Decide if they are correct or incorrect.
1. Decido corro todos los días.
2. ¿Puedes estudiar mañana?
3. Queremos bailamos pronto.
4. Ustedes necesitar escuchar.

Answers

Answer 1

Answer:

1. Incorrect.
2. Correct.
3. Incorrect.

4. Incorrect.

Explanation:

1. (Yo) Decidí correr todos los días.
3. Queremos bailar pronto.
4. Ustedes necesitan escuchar.


Related Questions

you must conjugate the verb in parenthesis correctly. You must spell the verb correctly to receive credit. For example:
Mi amigo ________ (vivir) en Argentina. You write vive as the answer.


1. Yo _________ (hablar) mucho a mis amigos.

2. ¿Dónde __________ (vivir) tú?

3. Nosotros __________ (escribir) en la pizarra.

4. Los chicos ____________ (necesitar) ir al gimnasio.

5. Yo _____________ (aprender) mucho en la clase de español.

6. Ana___________ (comer) las papas fritas y una hamburguesa.

7. ¿Usted no ______________ (vender) sus libros?

8. Los estudiantes y yo ____________ (viajar) a Costa Rica.

9. Daniel y Ben ____________ (estudiar) mucho español.


10. María ____________ (abrir) su libro.

Answers

1) habló
2) vives
3) escribimos
4) necesitan
5) aprendo
6) come
7) vende
8) viajamos
9) estudian
10) abre
1. le hablo
2. vives
3. escribimos
4. necesitan
5. aprendo
6. se comió
7. vendió/vende
8. viajamos/viajaremos
9.estudian
10. Abrió/abre

someone please help me im very stressed and I will mark brainiest

Answers

Answer:

1. soy

2. es

3. son

4. son

5. somos

6. es

7. son

8. eres

Explanation:

1. Soy 2. Es 3. Son. 4. Son 5. Somos 6. Es 7. Son 8. Eres.

What is the correct way to answer this question: ¿Cuántos años
tienes?
*
Soy doce años.
Tienes doce años.
Tengo doce años.
Me llamo Maria.

Answers

Answer:

tengo doce años

Explanation:

Answer: Tengo doce anos "C"

Explanation:

¡Eres una maleducada!
¡Este es el peor día de la semana!
Hay que estar pendiente de las compras que hacen los hijos.
La relación con mi exnovio era muy agresiva.
Me hubiera gustado echarles aerosol a los dulces.
Mira las cosas por el lado positivo.
Uso demasiado mi tarjeta de crédito.
Ya terminé el diseño que necesitaba.

Answers

S!Answer:

This is the worst day of the week!

You have to be aware of the purchases your children make

The relationship with my ex boyfriend was very volatile

I would have liked to have sprayed the candy

He used my credit card a lot

I already finished the design you needed

Explanation:

1

how would you describe juanito?

a

b

he likes to play videogames and study.

he's a nice kid who likes to read about different foods.

he's fun to be with, but he spends too much time making pizzas.

he's a nice kid who doesn't have much variety in his diet.

с

d

Answers

Answer:

you dont even show a picture how is juanito?

To answer the following question, you may need to type characters that are not available on your keyboard. These characters can be typed by pressing down the left ALT key (next to the Space bar) and typing in a number code. Click on the link below to see a table of Spanish characters and their number codes.

Key-by-Key Translator

Completa el siguiente párrafo con el pretérito de los verbos entre paréntesis.

En Venezuela, muchas personas ______
(decir) que va a haber elecciones muy pronto. No se sabe quién _____
(dar) la noticia pero yo creo que_____
(ser) un grupo grande de ciudadanos que está cansado de los problemas sociales. Muchos venezolanos _____
(ir) a la Plaza Bolívar a hacer una manifestación de protesta contra el gobierno de Nicolás Maduro. Ahora yo también estoy en la plaza y ________
(traer) un mensaje para pedir lo que quiero.

Answers

Answer:

Dijeron, dió, fue, fueron, traje

Fill in the blanks please

Answers

Answer: Nosotros somos.

Translation: We are.

Answer: Ustedes son.

Translation: You are.

Answer: Vosotros/vosotras sois.

Translation: You / you are.

Answer: Yo soy.

Translation: I am.

Answer: eres.

Translation: You are.

Answer: Él es.

Translation: He is.

Answer: Ella es.

Translation: She is.

Answer: Usted es.

Translation: You are.

Answer: Ellos son.

Translation: They are.

Answer: Ellas son.

Translation: They are.

Spymore

I don’t how to make the sentence please help

Answers

Answer:

Quién rompió la ventana? fui yo¿Qué hacía cuando empezó el problema? haciendo mi tarea¿En dónde estamos? en planeta Tierra cuál es tu color favorito? azulHola como estas? bien

Conjugate the following in the imperfect tense.

Él ______ (comer) mucha comida cuando ______ (ser) niño.
Yo _______ (ir) a la playa mucho con mi familia cuando ____ (ser) niño.
Nosotros ___________ (jugar) baloncesto en el parque los sábados cuando ___________ (ser) niños.
Ellas _______ (ir) de compras los viernes cuando _________ (tener) 16 años.
Tú _______ (vivir) en California cuando ________ (ser) niña.
Mi familia y yo ________ (caminar) después de cenar.
Mi amigo ________ (correr) mucho.
Mi padre y mi madre _________ (pasar) mucho tiempo con mis hermanos y yo.
Mis abuelos __________ (leer) mucho.
Yo _______ (hacer) ejercicio cuando yo _______ (jugar)
Ella _______ (cantar) mucho en la iglesia.
Ellos _______ (almorzar) a las 12 todos los días.

Answers

El comia mucha comida cuendo era niño.

Yo iba a la playa mucha con mi familia cuando era niño

Nosotros jugábamos al baloncesto en el parque todos los sábados cuando éramos niños.

Ellas iban de compras los viernes cuando tenia 16 años

Tu vivias en California cuando eras niña

Mi familia y yo caminamos después de cenar.

Mi amigo corre mucho.

Mi padre y mi madre pasan mucho tiempo con mis hermanos y yo.

Mis abuelos leen mucho.

Yo hago ejercicio cuando yo juego.

Ella canta mucho en la iglesia

Ellos almuerzan a las 12 todo los dias

Hope this helps, please mark brainliest:)!!

Answer:

Explanation:

comía

era

iba

era

jugábamos

éramos

iban

tenían

vivías

eras

caminábamos

corría

pasaban

leía

hacía

jugaba

cantaba

almorzaban

Checklist
What to include in your informative description Hint
Sentence one:
 Write one sentence in Spanish telling the first thing your neighbor has to do to get to the final destination. (e.g., To arrive at the grocery store, you have to turn left at the street 3b.) *Use tener + que + infinitive.
Remember:
Use tener + que + infinitive to show the first thing he must do to get to the final destination.
Use your prepositions (e.g., a la derecha or a la izquierda).
Sentence two:
 Write one sentence in Spanish to tell where your neighbor needs to stop. (e.g., Stop at the stop sign.) *Use the affirmative Tú command (informal).
Remember:
Use an affirmative Tú command (informal) to show him or her where to stop.
Sentence three:
 Write one sentence in Spanish to tell the correct road to turn and which one not to turn. (e.g., Don’t turn left at street 18; turn right at avenue 4 west.) *Use the negative Tú command (informal). Remember:
Warn him or her what road he shouldn’t take and which road he should take.
Use a negative Tú command (informal) to guide him or her.
Use your in-route vocabulary (e.g., turn, pass, cross, etc.).
Use cardinal points (e.g., north, west, etc.).
Sentence four:
 Write one sentence in Spanish to tell the exact location of the final destination. (e.g., The grocery store is to the left, between the plaza and the restaurant.) *Use the verb estar. Remember:
Use estar + preposition to be specific.

Answers

I’m gonna do it for a little bit more then I will just let

The verb is "pedir" which means to ask for ... in the past tense, the stem-change is (e-->i).
Based on the rules, which of the following sentences is WRONG?
1.Yo pidí dos galletas.
2.Lisa pidió una botella de agua.
3.Los estudiantes pidieron crédito extra.
4.They are all correct

Answers

Answer:

three is wrong

Explanation:

If I help you give me points, thanks.

4. They are all correct

write down two social factors you like​

Answers

Answer: kindness and helpfulness

Explanation:

Answer:

happyness kindness

Explanation:

2.1.9 spanish apex practice written assignment

Answers

what’s the work about ?

Theres no file to view

Las cartas están mal escritas, por favor
escribela
b. escríbelos
otra vez.
c. escribelas
a

Answers

Answer:

It should be C.

Explanation:

The answer should be "Escribelas otra vez"

But the C. doesnt have the "otra vez", which means it could be B. but it says "escribelos" and it should be "escribelas", so I would pick C.

what dish contains pollo, choclo, porotos verdes al hilo, arroz?

Answers

viene de Chile y se llama cazuela de pollo o cazuela de ave (poultry)

Answer:

It's called Cazuela

Explanation:

From Chile!!

Cual es mi porcentaje si mi calificación fue 48 y el examen vale 60%?

Answers

Su calificación será del 100% si la prueba vale el 60%, espero que esto ayude

Answer:

28.8%

Explanation:

60% = 60/100 = 0.6

La calificación fue 48 cuando se supone que el máximo es 100, entonces

48 = 48/100 = 0.48

Por tanto:

0.6 * 0.48 = 0.288

0.288*100 = 28.8%


por qué los metales preciosos como el oro no se encuentran en todas partes?
(why are precious metals like gold not found everywhere?)​

Answers

Answer:

El oro generalmente se encuentra en ríos y arroyos porque el agua es la forma más eficiente y rápida de mover rocas y minerales. Debido a que el oro generalmente se deposita por el agua en movimiento, que transporta muchos otros tipos diferentes de roca, no siempre se encuentra cerca de un tipo de roca en particular.

Explanation:

Espero que esto te ayude :)

i’m helping one of u can guys can help,or try your best!

Answers

Answer:

Explanation: I speak portugese so this might not be 100% but i did take up to spanish 4 in highschool. (sorry if its not correct)

earliest to latest

6

2

5

1

4

3

Answers:

1) Son las ocho y veintidós de la mañana.

2) Son las once de la mañana.

3) Son las dos menos diez de la tarde.

4) Son las dos de la tarde.

5) Son las seis menos cuarto de la tarde.

6) Son las siete y media de la noche.

Explanation: Here are the translations:

1) It’s 8:22 in the morning.

2) It’s 11 in the morning.

3) It’s 10 until 2 in the afternoon. (1:50 P.M.)

4) It’s 2 in the afternoon.

5) It’s a quarter until 6 in the afternoon. (5:45 P.M.)

6) It’s 7:30 at night.

I took Spanish so I hope this helps! Good luck! :)

using the imperfect tense, fill in the blanks to tell about what was happening when you arrived at the party. Conjugate the verbs according to the underlined subject.
1. Cuando llegué a la fiesta, mis amigas ___________ (bailar).
2. El DJ __________ (tocar) música buena.
3. Los muchachos ______________ (comer) hamburguesas y pizza.
4. Sus padres __________ (ver) una película en la sala.
5. Mi amiga se __________ (divertirse) mucho.

Answers

bailabantocabacomían veíandivertía

Answer:

.1. Cuando llegué a la fiesta, mis amigas bailaban.

2. El DJ tocaba música buena.

3. Los muchachos comían hamburguesas y pizza.

4. Sus padres veían una película en la sala.

5. Mi amiga se divertía mucho.

What is the verb of this sentence when passengers wait at the gate, do they look at their boarding pass?

Answers

Answer:

Explanation:

When passengers wait at the gate, do they look at their boarding pass?

1:
Question 5 (1 point)
2
3
(04.07 MC)


Read the prompt. Then, choose the option with the correct demonstrative adjective.
5
i un
ia
Blanche and Omar did not want the ball at their feet, nor the one a few feet from
them. They wanted the ball on top of the farthest shelf at the store.
8
9
Los niños querían aquella balón de fútbol.
Los niños querían ese balón de fútbol.
Los niños querían aquel balón de fútbol.
O Los niños querían esa balón de fútbol.
Question 6 (4 points)
(04.07 LC)

Answers

Answer:

Los niños querían ese balon de fútbol

Select the correct answer
Which word or phrase correctly completes this sentence?

Antonio _______ México.
A.
es
B.
vienen de
C.
vienen
D.
vienes

Answers

Answer:

your answer is b) Viene de Mexico

Explanation:

Tal vez tú __________ conmigo al parque.
Question 3 options:

a)

vengas

b)

vienes

Answers

Answer:

Vengas

Explanation:

Tal vez tú ___ vengas _______ conmigo al parque.

Answer: VENGAS

Explanation: I took the test

What does it mean "vamos a esa terraza?
How can you say "tomar un café .." instead of using the verb TOMAR?

Answers

Answer:

You can replace "tomar" with "beber" It means to drink. "Vamos a esa teraza" means "Let's go to that terrace."

Match each simple sentence to its translation in Spanish. Remember, the ENDINGS on the Spanish
verbs tell us the same thing as the subject in English
(l/you/we/etc.).
MATCH THE WORD ON THE LEFT WITH THE CORRECT WORD ON THE RIGHT
I talked
You talked
He/She/You (formal) talked
We talked
Yall talked
They/You all talked

Hablamos
Hablasteis
Habló
Hablé
Hablaron
Hablaste

Answers

I talked=Hablé
You talked=hablaste
He/She/You (formal) talked=hablasteis
We talked=hablamos
Y’all talked=hablaron
They/You talked=hablo
I talked/ hable
You talked/ Hablaste
He/she/you talked / hablo
We talked/ Hablamos
Yall talked/ Hablasteis
They/you all talked/ Hablaron

The following conversation is missing some words. Choose the correct word for the numbered blank space. Jamie: ¡ (1) días, Emilia! ¿ (2) estás?
Emilia: (3) , gracias. ¿Y tú?
Jamie: Muy bien. ¡Nos (4) !
Emilia: ¡ (5) mañana!

Answers

Jaime ¡ buenos días, Emilia! ¿como estás?

Emilia bien, gracias. ¿Y tú?

Jaime: muy bien. ¡Nos vemos!

Emilia: ¡
hasta mañana!

De acuerdo con el cuento, ¿sobre cuál de los siguientes temas conversó Ana durante la reunión?
A
Sobre cocina

Sobre viajes de placer
Sobre relaciones personales
D
Sobre política

Answers

Para identificar el tema sobre el que converso Ana, lee el cuento cuidadosamente y basándote en la información sobre la situación identifica el posible tema de conversación.

¿Qué es un tema de conversación?

Se refiere al tópico general o enfoque que hay en una conversación. Por ejemplo, un grupo de amigos pueden hablar sobre:

La escuela.El trabajo.Su música favorita.Sus próximas vacaciones.Entre otros.

¿Cómo identificar el tema de conversación?

En un cuento, el tema de conversación puede ser mencionado directamente o solo de forma indirecta. Estos son los pasos para identificarlo.

Lea cuidadosamente el cuento.Identifique la situación general. Por ejemplo, si la conversación ocurre en una conferencia de trabajo o en una fiesta.Basándose en las palabras de los participantes y la información sobre la situación, identifique el tema.

Nota: Esta pregunta esta incompleta porque no hay información suficiente sobre el cuento. Debido a lo anterior, la respuesta se basa en conocimiento general.

Aprenda más sobre tema en: https://brainly.com/question/26630238

Spanish :/ pls help
will give brainliest
also i need all of them right

Yo _______ vivir en la residencia universitaria en una habitación simple.
A. preferirían
B. preferirías
C. preferiríamos
D. preferiría

Pronto Lupe ________ decidir qué carrera desea estudiar.
A. deberán
B. deberás
C. deberemos
D. deberá

Lupe ___________________ Derecho en la universidad.
A. va a estudiar
B. vas a estudiar
C. voy a estudiar
D. vamos a estudiar

Answers

Answers;

D: yo form conditional

D: él/ella/usted form future

A: él/ella/usted form simple future
1. D
2. D
3. A
This is the as we’re

1. La Sra. Sosa _________ de la República Dominicana.


2. Su casa ________ en Santo Domingo pero ahora ella ___________ en España con sus hijos.


3. Ella _________ inteligente y sus hijos _________ altos.


4. Sus hijos ____________ contentos porque van a un concierto.


5. El concierto ___________ en el parque.

Answers

Answer:

La Señora Sosa es de la República Dominicana.Su casa está en Santo Domingo pero ahora ella está en España con sus hijos.Ella es inteligente y sus hijos son altos.Sus hijos están contentos porque van a un concierto.El concierto es en el parque.

Explanation:

Using the opposites you have learned, make the negative sentence positive.
No hay nadie en la cocina.

Answers

Hay alguien en la cocina.

There’s someone in the kitchen.
Other Questions
Luke sold a building and the land on which the building sits to his wholly owned corporation, Studemont Corp. at fair market value. The fair market value of the building was determined to be $502,500; Luke built the building several years ago at a cost of $375,000. Luke had claimed $56,500 of depreciation expense on the building. The fair market value of the land was determined to be $254,000 at the time of the sale; Luke purchased the land many years ago for $147,750.a. What is the amount and character of Lukes recognized gain or loss on the building?b. What is the amount and character of Lukes recognized gain or loss on the land?---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Aruna, a sole proprietor, wants to sell two assets that she no longer needs for her business. Both assets qualify as 1231 assets. The first is machinery and will generate a $16,250 1231 loss on the sale. The second is land that will generate a $7,300 1231 gain on the sale. Arunas ordinary marginal tax rate is 30 percent. (Input all amounts as positive values.)a. Assuming she sells both assets in December of year 1 (the current year), what effect will the sales have on Arunas tax liability?b. Assuming that Aruna sells the land in December of year 1 and the machinery in January of year 2, what effect will the sales have on Arunas tax liability for each year? At what age does life start to go downhill? Evaluate the effectiveness of the mission system in Texas. Can an acid be dilute and strong at the same time? Explain 9. What was Montesquieu most known for?A. Separation of powers within governmentB.Natural RightsC. Divine Right of kingsD. Absolute monarchies Please look at Figure 12-1. What percent of the offspring of the crosses above areheterozygous?25%B50%C 75%D 100% if f(x)=7x+2, evaluate f(x+1)-f(x) What didnt the treaty address?The terms of peaceThe end of the warThe causes of the war The speaker in "The Weary Blues" is most likelyA. an audience member at a blues show.B. a band member for a blues singer.C. a contemporary blues critic.D. a historian studying blues musicians. On a coordinate plane, a line goes through (0, negative 3) and (2, 2). A point is at (2, negative 3).Complete the statements about finding the equation of the line that is parallel to line n and passes through point (2, 3).The slope of the graphed line is .The slope of the parallel line is .An equation that can be used to find the y-intercept of the parallel line is .The y-intercept of the parallel line is .The equation of the parallel line is . Audrey charges a flat fee of $4 for each delivery plus a certain amount, in dollars per mile, for each mile she drives. For a distance of 30 miles, Curtis and Audrey charge the same amount. How much does Audrey charge, in dollars per mile? Show your work Helppppppppp!!!!!!! I dont know any of this! Which expression can be written as 2 (4 + 9)? A. 2 9 + 4 B. 2 4 + 9 C. (2 4) + (2 9) D. (2 + 4) + (2 + 9) Find 4,290 + 3,602. Explain how to use mental math to solve. Who among the health team in your community are not present? The conflict in the Middle East began when the prophet Mohammed died in the 7th century.TrueFalse Write an equation with an exponent for 39mm=0.039 I need help with this question?Directions:Write the equation of each line. Explain what the slope and y-intercept represents in the context of each graph. What does the transcript demonstrate about group discussions? Check all that apply. It is important to keep an open mind about the topic. It is important to listen to the facts and ideas that others present. It is important to stick to your own opinion on the topic. It is important to read and review any materials prior to the discussion. It is important to argue forcefully to sway others to accept your opinion. Choose the best example of an observation we might make of an occurrence where change is gradual and not perceptible in minutes or even hours.A)Trees losing their leaves in the fall.B) Fall leaves drifting on a pond.C) Fall leaves burning in an incinerator. D) Leaves changing color in fall.