Conjugate the following verbs to the present tense.



1. Comer: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

2. Bajar: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

3. Pintar: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

4. Aburrir: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

5. Partir: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

6. Fingir: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

7. Beber: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

8. Patinar: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

9. Correr: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

10. Saltar: Yo_________, Tu ______________, El/Ella/Usted ________________, Nosotros/as ____________, Ustedes, Ellos/as ____________.

Answers

Answer 1
1-Yo: Como
Tu: Comes
El/Ella/Usted: Come
Nosotros/as: Comemos
Vos: Coméis
Ellos/ellas: Comen


2- Yo: Bajo
Tu: Bajas
Él/ella: Baja
Nosotros: Bajamos
Vos: Bajáis
Ellos/ellas: Bajan

3-Yo: Pinto
Tu: Pintas
El/ella: Pinta
Nosotros: Pintamos
Vos: Pintáis
Ellos/ellas: Pintan

4-Yo: Aburro
Tu: Aburres
El/ella: Aburre
Nosotros: Aburrimos
Vos: Aburrís
Ellos/ellas: Aburren

5-Yo: Parto
Tu: Partes
El/ella: Parte
Nosotros: Partimos
Vos: Partís
Ellos/ellas: Parten

6-Yo: Fingo
Tu: Finges
El/ella: Finge
Nosotros: Fingimos
Vos: Fingís
Ellos/ellas: Fingen

7-Yo: Bebo
Tu: Bebes
El/ella: Bebe
Nosotros: Bebemos
Vos: Bebéis
Ellos/ellas: Beben

8-Yo: Patino
Tu: Patinas
El/ella: Patina
Nosotros: Patinamos
Vos: Patináis
Ellos/ellas: Patinan

9-Yo: Corro
Tu: Corres
El/ella: Corre
Nosotros: Corremos
Vos: Corréis
Ellos/ellas: Corren

10-Yo: Salto
Tu: Saltas
El/ella: Salta
Nosotros: Saltamos
Vos: Saltáis
Ellos/ellas: Saltan
Answer 2

Answer:

1. Comer: Yo como, Tú comes, El/Ella/Usted come, Nosotros/as comemos, Ustedes, Ellos/as comen.

2. Bajar: Yo bajo, Tú bajas, El/Ella/Usted baja, Nosotros/as bajamos, Ustedes, Ellos/as bajan.

3. Pintar: Yo pinto, Tú pintas, El/Ella/Usted pinta, Nosotros/as pintamos, Ustedes, Ellos/as pintan.

4. Aburrir: Yo me aburro, Tú te aburres El/Ella/Usted se aburre, Nosotros/as nos aburrimos, Ustedes, Ellos/as se aburren.

5. Partir: Yo parto, Tú partes, El/Ella/Usted parte, Nosotros/as partimos, Ustedes, Ellos/as parten.

6. Fingir: Yo finjo, Tú finges, El/Ella/Usted finge, Nosotros/as fingimos, Ustedes, Ellos/as fingen.

7. Beber: Yo bebo, Tú bebes, El/Ella/Usted bebe, Nosotros/as bebemos, Ustedes, Ellos/as beben.

8. Patinar: Yo patino, Tú patinas, El/Ella/Usted patina, Nosotros/as patinamos, Ustedes, Ellos/as patinan.

9. Correr: Yo corro, Tú corres, El/Ella/Usted corre, Nosotros/as corremos, Ustedes, Ellos/as corren.

10. Saltar: Yo salto, Tú saltas, El/Ella/Usted salta, Nosotros/as saltamos, Ustedes, Ellos/as saltan


Related Questions

Bernardo
Cuzco, Perú.
O conoce
O despega
O vuela

Answers

Answer:

O conoce

Explanation:

Bernardo  conoce Cuzco, Perú.

The correct verb in Present Tense to fill the sentence in Spanish, taking into account the sense of it, is: "conoce."

Present Tense in Spanish

The conjugation of the verb "conocer" in present tense, taking into account the personal pronouns is:

Yo: conozcoTú: conocesUsted: conoceÉl: conoceElla: conoceEllo: conoceNosotros / Nosotras: conocemosUstedes: conocenEllos / Ellas: conocen

To identify the appropriate conjugation in each sentence, you must identify the noun in the sentence, replace it with the appropriate personal pronoun, and finally use the corresponding conjugation with the help of the guide above.

More information about Present Tense in Spanish: https://brainly.com/question/14972515

#SPJ2

¿Para qué fines existe el gobierno?

¿Cómo afectan los diferentes tipos de gobierno a las personas que viven bajo cada sistema?

¿Cómo es un gobierno útil para sus ciudadanos?

¿Qué pasaría si no tuviéramos gobierno?

Answers

Answer:

el gobierno ayuda a mantener el orden en una sociedad o grupo.

les afecta al desirle algunas reglas de como vivir en orden.

al cuidar/proteger sus derechos y mantener un orden.

si no tivieramos govierno el mundo seria un desastre ya que nadie tendria orden o leyes ni nada por el estilo.

Hurry Please) Can someone please see which one I got wrong. It says I got 4 out of 5. Brainlest Answer ​

Answers

Answer:

I think that number 1 is wrong

Explanation:

but if its not u tell me

Que habia al final del tulipero

Answers

Answer:

que cosa

Explanation:

no entiendo lo que qieres que te uyada con?

Please Elaborate
elaborate por favor

Working on it now) What does Xavier want for his birthday? Read the passage.​

Answers

A big party (una fiesta grande)

Answer:

A big party

Explanation:

Xavier wants for his birthday:

a big party

essay on wildlife and i will mark u as brainlest​

Answers

Answer:

Wildlife traditionally refers to undomesticated animal species, but has come to include all organisms that grow or live wild in an area without being introduced by humans. Wildlife is thus, important and maintaining it is the main thing and one should make attempts to conserve and preserve the wildlife. Moreover , The humans must stop interfering in the wildlife and it is one of the causes why the extinction of the wildlife is increasing with every passing day. The natural resources in today’s world are depleting like never before and there is no one to take care of that. On the other hand ,The natural resources and wildlife are interconnected ]with the depletion of the resources . The animals are also killed because of the rapid growth of the human population. People need places to sleep and they need shelter and to provide shelter to the humans the shelter from the animals are taken away. As a general Trend ,  India has a variety of wildlife and the country is making a lot of efforts to protect them. There are many centuries that helps in protecting the wildlife.

Task 1
Print
Proteger el medio ambiente (Audio Recorder Activity)
In this activity, you will record a short paragraph, in Spanish, describing your ideas for protecting the environment at home and at
school using any audio recording software. Use the vocabulary about environmental protection and sustainability that you learned in
the lesson. Submit the audio file to your teacher.

Answers

Answer:

Explanation:

Sound

Maik

Fill

Holi quien quiere ser mi amigo?

Answers

Jajajajajajajajajajajajajajaja
jajajaja hola te hablaré jaja

How the moisture present in the sulphur dioxide gas is removed during its lab preparation?​

Answers

Answer:

esta materia es español

no inglés

Not Spanish dood :,( , give me brainliest:$

How does Giovanna describe the homes in Argentina?
Compare Giovanna's living situation to your own.

Answers

Need support from the text

Alguien tiene un link para descargar el libro "El demonio en el pasillo" en pdf por favor

Answers

Hay una app que se llama Wattpad, hay libro que puedes leer chequea si el que busca está ahí
Hope this helps love:)
Hay una app que se llama Wattpad así que puedes buscar cualquier libro o historias que tú quieras


Ayuda me!!
Te pongo brainly!

7. ¿Cómo se puede describir su vida actual / ahora?
8. ¿Cómo se describe el espanglés? ¿Qué piensa de este dialecto?
9. ¿Cómo ha cambiado su español? ¿Cómo reacciona a estos cambios?
10. ¿Con qué soñaba la autora cuando era niña? ¿Qué espera hoy?
11. ¿Cómo describe ella su identidad? ¿Cómo se define?
12. ¿Por qué escribe Esmeralda Santiago? ¿Qué quiere expresar a sus lectores?
13. ¿Cómo ha llegado a comprender lo que es su identidad?
14. ¿Piensas que ella se siente en paz con su identidad? ¿Está contenta con quién es?
15. En tu opinión. ¿Cuál le importa más a la autora: su pasado o su presente? ¿Por qué?
16. En tu opinión, ¿cuál es el significado del título del libro? ¿Siente la autora que ahora, como
americana, ya no es puertorriqueña?

Answers

Awan iti maitulong ko kada kayo adu ti kasapulak nga aramiden ah

él/ella habl ___ hablar

Answers

el habla
ella habla

La unida del Sistema Internacional de
Medidas para la masa de una sustancia es el​

Answers

Answer:

what are the choices?

Explanation:

I think is kg (kilograms)(kilogramos)

quieres ser mi amigo?
:)

Answers

Answer:

Si :D

Explanation:

I need help filling in the blanks!

Answers

Answer:

1. es 2. es 3. son 4.somos 5. son 6.son 4.son

El
Ella
Ellos
Nosotros
Ustedes
Ellas
If Ud is a girl name then ellas if it’s a boys name then ellos

Please help! This is due today and I suck at Spanish the first empty row is masculine, the second empty row is feminine, the third empty row is masculine plural, the fourth empty row is feminine plural. All the answers have to be in Spanish. I would really appreciate it if someone helps with this!

Answers

Answer

Magenta

Turquesa

Granate

Verde Azulado

Oro

Plata

Bronce

Yes

Magenta

Turquesa

Granate

Verde azulado

Oro

Plata

Bronce
Are all correct!:)

Based on the text, how can some Hispanics use religion in the use of names?

Answers

They can take names from the Bible . Like Maria , Jose , and Noah

29.4 Oct, 2020
Arrange in descer sing
or der
a 3 4
7 21 28​

Answers

Answer:

28 21 7 3 4

Explanation:

Laura is talking with Charlie and Arturo about music. Read the dialogue and then answer the question below, based upon the dialogue.

Laura: Te presento a mi abuelo Arturo.
Charlie: Mucho gusto, Arturo.
Arturo: Encantado, Charlie. ¿Cómo está usted?
Charlie: Muy bien. ¿Y usted?
Arturo: Muy bien, Charlie. Usted es estadounidense, ¿verdad?
Charlie: Si, soy de EE.UU. ¿Y usted?
Arturo: Soy de Colombia.
Laura: Mi abuelo es músico. Él toca el piano en una orquesta musical.
Charlie: ¡Ah!, ¿le gusta a usted la música estadounidense?
Arturo: Sí, me gusta mucho la música jazz. Me gusta asistir a los festivales de jazz.
Charlie: ¡Qué interesante!, a mí también me gusta la música jazz.
Arturo: Hay un festival de jazz en el parque del centro mañana. Te invito.
Charlie: ¡Qué bueno!, ¿a qué hora?
Arturo: A las cuatro y media.
Charlie: Está bien. Fue un placer, Arturo. Hasta mañana.
Arturo: Igualmente, Charlie. Adiós.
Un músico es una persona que toca un instrumento.

True
False

thank you

Answers

the question is what appears at the end only has to be answered with true or false?

Well Laura presented her grandpa Arturo to Charlie and both Charlie and Arturo are talking about music Laura just said that her grandpa likes music so it’s true.

1. Hay __________ (more) miembros en el club de fotografía _______ el club de ajedrez.

más, que

menos, como

menos, que

2. En mi escuela la natación es _____ popular como el hóckey.

menos

tan

tanto

3. En el club de fotografía no participan ________________ estudiantes como en el club español

tanta

tan

tantos

Answers

Answer:

Explanation:

Más,que

Answer:

1. Hay más miembros en el club de fotografía que en el club de ajedrez.

2. En mi escuela la natación es tan popular como el hockey.

3. En el club de fotografía no participan tantos estudiantes como en el club español

Please Hurry look at picture​

Answers

Answer:

Matematica empieza  7:30am

Explanation:

I am fluent in Spanish

Working on it now) What is taking place on March 26th? Read the passage.​

Answers

Answer:

Xavier´s birthday

Explanation:

March 26th:

Xavier´s birthday

Prueba de materiales peligrosos ¿Cuáles de estos productos se consideran Hazmat? Por favor, elija todos los que correspondan. Un teléfono celular que contiene una batería de iones de litio Un oso de peluche Una botella de perfume Un cargador de teléfono. i dont under stand spanish​

Answers

Un teléfono celular que contiene una batería de iones de litio

PLEASE HURRY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Write three journal entries for three days of vacation. You can use three days from the same vacation or use days from three different vacations. The entries can refer to your real life, or you can be creative and make-up journal entries based on vacations that you'd like to take in the future.

Use the project sample at the beginning of the lesson as a guide for your journal entry information and include the information below.

What To Include:
READ ALL INFORMATION THOROUGHLY!

Descriptions of the weather:

Write one general sentence stating that the weather is good, bad, beautiful, etc.
Write two specific types of weather, such as sunny, cloudy, cold, hot, mild, raining, snowing, foggy, drizzling, etc.
Write the temperature.
Description of the place: Using the Spanish you've studied so far, describe the appearance of the location by using the correct form of ser with descriptive adjectives. Use hay, meaning "there is" or "there are" to talk about things that are found there. This description should include at least three pieces of information about the location.

Account of the day's events: Choose three activities per picture. All activities should be in the present tense, since the past tense hasn't been studied in detail.

Answers

Answer:

so we have to write 3 journal entries?

Explanation:

Delia: ¿Adónde Enter Text (ir) este fin de semana?
Nora: (Yo) Enter Text (Ir) con mi familia a Santa Fe.
Delia: ¿Qué Enter Text (hacer) Uds. allí?
Nora: Enter Text (tener) que ir a una fiesta con nuestros amigos.
Delia: Ah, ¿ Enter Text (venir) muchas personas a la fiesta? Nora: Sí, y todos Enter Text (traer) algo distinto para comer. ¡La comida Enter Text (estar) riquísima! ¿Y tú? ¿Qué Enter Text (hacer) este fin de semana?
Delia: Bueno, para mí el fin de semana no Enter Text (ser) muy bueno. No Enter Text (hacer) nada. El viernes quería ir a una fiesta, pero a mi novio no le gusta la persona que hacía la fiesta y él no Enter Text (querer) ir. El sábado había una exposición de arte en el museo, pero yo no Enter Text (saber) que el museo estaba abierto hasta demasiado tarde.
Nora: ¡Qué pena!

Answers

Delia: ¿Adónde iras (ir) este fin de semana?
Nora: (Yo)iré (Ir) con mi familia a Santa Fe.
Delia: ¿Qué harán (hacer) Uds. allí?
Nora: (tener) Tenemos que ir a una fiesta con nuestros amigos.
Delia: Ah, ¿ (venir) Van or irán muchas personas a la fiesta? Nora: Sí, y todos Enter Text (traer) traerán or llevarán algo distinto para comer. ¡La comida (estar) estará riquísima! ¿Y tú? ¿Qué harás (hacer) este fin de semana?
Delia: Bueno, para mí el fin de semana no será (ser) muy bueno. No haré (hacer) nada. El viernes quería ir a una fiesta, pero a mi novio no le gusta la persona que hacía la fiesta y él no quiere (querer) ir. El sábado había una exposición de arte en el museo, pero yo no sabía (saber) que el museo estaba abierto hasta demasiado tarde.
Nora: ¡Qué pena!

Delia: ¿Adónde  

your answer fuiste

fuiste

Correct answer fuiste

fuiste

(ir) este fin de semana?

Nora: (Yo)  

your answer Fui

Fui

Correct answer Fui

Fui

(Ir) con mi familia a Santa Fe.

Delia: ¿Qué  

your answer hicieron

hicieron

Correct answer hicieron

hicieron

(hacer) Uds. allí?

Nora:  

your answer Tuvimos

Tuvimos

Correct answer Tuvimos

Tuvimos

(tener) que ir a una fiesta con nuestros amigos.

Delia: Ah, ¿

your answer Vinieron

Vinieron

Correct answer Vinieron

Vinieron

(venir) muchas personas a la fiesta?

Nora: Sí, y todos  

your answer trajeron

trajeron

Correct answer trajeron

trajeron

(traer) algo distinto para comer. ¡La comida  

your answer estuvo

estuvo

Correct answer estuvo

estuvo

(estar) riquísima! ¿Y tú? ¿Qué  

your answer hiciste

hiciste

Correct answer hiciste

hiciste

(hacer) este fin de semana?

Delia: Bueno, para mí el fin de semana no  

your answer fue

fue

Correct answer fue

fue

(ser) muy bueno. No  

your answer hice

hice

Correct answer hice

hice

(hacer) nada. El viernes quería ir a una fiesta, pero a mi novio no le gusta la persona que hacía la fiesta y él no  

your answer quiso

quiso

Correct answer quiso

quiso

(querer) ir. El sábado había una exposición de arte en el museo, pero yo no  

your answer supe

supe

Correct answer supe

supe

(saber) que el museo estaba abierto hasta demasiado tarde.

Nora: ¡Qué pena!

a stone is projected vertically up with the velocity of 19.6m/s. calculate how long it takes time to travel 294m below the point of projection.

Answers

Answer:

la respuesta es 30 km/h

Explanation:

espero que te sirva

Tú vivo en Paris.

correct
incorrect

Answers

Answer:

Incorrect

Explanation:

:)

This answer is incorrect

Please Hurry look at picture​

Answers

The answer is the second one ( 7:30)

Write a short description, using complete sentences in Spanish, telling your best friend about a class you have. Use the vocabulary from this lesson and the following instructions as a guide. You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, Í, í, Ó, ó, Ú, ú, ü, Ñ, ñ, ¡, ¿. *Note: The sample sentences in parentheses are just a guide to help you form your sentences. You must come up with your own original answers keeping academic integrity intact. In one sentence, state a class you have in the evening. Remember to use the yo form of the verb tener. (e.g., I have art class in the evening.) State at what time the class starts. Remember to use the correct form of the verb empezar and that the numbers used to tell the time should be in words. (e.g., The class starts at seven p.m.) State at what time the class ends. Remember to use the correct form of the verb terminar and that the numbers used to tell the time should be in words. (e.g., The class ends at eight p.m.) State whether you are early, on time, or late for the class. (e.g., I am early.)

PLEASE HELP!

Answers

Hola mi buen amigo, Hoy llegué tarde a clase, felizmente parecia que la profesora no llegabá y el salón de clases se veia muy entretenido, incluso estabán jugando play en el televisor que la profesora usa para poner algunos videitos super bacanes, más tarde vi una chica la cual su cara me sonaba, así que decidi saludarla, resultó ser una pata de la infancia, cotorreamos todo el rato sobre nuestra vida, pasó el tiempo de la clase, y se acabó.  

Other Questions
The Gold Rush led to Manifest Destiny. What is Manifest Destiny? i need help with this 14. Which geographic feature contributed the most tothe development of commerce throughout colonialAmerica?A) mountainsC) natural harborsB) grasslandsD) interior lakes Jonathan purchases 15 pounds of bananas for $.49 a pound. How much did Jonathan payfor his bananas? How many executive departments make up the presidents cabinet HELP!!! This is a geometry question! Please give reasoning with your answer! I can and will mark a "real" answer brainliest! sean es de irlanda. es el Write the equation in slope-intercept form of a line that is parallel to y= -8x - 2 and goes through the point (-1, 11) Solve for x and y, please help! The temperature at 2:00 AM was -15 Fahrenheit. The temperature rose by 3 each hour. What was the temperature at 6:00AM? BMWs vehicle-assembly facility in South Carolina represents a direct investment inside the United States by the German manufacturer. This facility is an example of: Tom Cruise Lines Inc. issued bonds five years ago at $1,000 per bond. These bonds had a 20-year life when issued and the annual interest payment was then 13 percent. This return was in line with the required returns by bondholders at that point as described below: Real rate of return 4 % Inflation premium 5 Risk premium 4 Total return 13 % Assume that five years later the inflation premium is only 3 percent and is appropriately reflected in the required return (or yield to maturity) of the bonds. The bonds have 15 years remaining until maturity. Use Appendix B and Appendix D. juan feleipe hola_ juan felipe barrera's. y tu Solve for x and y in the equation.xy=80 and log x - 2 log y =1 account of Mark Twains experiences as a riverboat captain.I soon discovered two things. One was that a vessel would not be likely to sail for the mouth of the Amazon under ten or twelve years; and the other was that the nine or ten dollars still left in my pocket would not suffice for so imposing an exploration as I had planned, even if I could afford to wait for a ship. Therefore it followed that I must contrive a new career. The "Paul Jones was now bound for St. Louis. I planned a siege against my pilot, and at the end of three hard days he surrendered. He agreed to teach me the Mississippi River from New Orleans to St. Louis for five hundred dollars, payable out of the first wages I should receive after graduating. I entered upon the small enterprise of "learning twelve or thirteen hundred miles of the great Mississippi River with the easy confidence of my time of life. If I had really known what I was about to require of my faculties, I should not have had the courage to begin. I supposed that all a pilot had to do was to keep his boat in the river, and I did not consider that that could be much of a trick, since it was so wide. Which statement best summarizes the passage?Twain feels confident about learning the Mississippi River.Twain finds that piloting a riverboat is not as easy as it looks. Twain convinces his pilot to teach him how to navigate a riverboat. Twain is concerned about not having enough money to survive. CAN SOMEONE PLEASE HELP ME WITH THIS SCIENCE QUESTION THANK YOU!! Solve each proportion for x. Round to the nearest tenth. 117/45=x/95 Find the Slope And Y- Intercept . There is a proportional relationship between the number of months a person has had a streaming movie subscription and the total amount of money they have paid for the subscription. The cost for 6 months is $47.94. What is the constant of proportionality in this relationship? What does the constant of proportionality tell us about the situation? Which of the following is a true statement: Changes in landforms that affect large areas also affect living conditions. Only in certain regions by the coast landform changes affect living conditions. Changes in landforms that affect large areas do not affect living conditions. Living conditions are only affected by landforms changes created by earthquakes.