Help………………………………………………..

Help..

Answers

Answer 1

Hello and regards

Answer in bold and underlined in the text.

- ¿Uds. pueden salir a las nueve de la noche? Nosotros pensamos ver una película.

- Mi hermano tiene que limpiar su dormitorio y se duerme temprano, pero yo puedo salir a las nueve. Yo prefiero ir a un restaurante a cenar, porque no quiero ver una película esta noche.

- Sí, yo entiendo. Entonces, nosotros queremos pasar por tu casa a las ocho. Hay un restaurante muy bueno en la calle Segovia.

Ellos sirven una paella muy rica.

- Sí, Mi madre también dice que es excelente. Ella almuerza allí con mi tía y ella siempre pide paella.  

[tex]\cline{1-2}[/tex]

Spanish text in English.

- You. Can you go out at nine at night? We thought to see a movie.

-My brother has to clean his bedroom and he goes to bed early, but I can leave at nine. I prefer to go to a restaurant for dinner, because I don't want to see a movie tonight.

- If I understand. So, we want to come by your house at eight. There is a very good restaurant on Segovia street.

They serve a very rich paella.

- Yes, my mother also says that it is excellent. She has lunch there with my aunt and she always asks for paella.

Explanation

The subject of this text is the translation of some phrases from English to Spanish. The goal is to provide a precise and clear answer to the question posed in the first sentence and to express some plans and preferences related to tonight. The conjugation of some Spanish verbs is also presented, including the verb "poder" and "querer".


Related Questions

Question 7!! NEED HELP ASAP!!!!.!!!!!

Answers

Answer
¡Tú siempre tienes sueño! Debes descansar más

I WILL GIVE ALL MY BRAINLY POINTS IF YOU ANSWER THIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
put these sentences into the preterite tense. Rewrite the entire sentence.

1. Ricardo lee el periódico.

2. Yo también leo el periódico.

3. Ellos creen en Santa Claus.

4. ¿Tú crees en Santa Claus?

5. Yo toco la batería.

6. Ellos tocan el piano.

7. Ella llega tarde a la escuela.

8. Yo nunca llego tarde a la escuela.

9. Estoy en la clase de español.

10. Ella sabe la respuesta.

11. Jorge es estudiante.

12. Manuel y Clara van a Inglaterra.

13. Susanita dice la verdad.

14. Catalina quiere comer.

Answers

Answer:

1. Ricardo leyó el periódico.

2. Yo también leí el periódico.

3. Ellos creyeron en Santa Claus.

4. ¿Tú creíste en Santa Claus?

5. Yo toqué la batería.

6. Ellos tocaron el piano.

7. Ella llegó tarde a la escuela.

8. Yo nunca llegué tarde a la escuela.

9. Estuve en la clase de español.

10. Ella supo la respuesta.

11. Jorge fue estudiante.

12. Manuel y Clara fueron a Inglaterra.

13. Susanita dijo la verdad.

14. Catalina quiso comer.

Explanation:

WILL MARK AS BRAINLIEST

Answers

Answer:


Javier la mira; la mira para ver la hora de salida.

Mariela lo lleva en su maleta; lo lleva para poder ir a la playa.

Mi abuela las factura; luego las va a buscar en el reclamo de equipaje.

Felipe los necesita ver; Felipe necesita ver a los agentes de viajes.

Los compré en línea.

Ella las va a hacer.

Sí, lo voy a confirmar.

Sí, lo necesito.

Sí, necesitamos buscarla.

Mi amigo y yo vamos a visitar monumentos; vamos a sacar fotos de ellos.

Voy a comprar souvenirs para mi familia; voy a llevarlos en mi maleta.

Mi amigo y yo vamos a probar comida local; vamos a pedirla en los restaurantes.

Voy a practicar el idioma local; voy a hablarlo con los habitantes locales.

WILL MARK AS BRAINLIEST

Answers

Explanation:

ex. 1

lalolaslos

ex.2

¿Dónde los compraste?¿Quién va a hacerlas?¿Vas a confirmarlo?¿Lo necesitas cuando pasas por la aduana?Después del vuelo, ¿necesitan buscarla?

ex. 3

Mi amiga y yo vamos de vacaciones a ArgentinaYo voy a hacer mi maleta mañana, mientras que ellas lo ya lo ha hecho El avión va a salir a las 8:00 ¡Tenemos que levantarnos a las 6:00 para no perderlo!Después del vuelo, vamos a visitar la ciudad

Answer:

Explanation:

La mira para ver la hora de salida.Lo lleva para poder ir a la playa.Luego las va a buscar en el reclamo de equipaje.Felipe necesita verlos.Los compré en la agencia de viajes.Las va a hacer ella.Si, lo voy a confirmar.Si, lo necesito cuando paso por la aduna.No, no la busco, prefiero tomar taxi.Mis papás y vamos a visitarlo.Nosotros lo vamos a abordar a las dos de la tarde.Cuando lleguemos nos iremos en taxi al hotelAquel hotel es muy lujoso.

WILL MARK AS BRAINLIEST

Answers

Answer:

No, yo no lo encontré.Sí, la terminé en clase.No, yo no lo tengo.No, yo no la sé.Sí, la quiero.Sí, lo pedí.Sí, lo conozco.No, yo no lo miré ayer.Sí, voy a cocinarlo.Sí, él los puede terminar.Sí, ella las aprendió.Sí, nosotros los vamos a visitar. (Assuming "abuelos" refers to grandparents, which is a masculine plural noun in Spanish, so "los" would be the direct object pronoun.)

Need help seriously ASAP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Answers

Answer:2. Tenemos

3.tiene

4.tienen

5.tengo

6.tiene

7.tienes

8.tenemos

9.tiene

Explanation:

Ella no baila, ______ tocar el violín.

A.
prefiere
B.
preferir
C.
prefiero
D.
prefieran

Answers

Answer:

О  A. prefiere.                                                

Explanation:

Ella no baila, prefiere tocar el violín.

...

Fill in the following sentences with the appropriate infinitive expression.
¿ _____ venir a la fiesta?

para
Puedes
Tengo ganas de

Answers

Tengo ganas de venir a la fiesta I’m pretty sure it’s right
Puedes

Puedes venir a la fiesta? (Could you come to the party?)

NEED HELP .. ASAP…!!!!!!!.!!!!!!…..!!!!!!

Answers

Spanish sentences can be completed with the correct verb conjugation as follows:

CaminóLhegóNecesitabaAyudóBuscaronCompraronRegresóMandó

How to correctly conjugate a verb?

The verb must always agree with the subject in gender, number and degree, so it will change its ending, generating verbal agreement and sentence coherence.

Therefore, in Spanish there are regular and irregular verbs, which should get more attention, since they will change according to the verb tense, not having a standardization.

Find more about Spanish verbs at:

https://brainly.com/question/15578294

#SPJ1

I need help help ASAP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Answers

Answer:

Explanation:

eseranesessoissonesson

Ahora, complete las oraciones con la forma apropiada del pretérito (P) o del imperfecto (/) de los verbos entre
paréntesis.

Answers

Answer:

Explanation:

Ahora, complete las oraciones con la forma apropiada del pretérito (P) o del imperfecto (/) de los verbos entre

paréntesis.

to drive in Spanish

Answers

Explanation:

in Spanish you would say conducir

Number 2 I need help ASAP!!!!!?????

Answers

Spanish verbs can be conjugated correctly as follows:

EstudiamosDeseabaNecesitabaUsabaViajabaTomabaCaminabaVisitabanPasabanHablabanPreguntaronEsperoDeseasHow to conjugate verbs correctly?

It is necessary that the verb be inflected to agree with the subject in gender, number and degree, thus maintaining the agreement and consistency of the sentences.

Therefore, the conjugation in Spanish also has regular and irregular verbs, which should be given more attention due to the change in the conjugation pattern.

Find more about Spanish verbs at:

https://brainly.com/question/15578294

#SPJ1

Can someone help me with just task 1

Answers

Answer:The way you solve tast 1 is by conjugating spanish verbs.

Explantion: The way to conjugate spanish words take a while to memorize but luckily you can use this chart

-For exampe in question 2 the sentence starts with nosotros meaning "we" the verb in question 2 is dar to conjucate the verb you must remove the AR then add the correct conjucation which in this case would be "amos" so then your verb is now conjucated to daramos.

Answer:

Explanation:

leíadábamosibaeragustabancomíanponíahacíalavabanEraneraveíamosescribíaeraviajaban

Antes de terminar la universidad yo vivía en Bogotá con mis padres  y mis hermanos.... Yo iba al colegio y hacía siempre todas mis tareas... mis amigas y yo jugábamos tenis y después salíamos. Mis amigos, mis hermanos y yo íbamos al cine, a jugar bolos y a fiestas...

Any help would be appreciated

Answers

Answer: lt's literally giving you the answers my man It's on the side with the parentheses and the black bold words Those are the answers you just got to find the verb for it

Explanation:

1. Habla
2. Estoy
3. Compraste
4. Desean
5. Miran
6. Tocan
7. Estudiamos
8. Toman
9. Irán
10. Cantan
11. Respondemos
12. Bebés
13. Come
14. Corres
15. Aprende
16. Comprendo
17. Aprendes
18. Ser
19. Viven
20. Lee
21. Venden
22. Vives
23. Leen
24. Escribes
25. Sale
26. Viven
27. Ven
28. Reciben
29. Abren
30. Describe

Easy questions pls answer

Answers

Answer:

1 su familia da una fiesta

2 traen muchos regalos

3 todos salimos

4 viene ala fiesta

5 yo pongo una bonita decorcion

una oracion con reclutado​

Answers

Answer:

Explanation:

"En caso de ser reclutado debe presentarse en esta oficina a las ocho de la mañana con sus documentos originales.""Para ser reclutado debe cumplir en su totalidad los requisitos solicitados""Si quieres ser reclutado tienes que ir bien vestido"

Easy questions pls answer

Answers

Answer:

1 Luis habla

2 Mercedes trabaja

3 Alvaro espera

4 Jorge termina la tarea

5 Beto y Marta cantan

6 Enrique pasa la aspiradora

7 Rocio y Ana quitan el polvo

8 Catalina va de compras

9 Pedro desayuna

10 todos bailan

Siempre como comida mexicana.
2. Puedo ir a pie o en bicicleta.
3. Alguien me enojó ayer. ¡Qué día!
4. ¿Hay algunos libros delante de ti?
5. Vi a alguien delante de la clase.
6. Mi amiga fue al cine el sábado pasado y yo fui también.
7. Tengo algunas plumas en mi mochila.
8. El profesor tiene algo en la mano.
9. Yo te voy a ver algún día pronto.
10. ¿Hay alguien aquí que lo conoce?

Answers

The words to make these sentences negative are nunca, y, nadie, ningunos, ninguno, tampoco, ningunas, nada, ningún, ninguno.

How to write negative sentences?

Although the most common way to write negative sentences is to addd the word "no", some words such as ninguno, nunca, nada can be used. Based on this, the sentences would be:

Nunca como comida mexicana.Puedo ir a pie y en bicicleta.Nadie me enojó ayer. ¡Qué día!¿No hay libros delante de ti?No vi a nadie delante de la clase.Mi amiga no fue al cine el sábado pasado y yo tampoco fuí.No tengo ningunas plumas en mi mochila.El profesor no tiene algo en la mano.Yo no te voy a ver ningún día pronto.¿No hay nadie aquí que lo conoce?

Learn more about negative sentences in https://brainly.com/question/30376938

#SPJ1

solve the math problems and fill in the blanks with the spanish words for the numbers. follow the model. questions modelo veinticuatro example answer

Answers

The answers to these mathematics problems in Spanish are venticuatro and ventidós.

How to solve the mathematical problems given?

To solve mathematical problems, the first step is to understand them, especially to know the numbers of the mathematical problem.

once más trece = In this case once is 11 and trece is 13.once más once= In this case the word once refers to 11.

Also, consider the main mathematical operations:

+ = más- = menos/ = divididox = multiplicado

Based on this, let's solve the problems:

11 + 13 = 24 (venticuatro)11 + 11 = 22 (ventidos)

Note: This question is incomplete; here is the missing information:

once más treceonce más once

Learn more about mathematical problems in https://brainly.com/question/28165310

#SPJ1

Please help me I don’t know Spanish.

Answers

Answer:

Explanation:

cuidaría     (conditional)volarán      (future)iremos        (future)viajarías por   (conditional)entenderé   (future)darán          (future)apagaría      (conditional)correrían      (conditional)sería             (conditional)tendrás         (future)pasaría         (conditional)harían           (conditional)descubrirán  (future)podrían         (conditional)estudiará      (future)

informe de lectura del cuento “la casa tomada” de julio cortázar

Answers

Un informe del cuento "La casa tomada" es "El cuento la casa tomada a través de sus personajes nos muestra importantes temas incluyendo la soledad".

¿Cuál es un informe del cuento "la casa tomada"?

Un informe implica no solamente una descripción de los eventos sino un análisis. De acuerdo a lo anterior un posible informe es:

"El cuento la casa tomada a través de sus personajes nos muestra importantes temas incluyendo la soledad y el temor a lo desconocido, en el mismo, el narrador y su hermana se refugian en la cas en la que crecieron y parecen aislarse del mundo negándose a abandonar lo conocido."

Aprenda más sobre cuentos en https://brainly.com/question/28306564

#SPJ1

Necesito ayuda, por favor

1. ¿Cómo es que el romance, ejemplo de la poesía lírica, viene de la poesía épica en España?
2. Reconstruye la ‘fábula’ (el relato en sus conexiones cronológicas y causales) a partir del ‘siuzhet’ (el relato tal como se presenta textualmente) en “Las medias rojas”, pp. 52-54

Answers

Answer:

Explanation:1. How is it that romance, an example of lyric poetry, comes from epic poetry in Spain?

2. Reconstructs the 'fable' (the story in its chronological and causal connections) from the 'siuzhet' (the story as it is presented textually) in "The Red Stockings", pp. 52-54

Easy questions pls answer

Answers

Answer:

1. Pon

2. Haz

3. Sé

4. Ten

5. Ve

6. Sal

7. Ven

8. Di

Cómo explicarías la relación entre los colores y los tonos en un obra pictórica ??

Answers

Answer:

El color en el arte es un aspecto muy importante de las artes visuales o plásticas, junto con otros elementos como la luz, la atmósfera,​ el fondo y la forma, la materia, la línea, el punto, la mancha, el volumen, el espacio,​ el movimiento,​ la textura, el formato

Is this helpful

Which of the following sentences is grammatically correct?
¿Qué libertad animales están?
¿Las animales están en libertad?
¿Los animales están en libertad?

Answers

Answer: the third one

Explanation:

Patricia es la ____ de Tess.

Answers

Hi! I need more information, but it could be sister (hermana) mamá/madre (mom/mother) tia (aunt) niece (sobrina)

2 Marcos woke up late and might miss his train. Complete the following sentences with
what he needs to do.
1. Marcos va a llegar tarde. Tiene que
2. Marcos está sucio. Tiene que
3. Marcos acaba de lavarse el pelo. Necesita
4. Marcos tiene diez años. No tiene que
3 Write three complete sentences to describe your own daily routine.
1.
2.
3.

Answers

According to the information, the verbs that complete the sentences are: apurarse, bañarse, secarse, trabajar.

How to complete the sentences?

To complete the sentences we must carefully read the sentences and identify the verb that completes each of them correctly. In this case, the first three verbs are reflexive. So, the sentences would look like this:

1. Marcos va a llegar tarde. Tiene que apurarse.

2. Marcos está sucio. Tiene que bañarse.

3. Marcos acaba de lavarse el pelo. Necesita secarse.

4. Marcos tiene diez años. No tiene que trabajar.

Which sentences describe our daily routine?

To write sentences in Spanish that describe our daily routine, we must include a verb in the present to refer to an action that we perform recurrently. For example:

1. Yo me baño todos los días.

2. Yo desayuno cereal con leche.

3. Yo voy a la escuela en la mañana.

Learn more about Spanish in: https://brainly.com/question/3420203

#SPJ1

Help……………………………………………….

Answers

Answer:

Explanation:

Los romanos llegan a Europa en el año doscientos dieciocho antes de Cristo.Los árabes invaden África en el año setecientos once después de Cristo.Los Reyes Católicos, Fernando e Isabel, conquistan Granada en mil cuatrocientos noventa y dos.El príncipe Carlos de Borbón es nombrado sucesor al trono de España en mil novecientos sesenta y nueve.El nuevo Rey de España, felipe VI, es coronado el diecinueve de junio de dos mil catorce.

Clasifica las palabras en simples, compuestas, derivadas o parasintéticas. abrebotellas, tentempié, picapedrero, aeronauta, girasol, agua, corte, cielo, engrandecer, zapatería, gatuno, hojalatero, florista, tenedor, radiotelefonista, cumpleaños, sietemesino,
pajaro, pecera, terreno.

Hay 5 Simples:
Hay 5 Compuestas:
Hay 5 Derivadas:
Hay Parasinteticas:

Answers

Answer:

Explanation:

Hay 5 simples: un sólo lexema o un morfema independiente. Ej: cocodrilo: lexema; en: morfema independiente.

Hay 5 derivadas: un lexema más morfemas derivativos o afijos. ...

Hay 5 compuestas: dos o más lexemas o morfemas independientes.

sorry i cant find parasinteticas if you understand me

Other Questions
1(1/2)= 1 1/2 draw number line and represent this what is the dominant factor in the location of the population settlements in north africa and southwest asia? when the economy is in a liquidity trap, the federal reserve can use all of these policies to help the economy get out of a recession except: the main function of the hypothalamus is to direct the activity of the write an snspiration speech What is the answer to this question American EntranchisementQuestion 7 of 10One major limit of Reconstruction was that it:A. failed to provide opportunities for Black landownership.B. did not receive enough federal government support.C. failed to advance agricultural technology.D. did not lead to Black Americans gaining political rights. An aircraft of mass 3.2 * 10^5 kg accelerates along a runway. calculate the change in kinetic energy in mega joules when the aircraft accelerates a) 0 to 10m/s b) From 30m/s to 40 m/s c) From 60m/s to 70m/s which statements are reasons why advertising is an effective solution to the problem of some private nonrival goods? suppose host a and host b both send udp datagrams to the same port number on host c. will the datagrams be delivered to the same socket? why? You deposit $100 in a savings account. The account earns 8% simple interest per year. in mendel's experiments, a true-breeding pea plant with yellow seeds (yy) was mated with a true-breeding pea plant with green seeds (yy). what was the genotypic ratio of the f1 generation? multiple choice question. 25% yy, 50% yy, 25% yy 100% yy, 0% yy, 0% yy 0% yy, 100% yy, 0% yy 50% yy, 25% yy, 25% yy The rate of photosynthesis in an aquatic plant can be determined by the number of bubbles released from the plant. These bubbles ________.are hydrogen released when water is splitare mostly carbon dioxide released when sugars are metabolizedare water released when sugars are metabolizedare oxygen released when water is split HELP QUICKLY PLEASEQ: Read the following excerpt from The Princess and the Goblin by George Macdonald. Then, answer the question that follows.Perhaps you will wonder how the princess could tell that the old lady was an old lady, when I inform you that not only was she beautiful, but her skin was smooth and white. Her hair was combed back from her forehead and face, and hung loose far down and all over her back. That is not much like an old ladyis it? Ah! but it was white almost as snow. And although her face was so smooth, her eyes looked so wise that you could not have helped seeing she must be old. The princess, though she could not have told you why, did think her very old indeedquite fifty, she said to herself.Which narrative technique is most evident in this passage? A. Dialogue B. Flashback C. Foreshadowing D. Sensory details what is the electrostatic potential energy (in joules) between an electron and a proton that are separated by 53pm Under the ______, courts may be called upon to decide if a state law is invalid because it conflicts with a federal law.A. minimum rationality approachB. exclusion clauseC. strict scrutiny approachD. supremacy clauseE. contract clause what is the full form of cc camera previous types of education in south africa A functional organization is an organization structure in which staff is grouped by areas of specialization, and the project manager has limited authority to assign work and apply resources.True or False Last year, Sheila bought 6 pairs of shoes when her income was $40,000. This year, her income is $50,000 and she purchased 10 pairs of shoes. Holding other factors constant, calculate Sheila's income elasticity for shoes, and identify on what type of goods she considers these shoes to be. Note: If you are unable to see the video, you can click on the wheel-star looking button and change the bandwidth information a. The income elasticity is -2.25, and Sheila considers the shoes as a normal good. b. The income elasticity is -2.25, and Sheila considers the shoes as an inferior good. c. The income elasticity is 2.25, and Sheila considers the shoes as a normal good. d. The income elasticity is 2.25, and Sheila considers the shoes as an inferior good.