Luisito is a naughty little boy. When he is told what to do and what not to do, he pretends that he does not hear well. Add a phrase to each sentence that describes what Luisito must or must not do based on what you hear in the audio clip.

I need 4-6

4. Tienes que
Answer here

5. Tienes que
Answer here

6. Tienes que
Answer here

Answers

Answer 1

The sentences that describe what Luisito must and must not do based on the audio clip are as follows:

Tienes que poner tu ropa en el armario y no en la nevera.Tienes que salir de la bañera.Tienes que escribir en papel y no en las paredes.What is a listening activity?

It corresponds to an activity where the objective is to identify words and phrases in a foreign language through an audio or a clip, for example, to exercise the student's listening skills and his assimilation of the vocabulary of the language, as well as that of the utterance.

Therefore, this activity helps the development of listening skills, essential for fluency in the intended language, since listening is crucial for conversation, assimilation, etc.

Find out more about spanish vocabulary on:

https://brainly.com/question/26522612

#SPJ1


Related Questions

Need Spanish help
Study sheet Spanish 1

Answers

Answer: Adriana y su hermana Cristina IR/VAN a una escuela primeria particular en Puerto Rico. Las clases EMPEZAR/EMPIEZAN a las ocho de la mañana y TERMINAR/TERMINAN a las cinco de la tarde. Ellas siempre LLEGAR/LLEGAN cansadas y con los uniformes sucios. Cuando llegaban a casa a BANARSE inmediatamente, después VER/VEN los dibujos animados o sus programas favoritos. Luego ESTUDIAR/ESTUDIAN un ratito, y HACER/HACEN la tarea. Generalmente CENAR/CENAN con toda la familia. Ellas siempre ACOSTARSE/ACUESTAN a las nueve de la noche.

Explanation:

Answer: 1. VAN 2.EMPIEZAN 3.TERMINAN 4.LLEGAN 5.BANARSE 6. VEN 7. ESTUDIAN 8.HACEN 9.CENAN 10. ACUESTAN

Explanation: These words fill the gaps in spanish

spanish question thank you

Answers

1.se divorciaron
2. hacían muchas cosas juntos
3. se hizo novia de Román
4.salió con una chica
5. adoptó a un niño.
6. tenía novio

Que (pedir) en la biblioteca, José

Answers

De acuerdo con lo anterior, los verbos que completan la oración serían pides y pido.

¿Cómo completar la oración con los verbos correctos?

Para completar la oración con los verbos correctos debemos identificar cuál es el verbo que debemos utilizar. En este caso es el verbo pedir. Ahora de vemos saber cómo conjugarlo en cada uno de los casos.

En el primer caso el emisor está haciendo una pregunta a José por lo que puede inferirse que el verbo adecuado es "pides". En el segundo caso José está respondiendo con el mismo verbo por lo que se infiere que el verbo está conjugado en primera persona presente "pido".

Nota: La pregunta está incompleta. Aquí está la información completa:

¿Qué (1) en la biblioteca, José?(2) un libro que necesito para el examen.

Aprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663

#SPJ1

Complete the sentences with either the infinitive or the present subjunctive form of the verb.

1. Yo prefiero ________ (hacer) la tarea los martes, cuando tengo más tiempo.

2. Es necesario que nosotros ________ (estudiar) para los exámenes finales.

3. La doctora nos recomienda ________ (tomar) una dieta rica en alimentos saludables.

4. Vosotros debéis ________ (beber) dos litros de agua diarios.

5. Es importante que mi hermana ______ (sacar) su licencia para manejar un carro.

6. No es bueno que ________ (trabajar - tú) tanto por la noche.

7. Aconsejo que vosotros _______ (hacer) ejercicio todas las semanas.

8. Les recomiendo a ustedes que no ________ (comer) mucha carne roja.

Answers

According to the information, the verbs that correctly complete the sentences are: hacer, estudiemos, beber, saque, trabajes, hagais, coman.

How to complete the sentences correctly?

To complete the sentences correctly we must identify what type of verb goes in each of them. According to the above, to identify the difference between the verbs we must read each of the sentences.

In this case, the sentences that include a verb in the infinitive are those that refer to actions of the present that are occurring. On the other hand, those of the present subjunctive are sentences subordinate to actions of the future or the past.

According to the above, the sentences would be as follows:

Complete the sentences with either the infinitive or the present subjunctive form of the verb.

1. Yo prefiero hacer (hacer) la tarea los martes, cuando tengo más tiempo.

2. Es necesario que nosotros estudiemos (estudiar) para los exámenes finales.

3. La doctora nos recomienda tomar (tomar) una dieta rica en alimentos saludables.

4. Vosotros debéis beber (beber) dos litros de agua diarios.

5. Es importante que mi hermana saque (sacar) su licencia para manejar un carro.

6. No es bueno que trabajes (trabajar - tú) tanto por la noche.

7. Aconsejo que vosotros hagais (hacer) ejercicio todas las semanas.

8. Les recomiendo a ustedes que no coman (comer) mucha carne roja.

Learn more about subjunctive verbs in: https://brainly.com/question/2479584

#SPJ1

Tomás and Santi are on vacation in Costa Rica and they are planning how they will spend the next few days. To learn about their plans, complete their conversation by writing the correct form of the indicated verbs in the spaces provided. ¡OJO! You must decide whether the verb should be in the present indicative or subjunctive.

Tomás: Santi, mañana creo que nosotros

enter answer

(deber) ir al parque nacional Volcán Poás. Gustavo y María también van mañana. ¿Qué te parece?
Santi: Bueno, no pienso que ellos

enter answer

(ir) mañana. Me dijeron que iban a otro lugar. Pienso que

enter answer

(ser) mejor ir a Puntarenas mañana. Allí es donde está el parque nacional Palo Verde.
Tomás: No creo que

enter answer

(estar) allí el parque Palo Verde. En Puntarenas pienso que (nosotros)

enter answer

(poder) visitar las playas y tal vez el parque Manuel Antonio.
Santi: Ay, el Manuel Antonio. Sí, lo quiero ver. No creo que

enter answer

(quedar) muy lejos del hotel La Mariposa, ¿verdad?
Tomás: Es cierto que La Mariposa

enter answer

(estar) al lado del parque. Pero, bueno... ¿Qué hacemos, entonces?
Santi: Mañana es lunes y es dudoso que

enter answer

(haber) mucha gente en cualquier lugar, así que todo depende de ti.
Tomás: Como no estamos seguros que Gustavo y María

enter answer

(visitar) el Volcán Poás mañana, ¿por qué no los llamamos y así averiguamos? Si van mañana, los podemos acompañar.
Santi: Pienso que

enter answer

(ser) una buena idea.

Answers

The words that correctly complete the conversation are debemos, vayan, sería, esten, podemos, quede, está, haya, visitan and sería.

What is the difference between the present indicative and the subjunctive?

The present indicative is used to talk about facts or real events, while the subjunctive is used to refer to desires, opinions, and similar. In both cases, the verbs should be conjugated according to their subject.

Based on this, the sentences are:

Nosotros debemos ir al parqueEllos vayan mañanaSería mejorNo creo que estén allíNosotros podemosNo creo que quedeLa Mariposa esta al lado del parqueEs dudoso que hayaGustavo y María visitanPienso que sería

Learn more about the subjunctive in https://brainly.com/question/22728240

#SPJ1

Need Spanish help
Study sheet Spanish 1

Answers

Answer:

Explanation:

1.van

2.viven

3.juega

4.comemos

5.saltan

Selecciona la respuesta más apropiada.
1. ¿Cómo te llamas?
2. ¿De dónde eres?
3. ¿Cómo se llama ella?
4. ¿Eres de aquí?
5. ¿Quién es él?
6. ¿De dónde es ella?
7. ¿Qué hora es?
8. ¿Quiénes son ellos?
9. ¿De dónde son ellos?
10. ¿Cuántos años tienes?
A. Soy de Perú.
B. Son de España.
c. Es Alejandro.
D. Tengo quince años.
E. Es de Panamá.
F. Me llamo Mateo.
G. Se llama Adriana.
H. Son Diego y Mario.
1. No, soy de Puerto Rico.
J. Son las dos de la tarde.

Answers

Answer:

1. ¿Cómo te llamas? → F. Me llamo Mateo.

2. ¿De dónde eres? → A. Soy de Perú.

3. ¿Cómo se llama ella? → G. Se llama Adriana.

4. ¿Eres de aquí? → I. No, soy de Puerto Rico.

5. ¿Quién es él? → C. Es Alejandro.

6. ¿De dónde es ella? → E. Es de Panamá.

7. ¿Qué hora es? → J. Son las dos de la tarde.

8. ¿Quiénes son ellos? → H. Son Diego y Mario.

9. ¿De dónde son ellos? → B. Son de España.

10. ¿Cuántos años tienes? → D. Tengo quince años.

Explanation:

Have a great day! :)

El profesor de educación física dirigió el discurso en la reunión. Analisis gramatical

Answers

Answer:

Un nombre gramatical es el nombre que se le da a una palabra, frase o cláusula según su función en una cláusula u oración determinada. Hay diferentes nombres gramaticales, como sintagma nominal, sintagma adverbial, sintagma adjetival, sintagma preposicional, cláusula nominal, cláusula adverbial y cláusula adjetival/relativa.

Explanation:

VerbosFill in the blanks Activity
1 ATTEMPT LEFT
LATE
DUE January 28th 11:59 PM
Completa el párrafo con el pretérito de los verbos de la lista de palabras.
Word Bank reference
Your options are:
conocer,
poder,
querer,
saber,
incorrect
Question 1 with 6 blanks
Hola, Juan:
Lo siento, pero no

You answeredpudo conocieron quisieron quisopudoIncorrect or extra word conocieronIncorrect or extra word quisieronIncorrect or extra word quisoIncorrect or extra word ir a la fiesta porque me sentía un poco enferma. Hablé con Paola y me dijo que la fiesta estuvo buenísima. Ella

You answeredpudo conocieron quisieron quisopudoIncorrect or extra word conocieronIncorrect or extra word quisieronIncorrect or extra word quisoIncorrect or extra word a todos los integrantes de la banda (band members). ¿Sabes? Yo los

You answeredpudo conocieron quisieron quisopudoIncorrect or extra word conocieronIncorrect or extra word quisieronIncorrect or extra word quisoIncorrect or extra word en México el año pasado. Fui sola a un concierto de ellos porque mis padres no
quisieron

You answeredpudo conocieron quisieron quisopudoIncorrect or extra word conocieronIncorrect or extra word quisieron quisoIncorrect or extra word ir, para mis padres era aburrido.

You answeredpudo conocieron quisieron quisopudoIncorrect or extra word conocieronIncorrect or extra word quisieronIncorrect or extra word quisoIncorrect or extra word que ellos tienen una gira (tour) por todo el país el próximo mes (next month). ¡Ah...! y Paola me dijo que

You answeredpudo conocieron quisieron quisopudoIncorrect or extra word conocieronIncorrect or extra word quisieronIncorrect or extra word quisoIncorrect or extra word a la hermana de Jaime. ¿Cómo te pareció? Respóndeme pronto.
Chau, María

Answers

According to the information, it can be inferred that the words that complete the sentences correctly are: pude, conoció, conocí, quisieron, supe, conociste.

How to complete the sentences correctly?

To complete the sentences correctly we must identify which are the verbs that complete the sentences. Once we identify the verbs we must identify the subject to which we must conjugate the verb. According to the above, the sentences would be as follows:

1. Hola Juan: Lo siento, pero no pude (I couldn´t go) ir a la fiesta porque me sentía un poco enferma.

2. Ella conoció (met) a todos los integrantes de la banda (band members)..

3. ¿Sabes? Yo los conocí (met) en México el año pasado.

4. Fui sola a un concierto de ellos porque mis padres no quisieron (didn´t want to) ir; para mis padres era aburrido.

5. Supe (I learned that) que ellos tienen una gira (tour) por todo el país el próximo mes (next month).

6. Ah...! y Paola me dijo que conociste (you met) a la hermana de Jaime.

Learn more about verbs in: https://brainly.com/question/14574299

#SPJ1

10 esas cartas.
Poner en pretérito indefinido y en pretérito perfecto:
1.- Vemos el mono. 2.- Veo a muchos turistas. 3.- ¿Ves esta estatua?
4.- Vd. aprende el español. 5.- Ellas aprenden la página de memoria. 6.
¿Qué aprendes ? 7.- No aprendo nada. 8.- Chicos, no aprendéis la
lección. 9.- La señora abre la puerta. 10.- Vds. abren los libros. 11.
Abro la ventana de mi cuarto.
10

Answers

Answer:

Explanation:

1

Indefinido:

Vimos al mono

Perfecto:

Hemos visto al mono.

2

Indefinido:

Vimos muchos turistas

Perfecto:

Hemos visto muchos turistas

3

¿Viste esta estatua?   ⇒     indefinido

¿Has visto esa estatua?       ⇒        perfecto

4

Usted aprendió el español         ⇒ indefinido

Usted ha aprendido el español        ⇒ perfecto

5

Ellas aprendieron la página de memoria.          ⇒  indefinido

Ellas han aprendido la página de memoria       ⇒  perfecto

6

¿Qué aprendiste?            ⇒  indefinido

¿Qué has aprendido?      ⇒  perfecto

7

No aprendí nada              ⇒ indefinido

No he aprendido nada    ⇒ perfecto

8

Chicos, no aprendisteis la lección.              ⇒  indefinido

Chicos no hubisteis aprendido la lección   ⇒ perfecto

9

La señora abrió la puerta             ⇒  indefinido

La señora ha abierto la puerta    ⇒ perfecto

10

Ustedes abrieron los libros             ⇒  indefinido

Ustedes han abierto los libros        ⇒  perfecto.

11

Abrí la ventana de mi cuarto.               ⇒ indefinido

He abierto la ventana de mi cuarto     ⇒ perefcto

...

Why did French citizens storm the Bastille in 1789?

It was the home of the clergy’s leaders.
It was a symbol of the monarchy’s power.
It was a place where the government stored food.
It was where the king operated the government

Answers

Answer:

B

Explanation:

Answer:

It was a symbol of the monarchy’s power.

Explanation:

The French citizens stormed the Bastille in 1789 because it was a symbol of the monarchy's power and a symbol of oppression and tyranny to the people. It was seen as a symbol of the absolute authority of the King and the lack of freedom and civil liberties for the citizens. The storming of the Bastille was a key event in the French Revolution and marked the beginning of the end of the absolute monarchy in France.

Complete the following sentences about the future with either the future indicative or the present subjunctive in the appropriate form.
1. En el futuro, dudo que un empleado de banco ______ (saber) idiomas.
2. En el 2050, creo que un asistente social todavía _______ (tener) mucha experiencia y paciencia.
3. Con todo lo que estamos viviendo, es posible que ser policía ______ (requerir) un título universitario.
4. Aunque la educación ha cambiado mucho este año, es dudoso que un profesor ______ (trabajar) en equipo para enseñar una clase.
5. En el futuro, estoy segura de que los abogados _______ (ganar) mucho dinero.
6. El libro de texto dice que para el 2060, es probable que nosotros _______ (necesitar) muchos intérpretes.

Answers

According to the information, the verbs in the future that correctly complete the sentences are: tendrá, requiera, trabaje, ganarán, necesitemos.

How to complete the sentences correctly?

To complete the sentences correctly we must read them carefully and identify the verb in parentheses. This verb must be conjugated in the future tense and according to the subject of each sentence. According to this procedure, the sentences would look like this:

1. En el futuro, dudo que un empleado de banco sepa (saber) idiomas.

2. En el 2050, creo que un asistente social todavía tendrá (tener) mucha experiencia y paciencia.

3. Con todo lo que estamos viviendo, es posible que ser policía requiera (requerir) un título universitario.

4. Aunque la educación ha cambiado mucho este año, es dudoso que un profesor trabaje (trabajar) en equipo para enseñar una clase.

5. En el futuro, estoy segura de que los abogados ganarán (ganar) mucho dinero.

6. El libro de texto dice que para el 2060, es probable que nosotros necesitemos (necesitar) muchos intérpretes.

Learn more about future in: https://brainly.com/question/1621783

#SPJ1

Select the correct answer
Choose the correct form of
comparison.
Laura tiene seis
vestidos y Paula tiene seis vestidos.
• A.
Laura tiene más vestidos
que Paula.
• B.
Laura tiene
menos vestidos
que Paula.
• C.
Laura tiene tantos vestidos como Paula.

D.
Paula tiene menos vestidos
que Paula.

Answers

Answer: Im not sure if you meant to put Laura instead of Paula twice but I would go with D.

Explanation:


Escoja la sección del artículo que ayuda a entender
que, por algún tiempo, Carlos Santana tuvo otros
trabajos además del de músico.

Answers

Answer:

David está encargado del periódico de la escuela. Él escribe semanalmente un artículo que ayuda a los alumnos a entender la manera de lograr mejores calificacio...                  artículos que promuevan el cuidado del medio ambiente por favor

¿Cómo se relaciona la foto de los superhéroes que aparece en el artículo, a la autoestima y al contenido del artículo? Describe brevemente los resultados del es...

Explanation:

Te daré más respuestas si no es correcto. De acuerdo

si deseas información sobre los cursos intensivos de español puedes llamar al (34) 91 779 4500

Answers

grax xdxdxdxdxdxdxdxd

EXERCISE E
Using the cues provided, write what these people will do.
EXAMPLE: Esteban tiene hambre por la mañana. (desayunane)
Él se desayunará.
1. La señora Singh está cansada. (acostarse)
2. Tú vas a ver un programa en la televisión. (sentarse en el sillón)
3. Los niñlos van a comer ahora. (lavarse las manos)
4. Richie acaba de jugar al béisbol (bañarse)
5. Marta va a salir con sus amigas. (peinarse bien)
6. Yo tengo frio. (ponerse un suéter)
7. Llueve mucho y no queremos salir. (quedarse en casa)

Answers

Using the cues provided, we can write in Spanish what these people will do as follows:

Ella se acostará.Te sentarás en la silla.Se lavarán las manos.Ella se bañará.Ella se peinará.Te pondrás un suéter.Nos quedaremos en casa.How to correctly conjugate a verb?

In Spanish, you first need to identify whether the verb is regular or irregular, as the conjugation will change if it is an irregular verb. It is also essential that the verb be inflected in gender, number and degree according to the subject and the actions that occurred in the verb, in order to maintain the coherence of the sentence.

Therefore, this activity is positive for fixing knowledge in grammar, vocabulary and verb conjugation in Spanish.

Find out more about Spanish verbs on:

https://brainly.com/question/7150507

#SPJ1

Spanish question thank you

Answers

1. se levanto

2. se vistio

3. vio

4. se sorprendieron

5. se metio

6. abrio

Explanation:

Read and choose the best answer.

Read and choose the option that answers the question.

Buenas noches, me llamo Jorge y tengo dieciséis años. Mi rutina de todas las tardes es ir a la práctica de béisbol. Tengo una pelota de béisbol favorita. Yo practico el béisbol los siete días de la semana. Después de la escuela, me lavo las manos. Luego, me lavo la cara. Como con mi familia. Luego, me peino y me miro en el espejo. Los sábados me afeito la cara.

Based on the reading, select the "yo-go" verb used in the paragrap
Doctor Rosita from Mexico and Doctor Marta from Cuba just met for the first time at their hospital. What is customary in normal circumstances?

Answers

1) Based on the reading, the "yo-go" verb used in the paragraph is "I am sixteen years old."

2) Note that the customary thing in normal circumstances would be for both doctors to exchange contacts and get to know each other.

What does it mean for a thing to be customary?

For something to be customary, it means that it is a usual, typical, or established practice or habit.

It is something that is done regularly and often following a certain pattern or tradition. Customary practices are often accepted as the norm and are expected to be followed by individuals or within a certain community or society.

Learn more about Customary Practices:
https://brainly.com/question/14447553
#SPJ1


7. Y las muchachas llevan

Answers

Answer:

un bolso en su manos

Explanation:

Listen to the audio and then answer the following question. Feel free to listen to the audio as many times as
necessary before answering the question.
What does Miguel want?
► 0:00/0:16
O He wants to find the white house.
He wants to go for a walk.
He wants help with his homework.
43:2
O He wants directions. Need to know what they said In Spanish

Answers

HE WANTS DIRECTIONS.

Choose a different subject from the first column.
Use the correct form of the verb "ser" that corresponds with the subject. IMPORTANT: The book does not list "somos" as one of the form of ser options, but it IS an option.
Complete the sentence with an adjective from the last column. Be sure the adjective agrees in gender and number with the subject of the sentence.


el libro de español

barato/caro

los profesores

interesante/simpático

mis amigos y

yo

yo la universidad

Mis clases



soy/es/son



Interesante/ simpatico

inteligente/trabajador

bueno/malo

grande/pequeño

estadounidense/español/

rojo/anaranjado/amarillo/negro/..

Answers

Spanish sentences with the correct form of the verb "ser" can be completed using the subjects and adjectives arranged in the columns in the following ways:

El libro español es interesante.Los profesores son inteligentes.Mis amigos y yo somos estadounidenses.Estás en las aulas equivocadas.Mis clases son buenas.How to correctly conjugate a verb?

In the Spanish language, verbs have regular and irregular forms, which can make the conjugation different, and deserves special attention. It is also necessary that the verb agree with the subject in number, degree and gender, so that the coherence of the passage is maintained.

Therefore, this is a positive activity for understanding verbs in Spanish, their variation according to the pronoun and characteristics, fixing the knowledge of the language.

Find more about Spanish verbs at:

https://brainly.com/question/2235986

#SPJ1

Someone help me I am not good at Spanish!!

Fill in the blanks with the correct form of the adjective in parentheses.


¡Me gusta mucho mi universidad porque es


(bueno)! Las clases no son muy

(difícil) y los profesores son

(interesante). En mi clase de español hay una pizarra

(blanco) y un proyector

(negro). En mi salón de clase hay dos mapas

(fabuloso) que tienen todas las ciudades principales. Tengo

(mucho) problemas con mi clase de arte. Las clase es muy difícil porque la profesora no es muy

(simpático).

Answers

Answer:

Explanation:

1. Buena

2. difíciles

3. interesantes.

4. blanca

5. negro

6. fabulosos.

7.muchos

8. simpática

Conozco a alguien famoso. (5)

Answers

I know someone famous

El trabajo en el campo

https://mps.milwaukee.k12.wi.us/MPS-Public/Webmaster/Documents/Online-Learning-Resources/Instructional-Material-Packets/Grades-9-12/Grade-9-12-Spanish-Language-Arts.pdf

that’s the link to the story

El trabajo en el campo is what the story is called to answer these 5 questions if anyone knows the answers to these 5 questions pleas help

1. Write three adjectives that describe the setting of the story.


2. Which symbol would you use to represent the theme of this story? Explain your answer.

3. If you were to make a movie about "Work in the Field", which classmate would you choose to represent Rosa? And to their parents? Explain your answer.

4. How are you like Rosa? If you don't look alike at all, explain the differences between you and her.

5. Write a letter from Rosa to Panchito. It includes her point of view towards the circumstances that the two share. If you want, you can write the letter addressed to Rosa and written by Panchito.

Answers

el travail en el campo

Fill in the blank spots with the right words so the spanish text makes sense. (multiple choice) Each blank spot has multiple choices for replacement. You must use the options available in the blank parentheses.


¿Qué tal? (blank- se llama, te llamas, me llamo) Blanca Vargas Navarro. (blank- es, somos, eres, soy, son) de Costa Rica. (blank- vivimos, vivo, vivís, vive) en la capital, San José. (blank- tengo, tienes, tiene, tenemos) 17 años. (blank- te gusta, os gusta, me gusta mucho, nos gusta) leer literatura latinoamericana y montar en autobús.

No (blank- le gusta, me gusta, os gusta) lavar los platos. (blank- estamos, estoy, estáis, estas) en el colegio de las 9:30 hasta las 4:30 todos los días.

Todos (blank- usamos, usáis, usas, uso) uniforme en mi colegio. (blank- tomas, tomamos, toma, tomo) el autobús todos los días al colegio.

Answers

Explanation:

, eres, soy, son) de Costa Rica. (blank- vivimos, vivo, vivís, vive) en la capital, San José. (blank- tengo, tienes, tiene, tenemos) 17 años. (blank- te gusta, os gusta, me gusta

Which sentence best describes what a paramédico is?

A.
Es una rescatista entrenado en combate de incendios.

B.
Es un profesional de la salud.

C.
Es encargado de regular el orden.

D.
Es una persona que hace cumplir la ley.

Answers

Answer:

The best sentence that describes what a paramédico is B -Es un profesional de la salud.

Explanation:

Paramédico translates to paramedic. B would be the right answer to this because it translates to "It is a health professional". The other answers would be incorrect.

Describe the ideal apartment in Spanish.

Answers

Answer:

beautiful and clean dapat ay responsible ang may ari Ng bahay na yan para malinis at Hindi makalat

Describe el apartamento ideal

Indicate the correct word(s) to complete each sentence.

1. Antes de salir para ir a clase, Teresa siempre ____ los dientes.
a.lava
b. les lava
c. se lava
d. los lava

2. Pedro y sus hijos buscan el perro porque necesitan ______ antes del viaje. ¡Diez horas con un perro sucio en el coche es imposible!
a.bañarse
b. bañarlos
c. bañarle
d. bañarlo

3. Mi abuelo es muy viejo y débil (weak). No se comunica con nadie, pero, a veces, ____ todo el día de cosas que no entendemos.
a. nos habla
b. les habla
c. le habla
d. se habla

4. Quiero participar en el programa de ejercicio y deportes extremos para _____ mejor a mí mismo, saber mis límites y descubrir mis fortalezas.
a. conocerte
b. conocerme
c. conocerlos
d. conocernos

Answers

first one is c and 2 is c 3rd is a and last one is c
1. c
2. d
3. a
4. b

Those are the answers

El trabajo en el campo

El trabajo en el campo is what the story is called to answer these 5 questions if anyone knows the answers to these 5 questions pleas help

1. Write three adjectives that describe the setting of the story.


2. Which symbol would you use to represent the theme of this story? Explain your answer.

3. If you were to make a movie about "Work in the Field", which classmate would you choose to represent Rosa? And to their parents? Explain your answer.

4. How are you like Rosa? If you don't look alike at all, explain the differences between you and her.

5. Write a letter from Rosa to Panchito. It includes her point of view towards the circumstances that the two share. If you want, you can write the letter addressed to Rosa and written by Panchito.

Answers

Answer:

brainly is cheating? you guys have to learn your self

Explanation:

Fantásticas es una palabra

Answers

Answer:

si. :)aaaaasaaaaaaa

Explanation:

:v

Other Questions
By using a combination of oral and visual modes in a workplace presentation, the audience1) will probably be bored.2) tends to become overwhelmed with information.3) will typically retain only information presented visually.4) will more likely have their preferences mat. .The college admissions scandal, which is described in the Management in Action case, breaches what level of Carrolls global corporate social responsibility period?Multiple ChoiceA. legalB.economicC.philanthropicD.global Use the same article to answer the following question. Lung transplants why are people on the donor list given a lung allocation score and which factor has been eliminated as a reason for a transplant?. biological controls are frequently used to replace persistent chemical pesticides. which of the following represents the greatest potential risk of using biological controls? Suppose that a and b are nonzero vectors.(a) Under what circumstances is compa b = compb a?(b) Under what circumstances is proja b = projb a? according to researchers, which of these is not one of the four common meanings people derive from work? the _____ nervous system contains sensory nerves whose function is to carry information from the skin and muscles to the cns regarding pain and temperature. x | 2 9 16 23y | 4 8 16 32is the relationship linear, exponential, or neither? While walking her dog, Sylvia noticed that 32 houses had a pot of red flowers on theirfront step and 24 had a pot of yellow flowers. Write the ratio of red to yellow pots offlowers three different ways. There is part a part b and part c pls helppp what is 2 x 4 + 82 - 18 divide by 8 x 9? If a1=4a 1 =4 and an+1=5an+5a n+1 =5a n +5 then find the value of a4a 4I NEED THIS RN MY HW DUE . Which strategy makes use of summarizing to understand written documents what is 0.9 is_______of 9? 7. the soccer team had a fundraiser. they sold pizzas for $5.00 each and sub sandwiches for $3.00 each. they sold 11 more subs than pizzas and earned a total of $233. write and solve a system of equations to represent this situation and determine how many pizzas they sold. Please help me with math problem!! Will give brainliest!! :) Use The General Slicing Mothod To Find The Volume Of The Following Solid. The Solid With A Semicircular Base Of Radius 9 Whose Cross Section Is... How did the Hays Code affect the story of Singin in the Rain? Is there a particular scene or moment in the film that would have differed without the influence of the Hays Code? ____ is the act of looking through discarded paperwork and other items to try to find out information about a potential hacking target.A) Social engineeringB) Packet sniffingC) Dumpster divingD) Phishing what are two characteristics of the upper troposphere Who helped Achilles in the Trojan War?