estereotipos asociados a las maneras de hablar español
i’m gonna need help on my spanish assignment i’ll post the other questions if i need help, i’ll mark as brainlist if you’d like too
6 ¿Quién?
Escribir Escribe el pronombre que corresponde. (Write the corresponding pronoun.)
modelo: ella
1.
2.
3.
4.
5.
6.
usted (hablar)
A. hable
B. hablas
C. hablo
D. habla
Answer:
D. Habla
Explanation:
Usted means "you" but because it is formal the he/she conjugation must be used. Hablar is also a -ar verb that needs to be put into present conjugation. The formal present tense conjugation is -a so take away the ending and add the a.
Ella (tomar)
A. tomo
B. tomas
C. toma
D. tome
Answer:
The answer is C. toma
Answer:
C. Toma
Explanation:
Tomar is an "ar" verb, therefore you must follow the conjugations for present tense -ar verbs. Ella means "she" so the he/she/it conjugation must also be used. The present tense she -ar conjugation is -a, so remove the ending and add an "a".
Revision tips for higher Spanish? I’ve got mocks next week and I need more help
Answer:
record yourself saying phrases and then listen back to them until u fully remember them
Explanation:
whats the structure of the following text P.S is in spanish
Dos amigos viajaban por el desierto y en un determinado punto del viaje discutieron.
El otro, ofendido, sin nada que decir, escribió en la arena:
“Hoy mi mejor amigo me pegó una bofetada en el rostro”.
Siguieron adelante y llegaron a un oasis donde resolvieron bañarse. El que había sido abofeteado y lastimado comenzó a ahogarse, siendo salvado por el amigo. Al recuperarse tomó un estilete y escribió en una piedra:
“Hoy mi mejor amigo me salvó la vida”.
Intrigado, el amigo preguntó:
-¿Por qué, después que te lastimé, escribiste en la arena, y ahora escribes en una piedra?
Sonriendo, el otro amigo respondió:
-Cuando un gran amigo nos ofende, deberemos escribir en la arena donde el viento del olvido y el perdón se encargarán de borrarlo y apagarlo; por otro lado, cuando nos pase algo grandioso, deberemos grabarlo en la piedra de la memoria del corazón donde viento ninguno en todo el mundo podrá borrarlo.
Para la clase de educación física, voy al...
Answer:
gimnasio
Explanation:
which means gymnasium.
1. el futuro
E si
Ort
no
2. el cine
si
no
3. los recursos naturales
st
no
4. el aire
si
no
please help with #6-7
Answer:
EstudianteMujerpizarraDíaBibliotecaMartesArteProfesorRelojDomingoRead and choose the correct option.
You friend Michael is in math class and is working on several problems on the blackboard. What can you say? (1 point)
A. ¿Te gusta contar?
B. ¿Te gustar jugar?
C. ¿Le gusta hablar?
1. What do women wear in the clothes and hair at the Panchimalco Festival?
2. At what time do they wake up to participate in the festival?
3. What color of clothing do they wear? *
Answer:
1. Gothita sleeves (I think their called that ) headscarves, and flowers
2. 7:00 (I'm pretty sure or 6:00,6:30)
3. Cyan, Blue, Burgundy, Red, Maroon, Orange, Pink, Green Purple
Explanation:
I hope this helped at least a bit!
please help me w q1 and q2 please
Answer:
1. unos conductores
2. la joven
Hope this helped ;)
Explanation:
4. Roberto ganó
en la competencia de ciclismo.
a) la red
Ob) el premio
c) la tarjeta postal
d) el postre
Answer:
4. Roberto ganó el premio en la competencia de ciclismo.
So, the correct answer is B.
Hope this helps!!!!!
:)5. Lee el siguiente fragmento y clasifica en el cuadro las palabras según su acento en agudas, graves, esdrújulas y sobreesdrújulas. Exceptúa los monosílabos (palabras de una sola sílaba) .Por favor ubícalas una debajo de la otra.
Texto
Bajo la sombra de aquellos alisios permanecimos mucho rato sin hablar. Los últimos rayos de sol se colaban entre las ramas y producían un efecto extraño. Ante nuestros ojos el cielo parecía un gran caleidoscopio por el que se filtraban lucecitas de todos los olores. Y yo, seguí entre mis sueños buscándote, amándote para siempre. Sé que él también te pensará, y te soñará como yo. No importa, sigue amándolo como hasta ahora.
Agudas
Graves
Esdrújulas
Sobreesdrújulas
Answers:
Agudas: seguí, también, pensará, soñará
Graves: Bajo, sombra, aquellos, alisios, permanecimos, mucho, rato, producían, efecto, extraño, Ante, nuestros, ojos, cielo, parecía, caleidoscopio, filtraban, lucecitas, todos, colores, entre, sueños, siempre, importa, sigue, como, hasta, ahora
Esdrújulas: últimos, buscándote, amándote, amándolo,
Sobreesdrújulas:
Explanation:
In every word, one syllable is pronounced with more intensity and for a slightly longer time. This is called the stressed syllable:
Agudas: these words are stressed on the last syllable. If they end in a vowel, or a consonant -n, or -s, must have a written accent.
Graves: these words are stressed on the second-to-last syllable. If they end in a consonant other than -n, or -s, must have a written accent. (Most words in the text).
Esdrújulas: these words are stressed on the third-to-last syllable and they always must have a written accent on the stressed vowel except the adverbs ending in -mente, when the original adjective doesn't have a written accent.
Sobreesdrújulas: these words are stressed on a previous to the third-to-last syllable and they always must have a written accent on the stressed vowel except the adverbs ending in -mente, when the original adjective doesn't have a written accent. (None word in the text)
SpymoreHow do you say "de todos modos" in English?
Answer:
de todos modos is anyway
Explanation:
:)
Answer ANYWAYS
Explanation:
asi se esribe de todos modos en ingles
Instrucciones
Arrastra las palabras a los espacios en el blanco para completar las oraciones.
2.innatos
3. disposición
4. ámbito
5. aumentar
6.aptitud
7. occure
8. desempeñarse
9. sin embargo
10. desatendí
k9ojyhjfghjgggggggggggggggggggggggggggggh
Answer:
tea
Explanation:
En su niñez, Jonás ________. No le gustaba hablar.
era callado
era obediente
era chistoso
era fuerte
Answer:
The first option
Explanation:
In his childhood, Jonah ________. He didn't like to talk.
it was quiet
was obedient
it was funny
it was strong
Therefore the answer would be the first one.
Answer: era callado
Explanation:
Identifica las clases de Claudia según la hora. (Identify Claudia's classes according to the time.)
modelo: a la una y diez
1:10
A la una y diez Claudia tiene la clase de español.
Lausa
lopu
8:40
9:15
10:45
7:30
2:30
12:00
tttt
1. a las once menos cuarto
2. a las siete y media
3. a las doce
4. a las nueve menos veinte
5. a las nueve y cuarto
6. a las dos y media
Answer this question with 3 different sentences: ¿Qué habías hecho ayer antes del almuerzo?
Answer:
Here are my answers
Explanation:
¿Qué hacías ayer antes del amuerzo?
¿Qué estabas haciendo ayer antes del almuerzo?
(my apologies for not doing a third question)
Rewrite the following sentences, replacing the underlined words with an appropriate subject
pronoun
Answer:
Ella es de la FloridaEllos son de CaliforniaÉl es de la República DominicanaEllas son de ArizonaNosotros somos de EUEllos son de NYEllas son de CubaÉl es de PREllas son de El Paso TxI need help! I know they’re asking for the command no the action!?
Choose the best Spanish word to complete the sentence.
Ellos ________el primer lugar.
tuvo
tuvieron
tuve
tuvimos
Answer:
tuvieron
Explanation:
i speak spanish and that's just the best one
Answer:
It's Tuvieron
Explanation:
i just took the test!
choose the correct set of conjugations for the following verb: abrir
Answer:
the 2nd and the 3rd one depend on tense (past, present and future)
Explanation:
Answer:
abro, abres, abre, abrimos, abrís, abren
Explanation:
I searched up "abrir conjugations."
La fecha del primer sabado es
Yo (necesitar) más tiempo para terminar mi tarea
The question is asking for which word I should use in this context for Necesitar if it helps
Answer: Necesito
Explanation:
Which word correctly completes the sentence?
De pequeño, mi familia _______ a la casa de mis abuelos todos los domingos.
A. íbamos
B. iba
C. vamos
D. va
Answer:
hi! the answer would be a.) ibamos
Explanation:
Answer:
The answer is Iba.
Explanation:
Took the quiz and this is the answer.
Give one example of each use of the verb HABER as an Impersonal expression with at least 5 words per sentence. You will have 3 sentences total.
Haber as an Auxiliary Verb in Compound Tenses
When used as an auxiliary verb, haber is the equivalent of the English auxiliary "to have" (which is much different than the English "to have" when it means "to possess"). Haber is used to form what is known as the perfect tenses because they refer to actions that have been or will be completed. ("Completed" used to be a common meaning of "perfect.") As in English, the perfect tenses are formed by following a form of haber with a past participle.
He comprado un coche. (I have bought a car.)
Haber for 'There Is" or 'There Are'
Hay dos sillas en la cocina. (There are two chairs in the kitchen.)
Haber in Idioms
Haber can be used in a number of idioms, which are phrases that have a meaning apart from the meanings of the words in them. The one you'll run into most often as a beginner is haber que, which means "to be necessary" when followed by an infinitive. When used this way in the present tense, the hay form of haber is used.
Hay que conocerlo para comprenderlo. (It is necessary to know him in order to understand him.)
the answer choices:
En la aduana
El sello de visa
En el reclamo de quipaje
La indemnización por daños
Answer:
1.En el reclamo de equipaje
2.En la aduana
3.La indemnización por daños
4.El sello de visa
Explanation:
Answer:
En el reclamo de equipaje.En la aduana.La indemnización por daños.El sello de la visa