Answer:
B. Pongo
Explanation:
Pongo mi equipaje en la báscula para pesarlo.
Determine if the sentence below
describes a one-time event or a
continuous event.
Tu hablaste con Rebecca.
A. One-time event
B. Continuous event
C. Neither
Answer:
A
she talked with Rebecca. something that person did once
Qué sucedería si en Honduras todos tomáramos la conciencia del valor del trabajo?
Answer:
Si en Honduras se creará mayor conciencia del valor del trabajo, entonces sucedería lo siguiente:
1. Existiría una mejor relación entre los empleados y el patrón.
2. Aumentaría la producción en muchos sectores.
3. Disminuirán algunos procesos sociales como la delincuencia.
4. Se aumentaría el sentido de pertenencia en torno a los productos que se producen en el país.
5. Mejoraría la calidad de vida de muchas personas.
Explanation:
Si en Honduras se creará mayor conciencia del valor del trabajo, entonces sucedería lo siguiente:
Existiría una mejor relación entre los empleados y el patrón.
Aumentaría la producción en muchos sectores.
Disminuirán algunos procesos sociales como la delincuencia.
Se aumentaría el sentido de pertenencia en torno a los productos que se producen en el país.
Mejoraría la calidad de vida de muchas personas.
¿Cómo se mide el valor del trabajo?
El valor del trabajo se define a partir del hecho de que es una persona quien ejecuta el mismo.
Only choose from these verbs to make your sentence: ayudar, bailar, cantar, comrar, escuchar, estudiar, hablar, nadar, necesitar, terminar, trabajar, usar, viajar or visitar
Use a different verb for each sentence. Be sure to conjugate your verbs correctly. Your sentences can be short and simple.
Answer:
you did not specify how many so i will give you 5 sentences
1. Terminaré el trabajo mañana.
I will finish the work tomorrow.
2. Viajaremos a Honduras, México y Guatemala.
We will travel to Honduras, Mexico and Guatemala.
3. Hoy estudiaré con mis amigos.
Today, I'll study with my friends.
4. Ayudaré a mi hermano a hacer la tarea.
I will help my brother with his homework.
5. ¿Trabajarás en ese proyecto?
Will you work on that proyect?
Answer:
you did not specify how many so i will give you 5 sentences
1. Terminaré el trabajo mañana.
I will finish the work tomorrow.
2. Viajaremos a Honduras, México y Guatemala.
We will travel to Honduras, Mexico and Guatemala.
3. Hoy estudiaré con mis amigos.
Today, I'll study with my friends.
4. Ayudaré a mi hermano a hacer la tarea.
I will help my brother with his homework.
5. ¿Trabajarás en ese proyecto?
Will you work on that proyect?
Explanation:
EDGE 2023-2024
Need help with this Spanish thank you
Answer: Hola, ME LLAMO carlos. Como te LLAMAS. ME llamo juan. ENCANTADO juan. IGUALAMENTE. hasta LUEGO. ADIOS
Explanation: each period is the end of someones line btw
los chicos no tienen ___ tarea
______ trabajo después de la escuela.
Ella
Yo
Él
Tú
Answer:
⇒ Yo.
Explanation:
↔ Yo trabajo después de la escuela.
...
Yo trabajo después de la escuela.
#HopeThisHepls.
Fill in the blanks with the usted or ustedes command form of the verbs.
Don Ramiro, (sentarse)________ en aquel sillón.
Niñas, no (ponerse)___________ las chaquetas todavía.
Don Ramiro No se Siente en aquel sillón.
Niñas, No se Pongan las chaquetas todavía.
#HopeThisHepls
what are tambos
a. indigenous homes with no walls
b. small edible fish
c. rural community centers
d. type of tropical vegetables
Answer:
d . type of tropical vegetables
Traduce al español: "I hope that he wants to come to my party. Yo espero que el venir a mi fiesta. (querer)
answer please
What item of food is eaten with every meal in Guatemala?
Answer:
Beans are served with almost every traditional meal, but they're way different than your typical Tex-Mex or refried pinto beans. Guatemalans traditionally eat black beans, and more often than not they are pureed with garlic and onions to add some flavor.
Explanation:
Answer:
Black beans
Explanation:
Beans are served with almost every traditional meal.
Tú a la fiesta (party) pero tu mamá se queda (stays) en casa.
Tú vas a la fiesta pero tu mamá se queda en casa.
Answer:you at the party but your mom says at home
I don’t know what the question asks so
Translate in Spanish
3. Home / north of / downtown
Answer:
casa, al norte de, centro de la ciudad
Explanation:
ID
You are going to show that you know how to use the subjunctive with impersonal expressions, as well as the indicative with describing specific people or things. This part should be four sentences in all. (16 points; 4 points each)
Describe a friend of yours in two sentences using the indicative. (Tengo un amigo que…)
Describe your ideal partner in two sentences using the subjunctive. Use expressions like 'I need' or 'I'm looking for' if you are stumped on how to begin your sentences. (Busco a una persona que…)
1.
2.
3.
4.
Cast doubt on the following statements by using a different expression of uncertainty in each one. (16 points; 4 points each)
Main clauses will vary.
5. Las telenovelas son los mejores programas de la tele.
6. Voy a ser un actor famoso. (Answer using the tú form)
7. No hay buenas comedias en la tele.
8. Oprah Winfrey habla español.
Write two sentences with impersonal expressions that cause the indicative, and two which cause the subjunctive. Your sentences should stick to the theme of TV and radio. (16 points; 4 points each)
9.
10.
11.
12.
Describe your favorite shows and why you like them. Include vocabulary from the lesson. If you don't watch television or listen to the radio, you can make them up. Write three sentences. (12 points; 4 points each)
1. Tengo una amiga que siempre quierre ir a comprar algo dulce con migo.
2. Ella le gusta tomar cafe con sus pasteles.
3. Yo estoy buscando una persona con quien yo pueder ablar de todo.
4. Busco a una persona que me entiende.
5. No se si las telenovelas son los mejotes programas de la tele.
6. Tal ves tu vas a ser un actor famoso.
7. No creo que hay buenas comedias en la tele.
8. Tal ves Oprah Winfrey habla espanol.
Cual es el analisis de la cancion “Polvo de Mariposas” de Vanesa Martin?
Answer:
esta dificil amigo/a
Explanation:
Plz help will give brainliest
Me llamo Carlos. Vivo en Canadá. Ahorita, nosotros
en
invierno. Hace mucho frío. Yo
en mi apartamento porque es fin
de semana. Los niños
viendo televisión. Mi esposa
cocinando y yo
limpiando la casa. El perro
sobre la
alfombra y los gatos
durmiendo. ¿En qué lugar del mundo
tú? ¿Vosotros
en invierno también?
Answer:
My name is Carlos. I live in Canada. Right now, we
on
winter. It is very cold. Me
in my apartment because it's the end
of week. Children
watching television. My wife
cooking and me
cleaning the house. The dog
on
rug and cats
sleeping. where in the world
your? You all
in winter too?
Complete each sentence with the correct direct and indirect object pronouns, depending on the context. Use two pronouns in your answers.
PATRICIO:
Mi hermana _____ va a hacer. Pero necesita los ingredientes.
Answer:
Mi hermana nos lo va a hacer. Pero necesita los ingredientes.
Explanation:
"nos" pronombre personal (personal pronoun)
"lo" pronombre personal (personal pronoun)
Answer:
nos los
Explanation:
Read the paragraph and decide if the following statement is true or false.
Raul likes to play sports during the winter.
Raúl: Yo tengo muchos pasatiempos. En el verano practico deportes y otras actividades. Mi deporte
favorito es el futbol. Tambien me gusta montar a caballo por la tarde. Todas las mañanas mis amigos y
yo montamos en bicicleta. Los viernes en la noche vemos peliculas en casa de mi amigo Roberto. Los
sábados juego videojuegos con mi hermano Juan.
>
O true
O false
¿A qué hora empieza la clase de arte? (1 o'clock)
Need this answered in spanish.
[tex]{\boxed {\bold {SPANISH:}}}}}[/tex]
¿A qué hora empieza la clase de arte?
Empiezan a las 1 en punto.
[tex]{\boxed {\bold {ENGLISH:}}}}}[/tex]
What time does art class start?
They start at 1 o'clock.
➥ I hope I have helped you, greetings!Atte: •◦❈Miraculer18 ❈◦•Answer:
¿A qué hora empieza la clase de arte? (1 o'clock).
Empieza a las 1 en punto.
Espero que esto te sirva.
find the LCM of 2 and 3
Answer:
6
Explanation:
Please help me with this Spanish assignment. Thank you.
Answer:
1. do I find
2. I don't remember
3. fly
4. Do you
5. tells
6. do, cost
7. sleep
8. I eat lunch
9. shows
10. gets
Help please with Spanish
EJERCICIOS DE APLICACIÓN
1.
COLOQUE LAS COMAS DONDE CORRESPONDA.
1. Te recuerdo con sagrado respeto papa.
2. El lenguado la corvina el jurel el coco y el pejerrey son peces de nuestro mar.
3. Lima la capital del Perú está muy poblada.
4. Manuel Scorza notable poeta y novelista peruano estudio en el colegio militar Leondo Prad
5 Jóvenes el mañana está en sus manos.
6. El señor a quien les presente ayer ase de barba blanca es el poeta cajarmaquino Mario Fla
7. El mayor enemigo del amor afirma Cervantes es el hambre,
8. Julio es un joven alegre honrado generoso inteligente y decente y todos lo saben
9. Japón el Imperio del Sol Naciente es uno de los paises más prospero.
10. Recolectarnos libros usados ropa en desuso productos enlatados y gran cantidad de fraz
11. En años sucesivos no creo que volvamos a pasar nuestras vacaciones alli.
12. José Manuel en un descuido del profesor aprovecho para copiar en el examen.
ayuda no c donde van las comas
Answer:
Make sure that all words are spelled correctly.
Try different keywords.
Try more general keywords.
Try fewer keywords.
6/8__9/12 es una fraccion equivalente?
Answer:
Yes.
Explanation:
By reducing the fractions 6/8 and 9/12 we obtain that SI are equivalent fractions.
How do we check if one fraction is equivalent to another?
To know if two fractions are equivalent, we must reduce the fraction to its lowest expression and compare if both reach the same result
To reduce a fraction we must divide its numerator and denominator by a common divisor:
By reducing both fractions we discover that both are reduced to 3/4, therefore they are equivalent.
2. pensar (ie)
3. volver (ue)=
4. sentir (ie)
5. querer (ie)
6. cerrar (ie)=
7. morir (ue)
8. jugar (ue)
9. entender (ie)=
10. mentir (ie)
11. llover (ue)
12. costar (ue)
13. poder (ue)
14. preferir (ie)
15. encontrar (ue).
16. morder (ue)
17. empezar (ie)
18. pedir (i)=
19. dormir (ue)
20. comenzar (ie)
21. tener (ie)=
22. servir (i)=
23. sonar (ue)=
24. nevar ie=
25. perder (ie)
26. mostrar (ue)-
27. repetir (i)=
28. decir (i)=
29. probar (ue)=
30. seguir (i)=
1 ella
/ nosotros
tú
ellos
el
nadie
ustedes
yo
tu mama
(it).
I el libro
nosotros
/ella
/ Juan
tú
/ la clase
/ alguien
/ mi amigo
ellos
/nosotros
I el mesero
/ el teléfono
/ (it)
/ Los Kings
yo
I el maestro
/ellas
I nosotros
yo
Need help filling this worksheet, thank you.
III. Use the following words to write affirmative and negative tú, Ud., or Uds.
commands with double object pronouns.
1. Traer / tú / a mí / los pantalones.
2. Escuchar / Uds. / al director.
3. Comprar / Ud. / el coche amarillo.
4. No decir / tú / la sorpresa / a María.
5. No ponerse / Uds. / los uniformes.
6. Hacer / tú / la cena / para Ana.
7. Ir / Ud.
8. Comprar / para mí / tú / zapatos.
9. No escribir / tú / una carta / al director.
10. Pedir / Uds. / el cinturon / al vendedor.
Answer:
sorry I really need points for this activity
PLEASE HELP ME!!!!!!!!
Answer:
its (a) e>ie 0>ue e>i u>ue
Explanation:
write about maría nsué angüe 5 sentences in spanish
Answer:
The novel Ekomo (1985) by María Nsue Angüe holds a special place in Equatorial Guinea letters as it is the first novel written by a female writer. In this article I examine ways in which the female protagonist subverts the silent, subordinate role she is assigned in the novel. Her actions thereby allow her to move beyond some of the constraints placed on women of her ethnicity in precolonial and colonial African society and closer to a contemporary post-colonial reality, albeit one that has its own constraints. My discussion takes into account the historical situation of Fang women in Equatorial Guinea. Through a close reading of key portions of the novel, I look at the double-voiced nature of the discourse of the female protagonist that is evident in the greater part of the work. There is one instance, however, where the protagonist's voices multiply beyond the two that are generally evident. I see her discourse as conforming to the branch of black feminist practice that sees history, society and their impositions, as the forces with which women must contend (Steady 34-35).1 For this reason, I look at the ways in which some characters seek to negotiate the double-consciousness that results because of the cultural clashes between their traditional customs and newer practices introduced by way of European colonialism. The choices they face relate specifically to religion and medicine. Their acceptance or rejection of the traditional or what is "new" determines the outcomes each of these characters faces. This leads me to conclude that the novel questions the viability of adopting a hybrid project to secure the nation's future. It also questions women's place in both the colonial and the post-colonial African society.
Explanation:
Need help filling this out.
lolz I need help plzzz