Answer:
dirás
Explanation: por que es el pasado de decir
Spanish Example: Son las dos y media de la tarde, 2:30 pm 5:15 am 10:00 pm 11:10 am 4:45 pm write all the listed times in Spanish like that example shows
Answer:
1) example
2) Son las cinco y cuarto de la mañana
3)Son las diez de la noche
4) Son las once y diez de la mañana
5) Son las cuatro y cuarenta y cinco de la
tarde
Choose the best answer. How old is Mónica? 15 16 17 18
Answer: It's Definetly 15
Explanation: Just did the test.
How do you say in Spanish, using properly conjugated verbs, these sentences. I get up at 7 oclock a.m. every day. I get ready for school by eating breakfast, and brushing my teeth. I get to school by 8;30 a. m. I usually ride a bus to school. I take English, reading, math, and writing. I play baseball after school. When I get home I do homework and eat dinner at 6.p m. My favorite meal is pizza. I like to watch t.v. before bed. It helps to calm me before bed. I usually get to bed at 9 p.m.
Answer:
Me levanto todos los dias a las 7am.
Me preparo para el escuela comiendo desayuno y cepillando mis dientes.
Lllego al colegio aproximadamente a las 8.30 am.
Usualmente tomo el autobus para la escuela.
Tengo clases de ingles, lectura, matematica y escritura.
Juego baseball despues del colegio.
Cuando llego a mi casa hago tarea y ceno a las 6pm
Mi comida favorita es la pizza.
Me gusta ver television antes de irme a dormir.
Me ayuda a calmarme antes de dormirme.
Usualmente me voy a dormir a las 9pm
Explanation:
ME AJUDAAAA
Marca la alternativa en que el verbo está conjugado en preterito perfecto simple
a) Yo no me pudo ayudarlo
b) Èl me trajhe buena noticia
c) Nosotros hicimos una fiesta sorpresa para mamá
d) Ellos tuvimos mucha dificuldadess en la escuela
La respuesta correcta es C) Nosotros hicimos una fiesta sorpresa para mamá
Explicación:
El pretérito perfecto simple, también conocido como pasado simple es el tiempo verbal que se usa para acciones que terminaron o hacen parte del pasado. En español la conjugación del verbo varía dependiendo de la persona y el tipo de verbo (regular e irregular), en el caso de "nosotros" (pronombre plural), la terminación verbal para este tiempo es -mos.
Esta regla se cumple en la oración "Nosotros hicimos una fiesta sorpresa para mamá" ya que la conjugación del verbo "hacer" como "hicimos" es la correcta para el pretérito perfecto simple. Esto ocurre solamente en esta oración ya que en otras la conjugación del verbo no es correcta para el pronombre o sujeto de la persona o no está en este tiempo.
Listen and choose the image with the profession that matches the audio.
Based on the audio, who can help? (1 point)
Un vendedor
Un abogado
Un reportero
Un estilista
The audio to answer the question is missing, so an explanation on how to choose the correct answer will be given.
When we listen to a conversation in a different language, it is important to follow certain steps to help you understand the conversation and have the correct answer.
How to choose the correct optionRead the question and look up any words that you do not know.Underline keywords.Listen to the audio and try to get the main idea of it.Listen again and pay attention to the conversation and keywords that indicate who can help.Choose the correct option.
What each option meansUn vendedor is a seller.Un abogado is a lawyer.Un reportero is a reporterUn estilista is a staylist.
In conclusion, you should know the vocabulary, listen to the audio and find keywords that give you the answer.
Learn more about listenings here:
https://brainly.com/question/20285413
Choose the correct one ______ lo justo. Haz Hacer Haga Hagas
Answer: Haz lo justo
Translation: Do the right thing.
Explanation:
This sentence is a command, so the verb "hacer" must be conjugated in the imperative mode. Haz lo justo.
Michael SpymoreIn which situation would you most likely use the usted form?
A.
con amigos
B.
con profesores
C.
con niños
D.
con compañeros
Answer:
profesores
Explanation:
only
Usted is formal so we use it to address teachers
Completa esta conversación entre dos amigas. Usa el presente progresivo de los verbos entre paréntesis Modelo: SARA ¿A quién estas llamando por teléfono (llamar por teléfono) ? ANA A nadie. ¡Sólo tengo mi celular para llamarte a ti! SARA ¿En qué --- (pensar)? ANA (2) ------- (pensar) en el fin de semana. Quiero ir a un concierto con unos amigos. SARA ¿Qué ------ (leer)? ANA ------- (leer) una novela de Mario Benedetti. SARA ¿Qué ----- (beber)? ANA ------ (beber) una soda. SARA ¿Qué -------- (escribir)? ANA --------- (escribir) unos apuntes para el ensayo de literatura. SARA ¿De qué te -------- (reírse)? ANA (10) ¡Me ----- (reírse) de tus preguntas!
The correct way to conjugate the verbs given in the Present Progressive is:
SARA: ¿A quién estas llamando por teléfono? ANA: A nadie. ¡Sólo tengo mi celular para llamarte a ti! SARA: ¿En qué estás pensando? ANA: Estoy pensando en el fin de semana. Quiero ir a un concierto con unos amigos. SARA: ¿Qué estás leyendo? ANA: Estoy leyendo una novela de Mario Benedetti. SARA: ¿Qué estás bebiendo? ANA: Estoy bebiendo una soda. SARA: ¿Qué estás escribiendo? ANA: Estoy escribiendo unos apuntes para el ensayo de literatura. SARA: ¿De qué te estás riendo? ANA: ¡Me estoy riendo de tus preguntas!Conjugation of verbs in Present Progressive.
The verbs in Present Progressive in Spanish are characterized by their main verb that has the ending "ando - endo" and are preceded by the verb "estar" conjugated in the appropriate way depending on the pronoun used in the sentence.
Next, the proper conjugation of the verb estar will be presented for each personal pronoun, using the verb "reír" in its Progressive Form.
Yo estoy riendoTú estás riendoUsted está riendoÉl está riendoElla está riendoEllo está riendoNosotros estamos riendoVosotros estáis riendoEllos están riendoIf you want to see another example with Present Progressive in Spanish, you can watch the next link: https://brainly.com/question/23757101?referrer=searchResults
choose the grammatically correct sentence. A. Esta cosa es una carro amarilla
Answer:
Change una:
un
Explanation:
Esta cosa es un carro amarillo
Describe a Guatemalan dish (a main course, a dessert, or a typical street food) and what you like or don’t like about it. Describe the main flavors and some of the main ingredients used. Discuss how that Guatemalan dish compares to a similar dish from the United States. For example, compare a Guatemalan dessert with a dessert from the United States.
Answer:
Tacos, choco banana
Explanation:
It is sweet, and crispy because of the lettuce. It has meat, cheese, lettuce, tomato, tortilla or taco shell, cilantro, chile, and onion (optional). Its kind of like spaghetti and meatballs, because the sauce is made of tomatoes.
Choco banana is kind of like ice cream covered in chocolate.
Answer:
El plato que escogí es chiles rellenos. Son chiles dulces rellenos con carne y verduras. Se pasan por huevo batido y se fríen. Se sirven con salsa, queso, perejil picado y cebolla. Escogí este plato porque me gustan muchos los ajíes. Me gusta la comida picante. Este plato es una entrada en el menú guatemalteco.
Decide whether the sentence is grammatically correct or incorrect Miramos al barco en el lago
Answer:
incorrect
Explanation:
they use plural then singular
PLEASE HELP WITH ALL!!!! write down in order if these are masculine or feminine. You can write “M” or “F”
Answer:
Muchedumbres F
Actitud F
Campana F
Bolígrafos M
Amistad F
Periodistas M F (Both) (Las periodistas. Los periodistas)
Problema M
Programador M
Historia de la comida: Think of the reading and choose the correct response. ¿Cuál de estos productos es de las Américas? a) la tortilla de maíz b) la berenjena c) el trigo
Answer:
La respuesta correcta es la tortilla de maíz.
Establezca 3 características entre negativas y positivas del monzón.
La respuesta correcta para esta pregunta abierta es la siguiente.
Conocido como un viento estacional, los monzones provienen de regiones frías del planeta y llegan a las regiones cálidas, provocando gran cantidad de lluvias tropicales. La mayoría de monzones se producen en el Océano Indico y las región sur de Asia, generando lluvias intensas en verano e invierno.
Las características positivas del monzón es que traen las benditas aguas, tan necesarias para que los agricultores tengan éxito con sus cosechas y las puedan vender a los distribuidores a buenos precios. Una cantidad moderada de agua significa buenas cosechas.
Otra característica positiva es que el agua sirve para que el ganado beba y o esté en riesgo de morir por sequía.
Otra ventaja es que estos monzones refrescan la región y aminoran el intenso calor.
Entre las desventajas están, el que los monzones llegan a causar inundaciones graves que dañan casas y provocan fallecimientos. Otra desventaja es que tanta lluvia afloja la tierra y provoca deslizamientos. Grandes porciones de tierra en lugares montañosos sufren deslaves que llegan a enterrar comunidades rurales o a bloquear carreteras. La tercera desventaja del monzón es que puede provocar el desbordamiento de ríos, causando severos daños en poblaciones aledañas.
El hijo de mis tíos es mi ______.
Answer:
primo
Explanation:
El hijo de mis tios es mi [tex]primo[/tex]
the son of my uncles is my cousin
Answer:
Primo
Explanation:
El hijo de mis tíos es mi primo.
Imagine that you are interviewing Susana, a student from Barcelona who is getting her master's degree in San Francisco. Write five questions that correspond to Susana’s responses below. Then, record them aloud for submission. —(you) —Tengo 23 años. —(you) —Soy de Barcelona. —(you) —Vivo en San Francisco. —(you) —Dudo que mi família venga a visitarme. —(you) —Sí, probablemente vuelva a Barcelona el verano que viene, cuándo terminen las clases.
Answer:
First part:
1. Tomate la leche
2. La sopa es mejor que la ensalada
3. El profesor es mas viejo que el estudiante
4. Señor, no pida sopa
5. Los estudiantes, se sentaron y no hablan
Hope it helped u if yes mark me BRAINLIEST!
I tried my best!
Tysm!
Answer:
—¿Qué edad tienes?
—Tengo 23 años.
—¿Dónde naciste?
—Soy de Barcelona.
—¿En dónde resides actualmente?
—Vivo en San Francisco.
—¿Cuándo crees que venga tu familia a visitarte?
—Dudo que mi familia venga a visitarme.
—¿Regresarás algún día a tu lugar de nacimiento?
—Sí, probablemente vuelva a Barcelona el verano que viene, cuándo terminen las clases.
Look at the map and choose the correct option
Answer:
In spanish is:
"Observa el mapa y selecciona la opción correcta"
Lee y escoge la mejor expresión para completar este diálogo. Read and select the best expression to complete this dialogue. (1 point)
—Hola. ¿Cómo está, señor?
—Más o menos, gracias, señora. ________
—Yo estoy bien, gracias.
a
¿Y usted?
b
Muchas gracias.
c
¿Cómo estás?
d
Hasta luego.
The answer is "a.-¿Y usted?"
Because it means "and you?" the other answers don´t make sense.
Answer: a) ¿Y usted?
Explanation:
The lady has replied "I'm fine, thank you." , then she had been asked how she was. "¿Y usted?" is the right formal question.
SpymoreEl colegio está en la esquina.
Answer Prompts: está/colegio
Answer:
el colegio esta en la equina
Explanation:
seems correct or what you looking for
Answer:
¿Dónde está ubicado el colegio?
Explanation:
PRETERITE vs IMPERFECT. Choose the best option to complete the
sentences.
1. Ayer, Yo (jugue/jugata) en el parque.
2. Cuando era nina, Yo (jugue/jugaba) todos los dias.
3. Mi abuela (fue/era) muy bonita de joven
4. Mi visita al museo (fue/era) una linda experiencia.
5. (fueron/eran) las seis de la tarde, cuando comenzo la pelicula.
6. Jennifer(tuvo/tenia) dolor de cabeza.
7. Yo (fui/iba) a la farmacia ayer.
8. (estuvo/estaba) lloviendo muy fuerte ayer.
9. Ayer. Yo (recibi/recibia) una llamada de Cuba.
10. Yo (vi/veia) un accidente de trafico ayer
Answer:
1. Jugue
2.jugaba
3.era
4.fue
5.eran
6.tenia
7.fui
8.estaba
9.recibi
10.vi
Explanation:
who are the desaparecidos?
feliz
[mark all correct answers]
a. masculine, singular
b. masculine, plural
c. feminine, singular
d. feminine, plural
Answer:
A. masculine, singular
C. feminine, singular
Explanation:
Feliz is a word with no gender assigned to it specifically.
Feliz es una palabra que no tiene un genero asignado especificamente.
6. Write a complete sentence that answers the following question. Say that you want to go to a new city. ¿Este verano viajarás a una ciudad nueva o te quedarás en casa? ______________________________________________________________________ 7. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿Qué harías este verano con todo el dinero del mundo? (comprar una casa) _____________________________________________________________________ 8. Answer the following question in a complete sentence that starts with yes or no. ¿Sabrás hablar español después de esta clase? ______________________________________________________________________ 9. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿Te levantabas y te acostabas tarde o temprano de pequeño/a? (temprano) _______________________________________________________________ 10. Using informal (tú) commands, tell your sister not to talk and to leave your room. __________________________________________________________________
Answer:
6. Este año viajare a una nueva ciudad.
7. Si tuviera todo el dinero del mundo este verano me compraria una casa.
8. Si, sabre hablar español despes de esta clase.
9. De pequeño/a me levantaba y acostaba temprano.
10. ya vete de mi cuerto hermana! no me hables!
Explanation:
order of magnitude of 0.99 × 10 raise to 0
Answer:
it will be 9.9
Explanation:
Which part of the computer displays the images? You're looking at it right
now!
A. El teclado
B. La impresora
C. La pantalla
D. La silla
Answer: C: La pantalla
Explanation:
:D
CHANGE TO IMPERFECT TENSE.NOSOTROS VER TO CASA DESDE ALLI
Answer:
Nosotros veíamos a casa desde allí.
Pick out the word that does not fit: al lado de, delante de, cada, alrededor d
Answer:
Cada
Explanation:
The word that no fit is:
cada.
Which countries in Central America speak spanish
Answer:
All the countries in Central America
speak spanish:
BelizeGuatemalaEl SalvadorHondurasNicaraguaCosta RicaPanamáWhy did the La Gozadera song did not include Spain or Equatorial Guinea but did include Puerto Rico??? What's the reason please will give brainiest I'm honestly so confused lol plz answer asap
Answer:
Because "la gozadera" comes from the verb "gozar" and means the act of having a good time, making of a good moment with friends, an even better moment with a lot of laughs, fun and sometimes music and drinks. To form a "gozadera" is a common saying from latin people of Latin America, and it s widely known that our "gozadera" (our form having or making a good time) is unique and very different from the form of the others nations of the world. Also, the way to form a "gozadera" is similar among latin nations. The fact that Equatorial Guinea and Spain are not mentioned in the song is because if well in those countries the language is spanish and Equatorial Guinea was a former colony of Spain, those are african and european countries with different habits and customs. The way to create of creating a moment of joy there, is different from the way we do it here, and certainly, they do not actually call it "gozadera". Miami and Puerto Rico are american territories but widely populated of latin people which is why are mentioned territories in the song.
Explanation:
I'm latin
(04.03LC) Lee la frase y escoge la opción que contesta la pregunta. Read the sentence and choose the option that answers the question. Los profesores prefieren que los estudiantes estudien más para los exámenes. Why was the subjunctive used in the sentence above? The students fear that they won’t do well on their exams. The teachers are scared that the students won’t pass the exam. The teachers want the students to study for the exam. The students are sure they will do well on their exams if they study.
Answer:
B
Explanation:
Because i searched it up