Answer:
it will be 9.9
Explanation:
Lee y escoge la mejor expresión para completar este diálogo. Read and select the best expression to complete this dialogue. (1 point)
—Hola. ¿Cómo está, señor?
—Más o menos, gracias, señora. ________
—Yo estoy bien, gracias.
a
¿Y usted?
b
Muchas gracias.
c
¿Cómo estás?
d
Hasta luego.
The answer is "a.-¿Y usted?"
Because it means "and you?" the other answers don´t make sense.
Answer: a) ¿Y usted?
Explanation:
The lady has replied "I'm fine, thank you." , then she had been asked how she was. "¿Y usted?" is the right formal question.
SpymoreHow do you say in Spanish, using properly conjugated verbs, these sentences. I get up at 7 oclock a.m. every day. I get ready for school by eating breakfast, and brushing my teeth. I get to school by 8;30 a. m. I usually ride a bus to school. I take English, reading, math, and writing. I play baseball after school. When I get home I do homework and eat dinner at 6.p m. My favorite meal is pizza. I like to watch t.v. before bed. It helps to calm me before bed. I usually get to bed at 9 p.m.
Answer:
Me levanto todos los dias a las 7am.
Me preparo para el escuela comiendo desayuno y cepillando mis dientes.
Lllego al colegio aproximadamente a las 8.30 am.
Usualmente tomo el autobus para la escuela.
Tengo clases de ingles, lectura, matematica y escritura.
Juego baseball despues del colegio.
Cuando llego a mi casa hago tarea y ceno a las 6pm
Mi comida favorita es la pizza.
Me gusta ver television antes de irme a dormir.
Me ayuda a calmarme antes de dormirme.
Usualmente me voy a dormir a las 9pm
Explanation:
Listen to Gloria read this word: Which pair of vowels appear in that word? A. e, a B. i, o C. i, a D. u, o
Answer:
B or C
Explanation:
The red one are wrong. Can someone help me fix then for 5 stars and brainliset?
Answer:
Hmm. I'm confused. You say that ALL the red ones are wrong; however, I see only the last THREE of the red ones as wrong.
este viaje me encanté > me encantó
él me decidió > él me dijo
qué hiciste vosotros > qué hicisteis vosotros
Explanation:
Listen and choose the image with the profession that matches the audio.
Based on the audio, who can help? (1 point)
Un vendedor
Un abogado
Un reportero
Un estilista
The audio to answer the question is missing, so an explanation on how to choose the correct answer will be given.
When we listen to a conversation in a different language, it is important to follow certain steps to help you understand the conversation and have the correct answer.
How to choose the correct optionRead the question and look up any words that you do not know.Underline keywords.Listen to the audio and try to get the main idea of it.Listen again and pay attention to the conversation and keywords that indicate who can help.Choose the correct option.
What each option meansUn vendedor is a seller.Un abogado is a lawyer.Un reportero is a reporterUn estilista is a staylist.
In conclusion, you should know the vocabulary, listen to the audio and find keywords that give you the answer.
Learn more about listenings here:
https://brainly.com/question/20285413
Please help me
Choose the correct form of the future tense.
Tú se lo ____ ¿no?
diré
dirás
dirá
Answer:
dirás
Explanation: por que es el pasado de decir
Establezca 3 características entre negativas y positivas del monzón.
La respuesta correcta para esta pregunta abierta es la siguiente.
Conocido como un viento estacional, los monzones provienen de regiones frías del planeta y llegan a las regiones cálidas, provocando gran cantidad de lluvias tropicales. La mayoría de monzones se producen en el Océano Indico y las región sur de Asia, generando lluvias intensas en verano e invierno.
Las características positivas del monzón es que traen las benditas aguas, tan necesarias para que los agricultores tengan éxito con sus cosechas y las puedan vender a los distribuidores a buenos precios. Una cantidad moderada de agua significa buenas cosechas.
Otra característica positiva es que el agua sirve para que el ganado beba y o esté en riesgo de morir por sequía.
Otra ventaja es que estos monzones refrescan la región y aminoran el intenso calor.
Entre las desventajas están, el que los monzones llegan a causar inundaciones graves que dañan casas y provocan fallecimientos. Otra desventaja es que tanta lluvia afloja la tierra y provoca deslizamientos. Grandes porciones de tierra en lugares montañosos sufren deslaves que llegan a enterrar comunidades rurales o a bloquear carreteras. La tercera desventaja del monzón es que puede provocar el desbordamiento de ríos, causando severos daños en poblaciones aledañas.
In this task, you will get to be a television weatherperson in a Spanish-speaking region or place of your choice. Investigate the upcoming weather forecast for the next week at your chosen location. Then create a slideshow or image-based report of the weather forecast. You can create a slideshow (PowerPoint, Google Slides, etc.) and upload it when you submit the activity to be graded OR you can use the space below for images, labels and a weather summary. Your presentation should include: an image that reflects the expected weather for each of the next 7 days labels for each image using vocabulary from the tutorials a 3-4 sentence weather summary (in Spanish) for the upcoming week To write your summary, think about the following: In general, how will the weather feel? Cold? Hot? Mild? What day will be the warmest? The coldest? Will there be sunny days? Cloudy days? Is any precipitation expected?
Answer: ¡Hola, bienvenido al canal del tiempo! ¡Estamos en Los Ángeles y hará mucho sol y una temperatura de 80 grados durante toda la próxima semana! ¡Para que sus hijos puedan jugar y divertirse!
¿es un poema meditativo y melancolico? 1 palabrade 6 letras para el crucigrama GRACIAS
Answer:
34567uytr
Explanation:
CHANGE TO IMPERFECT TENSE.NOSOTROS VER TO CASA DESDE ALLI
Answer:
Nosotros veíamos a casa desde allí.
What does the underlined word mean in the following sentence?
Los estudiantes corren a la escuela.
live
eat
run
commit
El gobierno tiene que arreglar la contaminacion del sure para cuidar de nuestro___. A. Privilegios B. Injusticias C. Economi D. Medio ambiente
Answer:
El gobierno tiene que arreglar la contaminacion del sure para cuidar de nuestro medio ambiente.
Explanation:
The clue here is 'contaminación.'
Answer:
D. Medio ambiente
Explanation:
El gobierno tiene que arreglar la contaminación del sure para cuidar de nuestro:
D. Medio ambiente
who are the desaparecidos?
when two straight line cross, it is found that the angles opposite each other are the same size. they are known as.....
Answer:
When two lines intersect they form two pairs of opposite angles, A + C and B + D. Another word for opposite angles are vertical angles. Vertical angles are always congruent, which means that they are equal. Adjacent angles are angles that come out of the same vertex.
Historia de la comida: Think of the reading and choose the correct response. ¿Cuál de estos productos es de las Américas? a) la tortilla de maíz b) la berenjena c) el trigo
Answer:
La respuesta correcta es la tortilla de maíz.
1. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿Cuántas clases tuviste el año pasado? (7 clases) _______________________________________________________________ 2. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿A qué hora empezaste a estudiar? (a las dos) _______________________________________________________________ 3. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿Qué quieres hacer hoy después de estudiar? (ir al parque) _____________________________________________________ 4. Express in Spanish that Lydia is taller than Juan. Write in a complete sentence. ____________________________________________________________________ 5. Using formal (Ud.) commands, ask your grandma to bring you a book and to tell you the time. __________________________________________________________________
Answer:
1. El año pasado tuve 7 clases.
2.empeze a estudiar a las dos.
3.Hoy, despues de estudiar quiero ir al parque.
4. Lydia es mucho mas alta que Juan.
5. Abuela, me puede traer porfavor un libro, y decirme que hora es?
Answer 1: El año pasado tuve 7 clases.
Translation 1: Last year I had 7 classes.
Answer 2: Empecé a estudiar a las dos.
Translation 2: I started studying at two.
Answer 3: Hoy, después de estudiar, quiero ir al parque.
Translation 3: Today, after studying, I want to go to the park.
Answer 4: Lydia es más alta que Juan.
Translation 4: Lydia is taller than Juan.
Answer 5: Abuela, ¿puede usted decirme la hora que es y traerme un libro?
Translation 5: Grandma, can you tell me what time it is and bring me a book?
SpymoreTranslate to win into Spanish by filling in the missing letters
Answer:
Tōngguò tiánxiě quēshī nèiróng yíngdé xībānyá wén
Explanation:
(04.03LC) Lee la frase y escoge la opción que contesta la pregunta. Read the sentence and choose the option that answers the question. Los profesores prefieren que los estudiantes estudien más para los exámenes. Why was the subjunctive used in the sentence above? The students fear that they won’t do well on their exams. The teachers are scared that the students won’t pass the exam. The teachers want the students to study for the exam. The students are sure they will do well on their exams if they study.
Answer:
B
Explanation:
Because i searched it up
El hijo de mis tíos es mi ______.
Answer:
primo
Explanation:
El hijo de mis tios es mi [tex]primo[/tex]
the son of my uncles is my cousin
Answer:
Primo
Explanation:
El hijo de mis tíos es mi primo.
Please help
Part G Grammar
Choose the correct response.
¿Cómo te llamas?
Me llamo Ana.
Se llama Ana.
Te llamas Ana.
Answer: A. Me llamo Ana.
Explanation:
What’s your name?
A. My name is Ana.
(01.01 MC) Look at the images and note which body part the arrow is pointing to. Then match the image with the correct form of the adjective. (4 points) a 1. closeup image of half of a mans face with a ruby colored eye c 2. two dogs with ruby colored tongues d 3. boy pointing at ruby colored nose b 4. closeup image of female ruby colored lips
Answer:
1. Closeup image of half of a mans face with a ruby colored eye
Arrow is pointing to the man's ruby colored eye so the adjective is Rojo which means red. Correct form would be Ojo rojo which means red eye.2. Two dogs with ruby colored tongues
Arrow is pointing at the dogs' red tongues so the adjective is rojas with the correct form being Dos lenguas rojas for 2 red tongues.3. Boy pointing at ruby colored nose
Arrow is pointing to the ruby colored nose so the adjective is Roja with the correct form being Nariz roja for red nose.4. Closeup image of female ruby colored lips
Arrow is pointing to ruby colored lips so the adjective is Rojos with the correct form being Labios rojos for red lips.Answer:
. closeup image of half of a mans face with a ruby colored eye c 2. two dogs with ruby colored tongues d 3. boy pointing at ruby colored nose b 4. closeup image of female ruby colored lips
Explanation:
Choose the correct one ______ lo justo. Haz Hacer Haga Hagas
Answer: Haz lo justo
Translation: Do the right thing.
Explanation:
This sentence is a command, so the verb "hacer" must be conjugated in the imperative mode. Haz lo justo.
Michael SpymoreChoose the best answer. How old is Mónica? 15 16 17 18
Answer: It's Definetly 15
Explanation: Just did the test.
ME AJUDAAAA
Marca la alternativa en que el verbo está conjugado en preterito perfecto simple
a) Yo no me pudo ayudarlo
b) Èl me trajhe buena noticia
c) Nosotros hicimos una fiesta sorpresa para mamá
d) Ellos tuvimos mucha dificuldadess en la escuela
La respuesta correcta es C) Nosotros hicimos una fiesta sorpresa para mamá
Explicación:
El pretérito perfecto simple, también conocido como pasado simple es el tiempo verbal que se usa para acciones que terminaron o hacen parte del pasado. En español la conjugación del verbo varía dependiendo de la persona y el tipo de verbo (regular e irregular), en el caso de "nosotros" (pronombre plural), la terminación verbal para este tiempo es -mos.
Esta regla se cumple en la oración "Nosotros hicimos una fiesta sorpresa para mamá" ya que la conjugación del verbo "hacer" como "hicimos" es la correcta para el pretérito perfecto simple. Esto ocurre solamente en esta oración ya que en otras la conjugación del verbo no es correcta para el pronombre o sujeto de la persona o no está en este tiempo.
Which countries in Central America speak spanish
Answer:
All the countries in Central America
speak spanish:
BelizeGuatemalaEl SalvadorHondurasNicaraguaCosta RicaPanamáWhich part of the computer displays the images? You're looking at it right
now!
A. El teclado
B. La impresora
C. La pantalla
D. La silla
Answer: C: La pantalla
Explanation:
:D
logical form of the present indicative or the present subjunctive How would I do this? Es obvio que tú _____________ (SER) un hombre muy romántico. No es cierto que Uds. ___________ (IR) a pasarla genial. Nunca se sabe. Pues, necesitas planear. Es una lástima que ___________ (IR) a llover el viernes. Es malo que ____________ (HACER) frío, ¿no? Es obvio que tú ____________ (QUERER) ir a comprar flores, ¿no? Es posible que Walmart no ____________ (TENER) todo lo que necesitas: Target es mejor. No es cierto que las mujeres ____________ (QUERER) que los hombres gasten mucho dinero en una cita. Pero, es probable que ella no ____________ (SER) diferente. Es verdad que Uds. no ____________ (DEBER) tener un picnic si está lloviendo. Pues, es verdad que yo la ____________ (CONOCER). ¡Está interesada en ti!
Es obvio que tu eres...
No es cierto que ustedes iran a pasarla genial...
Es una lastima que va a llover el viernes...
Es malo que va a hacer frio...
Es obvio que tu quieres ir a comprar flores...
Es posible que Walmart no tenga todo lo que necesitas...
No es cierto que las mujeres quieren.
Es probable que ella no sea diferente...
Es verdad que ustedes no deberian tener...
Pues, es verdad que yo la conozco...
Describe a Guatemalan dish (a main course, a dessert, or a typical street food) and what you like or don’t like about it. Describe the main flavors and some of the main ingredients used. Discuss how that Guatemalan dish compares to a similar dish from the United States. For example, compare a Guatemalan dessert with a dessert from the United States.
Answer:
Tacos, choco banana
Explanation:
It is sweet, and crispy because of the lettuce. It has meat, cheese, lettuce, tomato, tortilla or taco shell, cilantro, chile, and onion (optional). Its kind of like spaghetti and meatballs, because the sauce is made of tomatoes.
Choco banana is kind of like ice cream covered in chocolate.
Answer:
El plato que escogí es chiles rellenos. Son chiles dulces rellenos con carne y verduras. Se pasan por huevo batido y se fríen. Se sirven con salsa, queso, perejil picado y cebolla. Escogí este plato porque me gustan muchos los ajíes. Me gusta la comida picante. Este plato es una entrada en el menú guatemalteco.
Write sentences in Spanish using reflexive verbs to describe each of the images below. There are 4 pictures. One is a woman brushing her teeth, the second is a man combing his hair, the third is a woman putting on mascara, and the last one is a woman looking at an alarm clock
Answer:la mujer se lava los dientes
el hombre se cepilla el pelo
la mujer se pone la máscara
la mujer se mira en la alarma
Explanation:
Answer:
Ella se cepilla los dientes.Él se peina el pelo.Ella se maquilla.Él se despierta a las siete.Explanation:
PLATO ANSWER!
Completa esta conversación entre dos amigas. Usa el presente progresivo de los verbos entre paréntesis Modelo: SARA ¿A quién estas llamando por teléfono (llamar por teléfono) ? ANA A nadie. ¡Sólo tengo mi celular para llamarte a ti! SARA ¿En qué --- (pensar)? ANA (2) ------- (pensar) en el fin de semana. Quiero ir a un concierto con unos amigos. SARA ¿Qué ------ (leer)? ANA ------- (leer) una novela de Mario Benedetti. SARA ¿Qué ----- (beber)? ANA ------ (beber) una soda. SARA ¿Qué -------- (escribir)? ANA --------- (escribir) unos apuntes para el ensayo de literatura. SARA ¿De qué te -------- (reírse)? ANA (10) ¡Me ----- (reírse) de tus preguntas!
The correct way to conjugate the verbs given in the Present Progressive is:
SARA: ¿A quién estas llamando por teléfono? ANA: A nadie. ¡Sólo tengo mi celular para llamarte a ti! SARA: ¿En qué estás pensando? ANA: Estoy pensando en el fin de semana. Quiero ir a un concierto con unos amigos. SARA: ¿Qué estás leyendo? ANA: Estoy leyendo una novela de Mario Benedetti. SARA: ¿Qué estás bebiendo? ANA: Estoy bebiendo una soda. SARA: ¿Qué estás escribiendo? ANA: Estoy escribiendo unos apuntes para el ensayo de literatura. SARA: ¿De qué te estás riendo? ANA: ¡Me estoy riendo de tus preguntas!Conjugation of verbs in Present Progressive.
The verbs in Present Progressive in Spanish are characterized by their main verb that has the ending "ando - endo" and are preceded by the verb "estar" conjugated in the appropriate way depending on the pronoun used in the sentence.
Next, the proper conjugation of the verb estar will be presented for each personal pronoun, using the verb "reír" in its Progressive Form.
Yo estoy riendoTú estás riendoUsted está riendoÉl está riendoElla está riendoEllo está riendoNosotros estamos riendoVosotros estáis riendoEllos están riendoIf you want to see another example with Present Progressive in Spanish, you can watch the next link: https://brainly.com/question/23757101?referrer=searchResults