The correct way to conjugate the verbs given in the Present Progressive is:
SARA: ¿A quién estas llamando por teléfono? ANA: A nadie. ¡Sólo tengo mi celular para llamarte a ti! SARA: ¿En qué estás pensando? ANA: Estoy pensando en el fin de semana. Quiero ir a un concierto con unos amigos. SARA: ¿Qué estás leyendo? ANA: Estoy leyendo una novela de Mario Benedetti. SARA: ¿Qué estás bebiendo? ANA: Estoy bebiendo una soda. SARA: ¿Qué estás escribiendo? ANA: Estoy escribiendo unos apuntes para el ensayo de literatura. SARA: ¿De qué te estás riendo? ANA: ¡Me estoy riendo de tus preguntas!Conjugation of verbs in Present Progressive.
The verbs in Present Progressive in Spanish are characterized by their main verb that has the ending "ando - endo" and are preceded by the verb "estar" conjugated in the appropriate way depending on the pronoun used in the sentence.
Next, the proper conjugation of the verb estar will be presented for each personal pronoun, using the verb "reír" in its Progressive Form.
Yo estoy riendoTú estás riendoUsted está riendoÉl está riendoElla está riendoEllo está riendoNosotros estamos riendoVosotros estáis riendoEllos están riendoIf you want to see another example with Present Progressive in Spanish, you can watch the next link: https://brainly.com/question/23757101?referrer=searchResults
Please help
Part G Grammar
Choose the correct response.
¿Cómo te llamas?
Me llamo Ana.
Se llama Ana.
Te llamas Ana.
Answer: A. Me llamo Ana.
Explanation:
What’s your name?
A. My name is Ana.
Help me pls (Spanish)
Answer:
The answer is D.
Explanation:
Answer:
me alegro verles hoy. ♡
El gobierno tiene que arreglar la contaminacion del sure para cuidar de nuestro___. A. Privilegios B. Injusticias C. Economi D. Medio ambiente
Answer:
El gobierno tiene que arreglar la contaminacion del sure para cuidar de nuestro medio ambiente.
Explanation:
The clue here is 'contaminación.'
Answer:
D. Medio ambiente
Explanation:
El gobierno tiene que arreglar la contaminación del sure para cuidar de nuestro:
D. Medio ambiente
logical form of the present indicative or the present subjunctive How would I do this? Es obvio que tú _____________ (SER) un hombre muy romántico. No es cierto que Uds. ___________ (IR) a pasarla genial. Nunca se sabe. Pues, necesitas planear. Es una lástima que ___________ (IR) a llover el viernes. Es malo que ____________ (HACER) frío, ¿no? Es obvio que tú ____________ (QUERER) ir a comprar flores, ¿no? Es posible que Walmart no ____________ (TENER) todo lo que necesitas: Target es mejor. No es cierto que las mujeres ____________ (QUERER) que los hombres gasten mucho dinero en una cita. Pero, es probable que ella no ____________ (SER) diferente. Es verdad que Uds. no ____________ (DEBER) tener un picnic si está lloviendo. Pues, es verdad que yo la ____________ (CONOCER). ¡Está interesada en ti!
Es obvio que tu eres...
No es cierto que ustedes iran a pasarla genial...
Es una lastima que va a llover el viernes...
Es malo que va a hacer frio...
Es obvio que tu quieres ir a comprar flores...
Es posible que Walmart no tenga todo lo que necesitas...
No es cierto que las mujeres quieren.
Es probable que ella no sea diferente...
Es verdad que ustedes no deberian tener...
Pues, es verdad que yo la conozco...
Listen to Gloria read this word: Which pair of vowels appear in that word? A. e, a B. i, o C. i, a D. u, o
Answer:
B or C
Explanation:
Translate the following sentences into Spanish.
1. Ana was reading a book when she heard a noise.
2. The man was talking on the phone while he was driving.
3. Once upon a time, a princess kissed a frog (una rana).
4. While the baby was sleeping the parents cooked dinner.
5. Last night, my brother came home late.
[tex] \Large{ \boxed{ \bf{ \color{blueviolet}{Translation:}}}}[/tex]
✹ English ➝ Spanish
1) Ana was reading a book when she heard a noise.
Ana estaba leyendo un libro cuando escuchó un ruido.2) The man was talking on the phone while he was driving.
El hombre estaba hablando por teléfono mientras conducía.3) Once upon a time, a princess kissed a frog (una rana).
Érase una vez, una princesa besó a una rana (una rana).4) While the baby was sleeping the parents cooked dinner.
Mientras el bebé dormía, los padres prepararon la cena.5) Last night, my brother came home late.
Anoche, mi hermano llegó tarde a casa.━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
The translation of the sentences into Spanish is:
Ana estaba leyendo un libro cuando escuchó un ruido.El hombre estaba hablando por teléfono mientras conducía.Había una vez, una princesa que besó a una rana.Mientras el bebé estaba durmiendo, los padres cocinaban la cena.Anoche, mi hermano llegó tarde a casa.Preterite Progressive and Preterite Tense.
In the sentences of the answer, sentences with verbs conjugated in the past progressive form were used (regularly the verb "estaba"), and some other conjugations belong to the preterite form of the verb, either perfect "escuchó" or imperfect "conducía."
The past progressive is used to mention that an action was occurring at a certain time in the past, regularly at the same time that another event was occurring, for its part, the imperfect form of the past is used to mention past events whose exact moment of occurrence it is not well defined.
More information:
https://brainly.com/question/25400043
He ....his job a couple of years ago (quit)
Answer:
Renunció
Explanation:
Answer:
renunció or dejó
Explanation:
Ayer, mis primos _________ 15.000 pesos.
Answer:
Ayer mis primos gastaron 15.000 pesos.
¿es un poema meditativo y melancolico? 1 palabrade 6 letras para el crucigrama GRACIAS
Answer:
34567uytr
Explanation:
o
Please select the word from the list that best fits the definition
De pequeña siembre las mismas canciones.
juagaba
estudiaba
dormía
estaba
cantaba
Answer:
cantaba
Explanation:
31. Use the prompt in parentheses to answer the following question. Your answer should be a complete sentence in the future tense. What are your plans after you graduate from high school? (travel to Mexico, go to a university, meet a lot of people) 32. Use the prompt in parentheses to answer the following question. Your answer should be a complete sentence in the conditional tense. If you had one million dollars to spend on anything you wanted, what would you do? (buy a car, have a big party for my friends). 33. Translate the following passive (se) voice construction into Spanish. It is prohibited to talk in class. 34. Translate the following sentence into Spanish. I will be able to study this weekend. 35. Using the expression ya, translate the following sentence into Spanish. I already spoke with my parents. 36. Use the prompt in parentheses to answer the following question. Your answer should be a complete sentence in the preterite tense. What time did you start your Spanish exam? (1 in the afternoon) 37. Your friends are at your house for a party, and your mom has ordered a lot of food. Use an affirmative command to tell them to please eat a lot of pizza. 38. Translate the following sentence into Spanish. María is taller than Pedro. 39. Using the expression ya, translate the following sentence into Spanish. I no longer go to bed early. 40. Translate the following sentence into Spanish. I will go out on Friday night after the final exam.
Answer:
31) Mis planes cuando termine la escuela secundaria voy a viajar a Mexico. Voy a conocer mucha gente mientraas este en mi viaje. Despues voy a ir a la universidad para ser alguien importante.
Explanation:
hope it helps ;)
Comparatives and question words: Translate the following sentences into Spanish. 6. Carlos is older than Óscar. 7. The red shirt is more expensive than the flowered one. 8. The blue bracelet is uglier than the green bracelet. 9. Why do you study Spanish? 10. How many books do you have?
Answer:
6. Carlos es mayor que Oscar.
7. La camisa roja es más cara que la Florida.
8. la pulsera azul es más fea que la verde.
9.Por que estudias español
10. ¿cuántos libros tienes?
Explanation:
:D
Escribe el número setenta y siete en dígitos.
Answer:
77 = siete, siete
El principe ESTOY de Sudamerica
Answer: es
Explanation:
el verbo estar en presente 3 persona
Un día, un elefante se cansó de escuchar cómo su amigo el tigre hablaba y hablaba de que tan rápidamente puede correr. Le dijo al tigre, >. El tigre se rio y le dijo al elefante, >. El elefante aceptó, sabiendo que iba a perder. El día de la carrera, el tigre llegó muy arrogante diciéndoles a todos que iba a ganar. Empezaron a correr y el elefante quedó muy atrás. El tigre vio que ganaba por mucho y decidió tomar una siesta. El elefante seguía moviendo lentamente, pero seguro, y por fin pasó al tigre durmiendo. Llegó al final de la carrera el campeón, y todos lo celebraron. En la noche, el tigre se despertó y se dio cuenta de que, por arrogancia, había perdido la carrera. What type of story is this? Un mito Una parábola Una fábula Un cuento de hadas
Answer:no seas tonto
Explanation:
Answer:
Una fábula because it is a short story, typically with animals as characters, conveying a moral.
Decide whether the sentence is grammatically CORRECT or INCORRECT as written.
Quiero trabajo mucho en la casa.
correct
incorrect
Answer:
incorrect
Explanation:
Verbs that end in -er and -ir have the same endings in all forms except nosotros. The nosotros ending for -er verbs is _____ and the nosotros ending for -ir verbs is _____.
Answer: emos for we
imos for ir
Explanation:
Me gusta ___
el autobús.
O A. tomar
O B. andar
O C. tener
O D. empezar
Answer:
The right answer is; A. Tomar.
Explanation:
The previous sentence describes a person who likes to go by bus, so it is important to identify the person, gender, number and time within the sentence to be able to correctly conjugate the verb and that it agrees with what is desired express.
Translate to win into Spanish by filling in the missing letters
Answer:
Tōngguò tiánxiě quēshī nèiróng yíngdé xībānyá wén
Explanation:
Question 8(Multiple Choice Worth 1 points)
(02.02 MC)
Read and choose the option with the correct word or words to complete the sentence.
En la ciudad hay tres puentes y hay tres cruces de calles. En la ciudad hay ________ puentes ________ cruces de calles.
más; que
menos; que
tantas; como
tantos; como
Answer:
tantos; como
Explanation:
Write sentences in Spanish using reflexive verbs to describe each of the images below. There are 4 pictures. One is a woman brushing her teeth, the second is a man combing his hair, the third is a woman putting on mascara, and the last one is a woman looking at an alarm clock
Answer:la mujer se lava los dientes
el hombre se cepilla el pelo
la mujer se pone la máscara
la mujer se mira en la alarma
Explanation:
Answer:
Ella se cepilla los dientes.Él se peina el pelo.Ella se maquilla.Él se despierta a las siete.Explanation:
PLATO ANSWER!
1. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿Cuántas clases tuviste el año pasado? (7 clases) _______________________________________________________________ 2. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿A qué hora empezaste a estudiar? (a las dos) _______________________________________________________________ 3. Use the prompt in parentheses to write a complete sentence that answers the following question. ¿Qué quieres hacer hoy después de estudiar? (ir al parque) _____________________________________________________ 4. Express in Spanish that Lydia is taller than Juan. Write in a complete sentence. ____________________________________________________________________ 5. Using formal (Ud.) commands, ask your grandma to bring you a book and to tell you the time. __________________________________________________________________
Answer:
1. El año pasado tuve 7 clases.
2.empeze a estudiar a las dos.
3.Hoy, despues de estudiar quiero ir al parque.
4. Lydia es mucho mas alta que Juan.
5. Abuela, me puede traer porfavor un libro, y decirme que hora es?
Answer 1: El año pasado tuve 7 clases.
Translation 1: Last year I had 7 classes.
Answer 2: Empecé a estudiar a las dos.
Translation 2: I started studying at two.
Answer 3: Hoy, después de estudiar, quiero ir al parque.
Translation 3: Today, after studying, I want to go to the park.
Answer 4: Lydia es más alta que Juan.
Translation 4: Lydia is taller than Juan.
Answer 5: Abuela, ¿puede usted decirme la hora que es y traerme un libro?
Translation 5: Grandma, can you tell me what time it is and bring me a book?
Spymorewhen two straight line cross, it is found that the angles opposite each other are the same size. they are known as.....
Answer:
When two lines intersect they form two pairs of opposite angles, A + C and B + D. Another word for opposite angles are vertical angles. Vertical angles are always congruent, which means that they are equal. Adjacent angles are angles that come out of the same vertex.
Como identificar un verbo
Answer:
Un verbo principal suele aparecer inmediatamente después del sujeto y. Un verbo principal expresará acciones, emociones, ideas o un estado del ser. Por ejemplo: correr, amar, pensar, jugar, esperar, ser y es.Choose the correct definite article for the following
noun.
chica
el
la
los
las
Answer:
la
Explanation:
la chica feminine
What does the underlined word mean in the following sentence?
Los estudiantes corren a la escuela.
live
eat
run
commit
FOR THIS ACTIVITY WE WILL REVIEW THE USE OF ARTICLES (DEFINITE AND INDEFINITE) LEARNED IN SPANISH 1.
Answer:
Adjectives must agree in gender and number. In other words, they must agree with respect to female / male and singular / plural.
For example, if your subject is female, your adjective must be female. If your subject is plural, your adjective must be plural.
Wich subject pronouns are singular? : Yo, tú, él, ella, usted.
Wich subject pronouns are plural? : Nosotros, nosotras, vosotros, vosotras, ustedes, ellos y ellas.
Marcos es atrevido. Victoria es atrevida.
Pedro es cómico. Carlos es cómico.
Raina es atletica. Andrea es atletica.
Brandon es inteligente. Diamond es inteligente.
Ellas son flacas y bajas.
Ustedes son atleticos y deportistas.
Zachary es talentoso y trabajador.
Marc es grande y alto.
Nosotros somos atleticos y atrevidos.
1 Nosotros somos guapos y bonitos.
2 Ellas son inteligentes.
3 Juan y yo somos atrevidos.
5 Ellos son atleticos y deportistas.
6 Mr Minot y yo somos interesantes.
7 Ellos son talentosos.
8 Ustedes son inteligentes y trabajadores.
Explanation:
Adjectives are words that denote the attributes or qualities of a noun.
In Spanish, adjectives are placed as a general rule after the noun they accompany and only in very special cases do they precede it.
Adjectives always agree in gender and number with the noun they accompany.
In this task, you will get to be a television weatherperson in a Spanish-speaking region or place of your choice. Investigate the upcoming weather forecast for the next week at your chosen location. Then create a slideshow or image-based report of the weather forecast. You can create a slideshow (PowerPoint, Google Slides, etc.) and upload it when you submit the activity to be graded OR you can use the space below for images, labels and a weather summary. Your presentation should include: an image that reflects the expected weather for each of the next 7 days labels for each image using vocabulary from the tutorials a 3-4 sentence weather summary (in Spanish) for the upcoming week To write your summary, think about the following: In general, how will the weather feel? Cold? Hot? Mild? What day will be the warmest? The coldest? Will there be sunny days? Cloudy days? Is any precipitation expected?
Answer: ¡Hola, bienvenido al canal del tiempo! ¡Estamos en Los Ángeles y hará mucho sol y una temperatura de 80 grados durante toda la próxima semana! ¡Para que sus hijos puedan jugar y divertirse!
Luis is meeting Pilar’s friends. Choose the missing words to complete a line of their conversation. Fred: Hola Luis. ¿Cómo
Answer:
Hola Luis. Como estas?
Explanation:
Hello Luis. How are you?
3. The -
Empire fell in the fifth century and different dialects of
evolved. These dialects became the Romance language
Answer: Roman
The Roman Empire fell in the fifth century and different dialects of evolved. These dialects became the Romance language.
Explanation:
The language of the Roman Empire was Latin. To unify the territories they were conquering, they imposed Latin as the only language of the Roman Empire. But when the Roman Empire fell, in each territory Latin evolved into the different Latin languages that we know today.
Spymore