Answer:
cat
Explanation:
El poeta explica por qué el hermano no está con la familia.
Question 6 options:
True
False
Answer:
True?
Explanation:
How do two different societies organize their school day?
Answer:
¿Cómo organizan dos sociedades diferentes su día escolar?
Explanation:
this is the translation.
1.- La familia de vacaciones. (pretérito ) *
A. iba
B. fué
Ustedes __________ estudiantes.
You all are students.
CORRECT ANSWER WILL GET BRAINLIEST!!!!
Mis padres están ________________ a ir a la fiesta de Paco esta semana.
a.
decidos
b.
decido
c.
decidas
Rubén Darío
Rubén Darío (1867-1916) fue un famoso poeta de Nicaragua. El siguiente poema es una de sus obras literarias más conocidas.
Canción de otoño en primavera
Juventud, divino tesoro,
¡ya te vas para no volver!
Cuando quiero llorar, no lloro,
y a veces lloro sin querer...
Plural ha sido la celeste
historia de mi corazón.
Era una dulce niña, en este
mundo de duelo y de aflicción.
Miraba como el alba pura;
sonreía como una flor.
Era su cabellera obscura
hecha de noche y de dolor.
Yo era tímido como un niño.
Ella, naturalmente, fue,
para mi amor hecho de armiño,
Herodías y Salomé...
Juventud, divino tesoro,
¡ya te vas para no volver!
Cuando quiero llorar, no lloro,
y a veces lloro sin querer...
La otra fue más sensitiva
y más consoladora y más
halagadora y expresiva,
cual no pensé encontrar jamás.
Pues a su continua ternura
una pasión violenta unía.
En un peplo de gasa pura
una bacante se envolvía...
En sus brazos tomó mi ensueño
y lo arrulló como a un bebé...
Y le mató, triste y pequeño,
falto de luz, falto de fe...
Juventud, divino tesoro,
¡te fuiste para no volver!
Cuando quiero llorar, no lloro,
y a veces lloro sin querer...
Otra juzgó que era mi boca
el estuche de su pasión;
y que me roería, loca,
con sus dientes el corazón.
poniendo en un amor de exceso
la mira de su voluntad,
mientras eran abrazo y beso
síntesis de la eternidad;
y de nuestra carne ligera
imaginar siempre un Edén,
sin pensar que la Primavera
y la carne acaban también...
Juventud, divino tesoro,
¡ya te vas para no volver!
Cuando quiero llorar, no lloro,
y a veces lloro sin querer.
¡Y las demás! En tantos climas,
en tantas tierras siempre son,
si no pretextos de mis rimas
fantasmas de mi corazón.
En vano busqué a la princesa
que estaba triste de esperar.
La vida es dura. Amarga y pesa.
¡Ya no hay princesa que cantar!
Mas a pesar del tiempo terco,
mi sed de amor no tiene fin;
con el cabello gris, me acerco
a los rosales del jardín...
Juventud, divino tesoro,
¡ya te vas para no volver!
Cuando quiero llorar, no lloro,
y a veces lloro sin querer...
¡Mas es mía el Alba de oro!
Tarea: Escribe lo que opinas sobre las ideas/los sentimientos que tú piensas que el autor está tratando de expresar en su poema. ¿Estás de acuerdo o no? ¿Por qué?
Your response should be in Spanish and at least 30-60 seconds long. You will be graded on (a) appropriate use of grammar and vocabulary, (b) completeness of the response (Did you answer all the questions?), and (c) overall quality of the response.
Answer: Yo pienso que el autor esta hablando de como la juventud solo pasa una ves, tambien habla sobre experiecias de amor, estoy de acuerdo con el autor, el habla muchos de sus esperiencias de su vida, como la juventud solo pasa una ves en la vida, la juventud es un tesoro, cada etapa de la vida se tiene que vivir a lo maximo, cuando eras bebe hasta la muerte, siempre tienes experiencias que te cambian la vida por completo. El siente mucha nostalgia por la juventud.
Explanation:
X 1. A los niños les gusta dibujar. El papel está el
(on top op la mesa. Los lápices de colores están
el
Answer:
A los niños les gusta dibujar. El Papel está encima de (on top of) la mesa. Los lápices de colores están debajo de (under) la ventana al lado de beside) los libros de arte. Los cuadernos de los estudiantes están en (in) mi mochila que está detras de behind) la puerta.
Explanation:
Hello :)
SALUDOS Y DESPEDIDAS (Greeting and Goodbyes) - Textbook page
2
ACTIVIDAD 1 iHola, amigos! Read Textbook - page 2 to complete this section.
It's your first day back at school./ How will you greet your friends and teachers?
1.José, anytime
2. Marta, at 10 A.M.
I
3. Ricardo, at 2 P.M.
4. Ms. Costa, at an evening orientation meeting
5. Mr. Suårez, at 8:30 A.M.
6. Anita, at 4 P.M.
Answer:
1. Hola Jose! Como estas?
2. Buenos Dias Marta!
3. Hola Ricardo, Que bonito esta el clima!
4. Buenas tardes Ms.Costa, Como a estado?
5. Buenos Dias Mr. Suarez!
5. Hola Anita, Como te la has pasado?
Explanation:
I tried to make them all different.
What are the benefits of wearing traditional clothing? What are the disadvantages?
The benefits of wearing traditional clothing are:
Preserve the roots.Proudly show your origin.Introduce cultural aspects of your town.The disadvantages of wearing traditional clothing:
People's lack of empathy.Malicious comments.Use of traditional clothing.When a person wears traditional clothes, he shows great pride in his ethnicity or people, which is also usually transmitted to the people around him, either through questions or simply by seeing him.
However, there are numerous malicious people who, upon seeing a person who dresses "differently," may make malicious comments or show a lack of empathy.
If you want to learn more about Traditionalisms, you can visit the following link: https://brainly.com/question/19016041
really need help pls
Complete the sentence with the correct vocabulary word.
A Marcos le gusta
en un hotel cuando viaja. (Hint:
to stay)?
La mejor manera de decir I am going to go en español es:
O A. voy
B. iremos
O c. ir
O D. voy a ir
SUBMIT
Answer:
D- voy a ir
Explanation:
HEY CAN ANYONE PLS ANSWER DIS SPANISH HW RQ!!!!
Answer:
Step 1: Greet the Person
1. Hola
3. Buenas tardes
4. Buenas Noches
Step 2: Ask their name and give yours
1. ¿Cómo te llamas?
3. Soy or you can say yo soy
5. Él es / ella es
Step: Asking how someone is and answering
2. Estoy bien
3. Estoy bien
5. Estoy más o menos
Step 4: Saying goodbye
1. Adiós
2. Hasta más tarde
4. Hasta pronto
CORRECT ANSWER WILL GET BRAINLIEST!!!!
Answer: C. Gustan
Explanation: It is gustan because the sentence is saying, "You like the enchiladas. Enchiladas is plural, so your conjugation of gustar should be gustan.
1. Josefina Malacara es vieja y gorda. True or false (this for la herencia 13-16)
Answer:
false
Explanation:
Help I need help with this I need to get a good grade so help me
Answer:
Un hombre ricouna comida deliciosauna mesa grandela desafortunada mujerel mismo directorviejos amigosuna gran ciudadlos mismos númerosun nuevo VCR de marca¿Tenemos tiempo suficiente para ir a la heladería?
No, tenemos poco tiempo, per me encantan los helados que hacen aquí. Creo que son los mejores helados de la ciudad.
Si, pero está es la peor calle para encontrar
Déjame aquí. Regreso enseguida. No te preocupes si viene algún policía. Compra varios sabores.
FINAL SPANISHHHHHH QUESTIONNNNNNN
Answer:
A; la pagina red
Explanation:
la pagina web means the website
la pagina red means the website which is the closest to the website
Hope this helps!
Read the two sentences below and decide if the end with opposite adjectives.
La muchacha es graciosa. El muchacho es cómico.
Answer: They don't, graciosa and cómico are synonyms (funny)!
Explanation:
Spanish is my native language
Yo ____ que bajar de peso (imperfecto)
A. tenía
B. tuve
Answer: Yo tenia que bajar de peso (imperfecto)
"I had to loose weight"
Use gustar to talk about five things that you like and five things that you don’t like. You may talk about food, hobbies, or a combination of the two. Each sentence must contain an indirect object pronoun, a conjugated form of gustar, an article, a noun, and a negation if you are saying that you don’t like something.
Answer:
A mi me gusta la pasta. A mi no me gusta correr. A mi me gusta estar con amigos. A mi no me gusta que mis amigos esten enfocados en alguien mas en que mi. Hope this helped.
Explanation:
_________ cocina
The kitchen
Group of answer choices
Los
Las
El
La
Choose the correct response for the following question:
¿Cómo se dice "Good morning" en español?
Se dice "Buenos días."
Se dice "Buenas noches."
Se dice "Muy bien."
Se dice "Mucho gusto."
Answer:
Buenos dias its the correct way
Answer: Se dice "Buenos días."
Explanation:
The other options mean: Buenas noches: Good afternoon.Muy bien: Very well.Mucho gusto: Nice to meet you.Spymorecan someone please tell me if I did this right? I'm trying to find the subject pronoun in Spanish so if you could help me correct this I would appreciate it..!
Answer:
Most of them are wrong this are the corrects pronouons :)
1 - el
2- vosotras
3- ellos
4-nosotras
11- vosotros
12 - tu
13- usted
Comentario de recurso de la muerte de Honorio
Answer:
Commentary on the appeal of Honorius' death
Explanation:
Honorius died of edema on 15 August 423, leaving no heir. In the subsequent interregnum Joannes was nominated Emperor. The following year, however, the Eastern Emperor Theodosius II installed his cousin Valentinian III, son of Galla Placidia and Constantius III, as Emperor.
Spanish:
Honorio murió de un edema el 15 de agosto de 423, sin dejar heredero. En el interregno posterior, Joannes fue nombrado emperador. Al año siguiente, sin embargo, el emperador oriental Teodosio II instaló a su primo Valentiniano III, hijo de Galla Placidia y Constancio III, como emperador.
Tu____de los angeles, ¿no? Whats the. Missing word
what is “you go” in spanish?
Answer: Anda tu
Explanation: Anda tu is the answer
(SPANISH PROJECT!! HELP!!! 80 PTS!!)
First, think about Spanish history in the U.S. What do you know about how much influence Spain had on the early development of what later would become the U.S.? Take some time to research the early settlements starting from the 1500s, and how they shaped history, especially in the southwest. It helps to know that the settlements in Florida were short-lived, but you'll find an extensive history of the Spanish colonies in New Mexico and California.
Second, view a map of the U.S. without the boundaries of the fifty states. Remember, this Spanish history began before the original 13 British colonies were established. This map should show the exploration and development of the settlements throughout each colony. Please note, for example, the colony of New Mexico included the whole region of what we know as New Mexico and Arizona and parts of three other states.
Third, within the colonies, make note of the settlements and explorations that you find in your research. Also, make note of specific places of importance, like the many missions established in California, and any traditions or beliefs brought from Spain.
Fourth, take notes as you research. You'll use this information for a second part of the project.
Fifth, after you've completed your map, reflect on the information you found by answering the following questions in a couple of paragraphs about Spain's influence on your own country.
Looking at the map, what were some of the primary states where Spanish colonists settled (mention at least four)?
What settlements and notable places are still in existence today?
What traditions or beliefs brought from Spain continue in the United States?
How does your research compare with what you already knew about the history of these U.S. regions and Spain's influence?
Answer:
Columbus’s colonization of the Atlantic islands inaugurated an era of aggressive Spanish expansion across the Atlantic. Spanish colonization after Columbus accelerated the rivalry between Spain and Portugal to an unprecedented level. The two powers vied for domination through the acquisition of new lands.
In the 1480s, Pope Sixtus IV had granted Portugal the right to all land south of the Cape Verde islands, leading the Portuguese king to claim that the lands discovered by Columbus belonged to Portugal, not Spain. But in 1493, Spanish-born Pope Alexander VI issued two papal decrees giving legitimacy to Spain’s Atlantic claims over the claims of Portugal. Hoping to salvage Portugal’s holdings, King João II negotiated a treaty with Spain. The Treaty of Tordesillas in 1494 drew a north-to-south line through South America. Spain gained territory west of the line, while Portugal retained the lands east of the line, including the east coast of Brazil.
Explanation:
Crossword
8
Answer
Check
Across
1. The girl is not unfriendly
Is
2. The boy is not ugly
Is
3. The student is not serious.
Is
4 Antonio is not a bad friend.
He is a friend
6.
ors
+
Down
5. The student is not a redhead
Is
6. Mario is not a girl
Is a
7 Mariana is a good
caria
8. The young woman is not tall
Is
5.
3
FC
So they sayLevel 1. Chapler
Page & Vocabulary 1
Answer:
1>La chica no es antipática Es
2>El chico no es feo Es
3>El estudiante no es serio. Es
4>Antonio no es un mal amigo. El es un amigo
5> El alumno no es pelirrojo Es
6>Mario no es una niña Es un 7 Mariana es una buena caria
8>La joven no es alta
Explanation:
What are
indigenous first names used in Latin America? |
Answer:
Aamor, Abigay, Abileth, Abundio, Acadia, Adalia
Explanation: