation

8. Eat

9. Talk

10. I don't like that...

11. It bothers me that my sister cooks.

12. I don't like that you drive very fast.

13. I want you to call your friend.

14. I hope you listen to the song.

15. I don't think Juan is a good boss.

16. Change the verb to the "imperfect" form.

17. I put

18. Since "poner" is an -er verb, use the present tense -er endings to relate the verb to the subject: -o, -es, -e, -emos, -éis, -en.

19. Lucia I want me to set the table.

20. Be, be, go, know.

21. I ask you to be nicer.

Find out more information about spanish grammar here:

https://brainly.com/question/5527001

Other Questions
1) Give one thing you can infer from Source 1 about Black Death2) Explain one consequence of Black Death HINT: Remember this question wants you to explain what happened because of the Black Death. Use phrases like as a result of this or the effect of this was or this led to.When you are explaining the consequence, you need to make sure that you include lots of detail explaining the effect that the Black Death had. HELPPPPPP! PLEASE ASAPPPPPPPPPPPP!? How many edges does the following shape have? Shiro and Tatiana weighed some pebbles inscience class. They made a line plot to displaytheir data. Use the line plot to answer Jayhawk Company reports current E&P of $450,000 and accumulated E&P of negative $297,500. Jayhawk distributed $500,000 to its sole shareholder, Christine Rock, on the last day of the year. Christines tax basis in her Jayhawk stock is $48,2501. How much of the $500,000 distribution is treated as a dividend to Christine?2. What is Christines tax basis in her Jayhawk stock after the distribution?3. What is Jayhawks balance in accumulated E&P on the first day of next year? You roll a die. What's the theoretical probability of rolling a number greater than 2? For what value of x is 2x + 3 = 6x - 17 true? What is 9 x 2/3 as a fraction. 1. It is a word or group of words that refers to something in a sentence, it can provide additional information or detail about the thing in question. A. Panuring B. Consonant C. Pronoun D. Verbs 2. It is a style of narration where the narration of the story is told through the conversation of the characters. A Dialogue B. Language C. Grammar D, Write 3. it is the order of the flow of events in the story. Ang overall story structure needs to be clear and logical A. Orientation B. Structure C. Theme D. Tono 4. It is the part of the sentence that tells about the subject or the subject of the sentence. Often it is an action or a verb. A. Simuno B. Panaguri C. Clause D. Sentence 5. Which of the following is not an example of a signal? A. Because B. When C. If D. How 6. It refers to the source or cause of an event. This is stating the reasons for the events. A Sanhi B. Flowers C. Address D. Duel 7. Here a nation and its people are identified. This is an effective tool in national unity because of this the real is expressed spirit of fellowship A. Literature B. Customs C. Art D. Culture 8. Which of the following examples of writings does not use descriptive text? A. Observations B. Diary C. Biography D. News 9. It is a type of story that emphasizes the plot or organizes the flow of the story or event. It also comes from the word conjugation which means neat flow of coherence events or stories of the author A. Outline B. Descriptive C. Native color 10. The sentence Rosa likes Pepitos Watch is a example of modal A Malapandiwa B. Panuring C. Infinitive D. Appropriate 11. These are words that describe the verb, adjective and both adverb A. Adverb D. Exhibition B. Season C. Panlunan 12. It indicates when the action took place or will take place with a verb in the sentence. A. Season B. Numerals C. Procedure D. Doubt 13. It is an ability of a person or citizen of a country to decide and do things with freedom. Each rights are affiliated that role to be performed A. Rights B. Beliefs C. Preference D. Culture 14. These are the important things that people who are exposed to literature or art should learn, whether it is written or visual. A. Golden Rule B. Venue C. Personnel D. Story 15. An author creates things that are common with relation to literature. A. Author B. Spectator C. Personnel D. Actor D. Expository Which statement correctly describes the relationship between air temperature and air pressure?-Warm air rises, creating an area of low pressure.-Cool air sinks, creating an area of low pressure.-Warm air sinks, creating an area of low pressure.-Cool air rises, creating an area of low pressure. MUST HELP!!!! (100POINTS) +BRAINLEST +5 STARS +THANKS ON PROLFILE!!!!Create ONE COMPOUND sentence with an appositive phrase.Chocolate is the best Halloween candy.Snickers are the most popular candy.Peggy doesnt like them. PLISS ANSWER :C DONT ANSWER IF YDK THAnKSSS*also pls look at both images :)* The Bolsheviks believed in what political philosophy? aCapitalism bMonarchy cCommunism dDemocracywill give brain be quick or no brain Help!! Please!! I need help A cell phone plan costs $200 to start. Then there is a $50 charge each month. Is there a proportional relationship between time and the cost of the cell prone plan? Explain how you know? 20. What was the Nazi symbol called?A.a swizzle stickB.a German crossC.a swasticaD.a volkswagon Drag the tiles to the correct boxes to complete the pairs.Match each white balance setting with its definition.FlulescentTungstenAutomatic Daylighthas a sun icon and works for full daylighthas an "A" symbol, determines the best whiteshade setting, but doesn't always give theright colors in mixed-lighting settingsAutomatichas a light bulb icon and adds warm tonesto normal daylight picturesDaylighthas a strip light icon and compensates forthe greenish-blue color that these lights reflectEdmentum. All rights reserved. Carbon 14 (14C) dating assumes that the carbon dioxide on Earth today has the same radioactive content as it did centuries ago. If this is true, the amount of 14C absorbed by a tree that grew several centuries ago should be the same as the amount of 14C absorbed by a tree growing today. A piece of ancient charcoal contains only 12% as much radioactive carbon as a piece of modern charcoal. How long ago was the tree burned to make the ancient charcoal given that the half-life of 14C is 5700 years? (Round your answer to the nearest whole number.) Roberta transfers property with a tax basis of $495 and a fair market value of $546 to a corporation in exchange for stock with a fair market value of $356 in a transaction that qualifies for deferral under section 351. The corporation assumed a liability of $190 on the property transferred. What is the amount realized by Roberta in the exchange Paleoclimatic analysis has generated a claim that there is a possible correlation between an extinction event around 29 million years ago that allowed grasslands to become abundant and the adaptive radiation of several groups of butterflies.Which of the following proposes the best alternative hypothesis for the claim?A- Climate analysis conducted by sampling pollen preserved in amber shows an increase in grass pollen 29 million years ago, but there is no significant difference between speciation rate, as well as species richness with regard to butterflies, before and after 29 million years ago.B- Climate analysis conducted by sampling pollen preserved in amber shows an increase in grass pollen 29 million years ago, which indicates there was an increase in grasslands that correlates to an increase in butterfly speciation during the same time period.C- There is a correlation between the rapid and wide-ranging decrease in species richness of insects in general 29 million years ago and the increase in species richness and diversity among the butterfly population during the same time period.D- Evidence of rapid speciation among butterfly species 29 million years ago is evenly distributed among all environments of that period.